افتتاح سیزدهمین همایش پیشگامان بیت‌المقدس در استانبول
کد خبر: 4108881
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴

افتتاح سیزدهمین همایش پیشگامان بیت‌المقدس در استانبول

سیزدهمین همایش پیشگامان بیت‌المقدس دیروز، 30 آذرماه در با حضور فعالان فلسطینی در استانبول آغاز به کار کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از قدس پرس، این همایش با عنوان «شرکای آزادسازی» به همت ائتلاف جهانی یاری قدس و فلسطین برگزار شده است و تا فردا جمعه، دوم دی ادامه دارد.

این گردهمایی به مناسبت نخستین سالگرد پیروزی مقاومت فلسطین در نبرد «سیف القدس» (می 2021) و با هدف گرامیداشت پایداری ساکنان قدس و فلسطین در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی برگزار شده است.

بیش از 500 شخصیت جهانی و فعالان مؤسسات و سازمان های فعال در حوزه قدس و فلسطین و نمایندگان حدود 50 کشور جهان در این رویداد حضور دارند و برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌هایی به منظور بررسی نقش ائتلاف جهانی در یاری قدس و فلسطین و بررسی اوضاع فلسطین و خانواده‌های فلسطینی و آخرین وضعیت مسجدالاقصی از برنامه‌های همایش است.

همام سعید، رئیس ائتلاف جهانی یاری قدس و فلسطین طی سخنانی در این همایش گفت: فلسطین جایگاه خاصی در میان مسلمانان و خانواده‌های آنان دارد و مسلمانان شریک فلسطین هستند و در این شراکت هیچ‌کس بر دیگری مقدم نیست.

وی افزود: ما باید در راه فلسطین مجاهدت کنیم و این همایش بیانگر اتحاد و یکپارچگی ما مسلمانان برای حمایت از مسئله فلسطین است.

بنا بر این گزارش، سخنرانی شرکت‌کنندگان و نمایندگان کشورهای مختلف، نمایش کلیپ‌های ویدئویی، اجرای برنامه توسط کودکان و تجلیل از عبدالمجید تبون، رئیس‌جمهور الجزایر به دلیل موضع‌گیری‌های حمایتگرانه از مسئله فلسطین از دیگر برنامه‌های افتتاحیه همایش استانبول بود.

انتهای پیام
captcha