بیست‌وهشتمین دوره‌ «الصافات» برگزار می‌شود
کد خبر: 4071174
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶

بیست‌وهشتمین دوره‌ «الصافات» برگزار می‌شود

بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز بیست‌وهشتمین دوره‌ تربیتی و آموزشی الصافات را با محوریت معرفت، بصیرت، معنویت و مهارت برگزار می‌کند.

دوره صافات

به گزارش ایکنا از خوزستان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز، رضا نظری، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز بیست‌وهشتمین دوره‌ تربیتی و آموزشی الصافات را با محوریت معرفت، بصیرت، معنویت و مهارت برگزار می‌کند.

وی بیان کرد: هر تشکیلاتی برای بقا، حفظ و حرکت به سوی آرمان‌های خود همواره نیاز به تربیت انسان‌هایی دارد که در کشاکش بحران‌ها و فتنه‌ها مستحکم بر سر آرمان‌های خود بمانند و با فکر باز و خلاق و اراده‌ای قوی به سوی آرمان‌های متعالی حرکت کنند. دوره‌ تربیتی آموزشی الصافات به‌ همت بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران و با هدف تربیت انسان تراز انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

نظری عنوان کرد: این دوره‌ تربیتی آموزشی در چهار محور معرفتی، بصیرتی، معنوی و مهارتی برگزار می‌شود. در این دوره ابتدا نام‌نویسی دانشجویان مستعد انجام می‌شود و افراد پس از مصاحبه و گزینش وارد دوره شده و پس از فراگرفتن آموزش‌های لازم به این دانشجویان گواهی پایان دوره اعطا می‌شود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: دوره‌ الصافات به دو شکل متمرکز و نیمه‌متمرکز است که دوره‌ غیرمتمرکز در طول سال تحصیلی در دانشکده‌‌های مختلف در قالب جلسات پاتوق اندیشه برگزار شده است و دوره‌ متمرکز نیمه‌ تابستان امسال به مدت ۱۵ روز در مشهد و تهران و بهمن‌ماه امسال به‌مدت یک‌هفته در قم برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: دوره‌ الصافات برگرفته از اندیشه‌ معلم شهید استاد مطهری و امامان انقلاب اسلامی است. برگزاری بیست‌وهشت دوره‌ تربیتی آموزشی الصافات با همه‌ فراز و نشیب‌های آن نشان از پشتوانه محتوایی قوی، غنی و همچنین ریشه‌دار بودن در یک تشکیلات قوی و مستحکم دارد.

نظری اظهارکرد: امیدواریم برگزاری دوره‌های دانشگاه محور در تمام دانشگاه‌ها گسترش یابد زیرا این دوره‌ها در تربیت نیروهای تراز انقلاب اسلامی بسیار مؤثر است و برای ساختن مدیران آینده کشور به این دوره‌ها نیازمند هستیم؛ امیدواریم مسئولان هم تا جایی که امکان دارد از این دوره‌های مؤثر حمایت کنند تا در آینده دانشجویانی تربیت کنیم که از دو بال تعهد و تخصص برخوردار باشند.

انتهای پیام
captcha