چهل‌وچهارمین عهد مردم خراسان رضوی با انقلاب در ۲۲ بهمن
کد خبر: 4121349
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳

چهل‌وچهارمین عهد مردم خراسان رضوی با انقلاب در ۲۲ بهمن

چهل‌وچهارمین سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی در شهرستان‌های خراسان رضوی امروز همگام و همدوش با ملت غیور ایران اسلامی و با حضور هزاران نفر از اقشار مختلف برگزار شد.

چهل‌وچهارمین عهد مردم خراسان رضوی با انقلاب در ۲۲ بهمنبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، خراسانی‌ها ها بار دیگر به عهد و پیمانشان به نظام و رهبری وفا کردند و آمدند تا تجدید میثاقی دوباره با رهبری نظام، امام (ره) و شهداء انقلاب داشته باشند. 

در تربت حیدریه، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی در مراسم یوم‌الله ۲۲ بهمن گفت: اسلامیت کشور یکی از راهبردهای انقلاب است و در تمام دوران از دفاع مقدس تا دفاع از سلامت و امنیت، بیش از ۲۵۰ هزار شهید تقدیم کرده‌ایم تا اسلام در میهن باقی بماند.

وی بیان کرد: امروز دشمن در فضای مجازی با دروغ‌پراکنی به دنبال ایجاد شبهه و اختلاف بین نسل‌ها است، اما برای جلوگیری از این موضوع باید دستاوردهای انقلاب و نظام را بیان کنیم که امروز جهاد تبیین در برابر امپراطوری دروغ یک واجب ضروری است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی ادامه داد: هر کجا ایرانی خواست روی پای خود بایستد، دشمنان در مقابلش ایستادند و تعدادی از قلم به دستان مزدور بیان می‌کنند که باید در برابر آمریکا کوتاه بیاییم.

وی افزود: هرچند این مقابله مربوط به ایرانی آزاد و مستقل است، اما بدانید که آمریکایی‌ها با اصل اسلام، انقلاب و استقلال ملت‌ها مشکل دارند. در مسیر انقلاب دشمنان بسیاری داشته‌ایم و داریم، امروز نیز انگلیس و آمریکا در مقابل مردم و میهن اسلامی ایستاده‌اند که این را باید در خوی استکباری و استعماری آنان جست‌وجو کرد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: شعار اصلی انقلاب از سال ۵۷ تاکنون چیزی جز استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی نبوده‌ است.

حضور مردم تمام نقشه‌های دشمنان را خنثی کرد

در حاشیه مراسم باشکوه 22 بهمن در کوهسرخ نیز مرتضی شرف‌الدین شیرازی، فرماندار این شهرستان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی گفت: حضور گسترده و وصف‌ناپذیر مردم در یوم‌الله 22 بهمن تمام دسیسه‌ها و نقشه‌های دشمنان انقلاب اسلامی را خنثی و آشکار ساخت.

 شرف‌الدین شیرازی افزود: حضور پرشور و درخور تحسین مردم در لبیک به منویات مقام معظم رهبری برگ زرین دیگری از تاریخ حماسه‌آفرینی‌ها را رقم زد.

وی بیان کرد: راهپیمایی سراسری یوم‌الله ۲۲ بهمن موجب سرفرازی ایران اسلامی در جهان شد. 

چهل‌وچهارمین عهد مردم خراسان رضوی با انقلاب در ۲۲ بهمن

غرب در حال فروپاشی و زوال است

در مراسم 22 بهمن کاشمر نیز حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین، نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع راهپیمایان گفت: حضور امروز مردم حجت را بر همه دولتمردان، مسئولان عالی‌رتبه و ... تمام کرد و هر کس که بخواهد مقابل مردم بایستد و کار نکند باید خلع شود.

نیک‌بین با بیان اینکه قدرت غرب در حال زوال است، اظهار کرد: ایران اسلامی با قدرت لایزال الهی و حضور مردم، قدرت آینده دنیا خواهد بود و مردم ایران امروز با حضور خود افکار جاسوسی و آدم‌هایی که وطن‌فروش بودند و پرچم ایران را به باد دادند را سرکوب کردند.

وی افزود: حضور مردم انقلاب را در تاریخ ماندگار کرده است، هرچند دشمنان از همان روزهای اول انقلاب تاکنون همه ساله می‌گفتند سال، ماه و دهه بعد انقلاب ساقط می‌شود، اما این انقلاب هرسال به پشتوانه این مردم مقتدرانه‌تر از سال قبل به سمت اهداف خود حرکت می‌کند.

نیک‌بین با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با حضور مردم مقبولیت و مشروعیتش را به دست آورده است، افزود: غرب در حال فروپاشی و زوال است.

پایمردی مردم بر سر آرمان‌ها، تضمین‌کننده ماندگاری انقلاب است

محمد عین‌القضات، فرماندار زبرخان نیز در حاشیه مراسم باشکوه 22 بهمن این شهرستان به ایکنا گفت: پایمردی مردم بر سر آرمان‌ها، تضمین‌کننده پایداری و ماندگاری انقلاب است، به شرط اینکه دستاوردهای انقلاب را به‌درستی توصیف کنیم.

وی با بیان اینکه در اعیاد ملی بزرگ‌ترین عید، پیروزی انقلاب اسلامی است، افزود: همان‌گونه که در اعیاد مذهبی به‌خصوص عید سعید غدیر خم شاد هستیم، باید در عید بزرگ و پرشکوه 22 بهمن هم مردم شاد باشند.

فرماندار زبرخان ادامه داد: عید 22 بهمن روز پیروزی اسلام بر کفر است، برای این انقلاب میلیون‌ها نفر خون دادند، پای آن ایستادند و جان‌فشانی کردند که این اقدامات تضمینی بر پایداری انقلاب است.

وی با اشاره به بخشی از دستاوردهای انقلاب اسلامی طی 44 سال بیان کرد: امروز در حوزه‌های نظامی رتبه ششم دنیا و در منطقه قدرت بلامنازع و تعیین‌کننده هستیم، همچنین در حوزه ورزش، تولید علم و... حرف در دنیا برای گفتن داریم.

عین القضات تصریح کرد: اگرچه مشکلات و کاستی‌هایی وجود دارد، اما به‌راحتی نمی‌توان از کنار این دستاوردها گذشت، این دستاوردها در رسانه‌های دشمن حیف و میل شده که باید توسط مسئولان به‌درستی بیان شود.

مردم ایران همچنان پای انقلاب هستند

احسان ارکانی، نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن به ایکنا گفت: مردم ایران همچنان پای انقلاب هستند.

وی با بیان اینکه دهه فجر یادآور به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره) است، تصریح کرد: امام و انقلاب دست ما را گرفتند و از تاریکی و ظلمات به سمت نور و آزادی هدایت کردند.

نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر امروز ۸۵ میلیون ایرانی در کشتی بزرگی نشسته‌ایم، نشأت گرفته از انقلاب بزرگ و مردمی ۲۲ بهمن ۵۷ است.

وی افزود: با توجه به این وضعیت خاص، نیاز است فارغ از هر تفکر جناحی و حزبی که داریم، در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کرده و این روز بزرگ پرشورتر از گذشته برگزار شود.

ارکانی با بیان اینکه ۲۲ بهمن امسال شرایط خاص و ویژه‌ای دارد، تصریح کرد: دشمن در ناآرامی‌های اخیر تلاش کرد از هر راهی که می‌تواند به پیکره انقلاب ضربه بزند، اما موفق نشد.

وی بیان کرد: اگرچه مردم اعتراضاتی درباره مسائل اقتصادی و معیشتی دارند، اما هیچ‌گاه حاضر نیستند بپذیرند دشمنان قسم‌خورده‌ ایران به بهانه‌های مختلف بخواهند دست به شورش و ناآرامی بزنند و کشور را به سمت وضعیتی ببرند که امنیت اولیه ایران از بین برود.

چهل‌وچهارمین عهد مردم خراسان رضوی با انقلاب در ۲۲ بهمن

عنصر مهم پیروزی انقلاب داشتن رهبری آگاه است

حجت‌الاسلام علی‌اصغر امینی، امام‌جمعه بردسکن نیز در حاشیه راهپیمایان 22 بهمن به ایکنا گفت: اهمیت انقلاب اسلامی در این بود که شعار استقلال داد و تا امروز روی شعارش ایستاده، به‌طوری‌که حتی بزرگ‌ترین دشمنان هم این واقعیت را اعتراف می‌کنند که ایران مستقل است.

وی افزود: عنصر مهم پیروزی انقلاب وجود ولایت‌فقیه و داشتن رهبری آگاه و بصیر است که توطئه‌های دشمنان را با درایت خنثی کرده و اجازه نداده امیال شیطانی آنها به نتیجه برسد.

امینی استقلال را یکی از دستاوردهای انقلاب دانست و اظهار کرد: ایران سرزمینی است که به لحاظ راهبردی و موقعیت حساس جغرافیایی و ارتباط با سه قاره آسیا، اروپا و اقیانوس هند در ردیف یکی از مناطق کم‌نظیر دنیاست.

استقامت ملت و توطئه دشمن از سوی نخبگان و علما تبیین شود

احمد بزرگيان، نماينده پيشين سبزوار در مجلس شورای اسلامی هم در راهپیمایی مردم سبزوار در یوم‌الله 22 بهمن با اشاره به توطئه‌های مداوم دشمنان گفت: باید استقامت ملت و توطئه دشمن از سوی نخبگان، علما و استادان دانشگاه تبیین شود.

بزرگيان با بیان اینکه خودکفایی نظامی یکی از رهاوردهای انقلاب اسلامی است که بر اثر تکیه‌ بر خودباوری و دانش بومی به دست آمده است، افزود: زمانی در جنگ تحمیلی نیازمند تجهیزات اولیه دفاعی بودیم، اما امروز به برکت توان علمی و فناوری جوانان پهپاد ساخت جمهوری اسلامی صادر می‌شود.

وی بیان کرد: در کنار خودکفایی نظامی، استقلال سیاسی یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، چنانکه امروز هیچ کشوری نمی‌تواند برای جمهوری اسلامی تعیین تکلیف کند.

نماينده پيشين سبزوار در مجلس شورای اسلامی افزود: در زمان حکومت طاغوت، شاه کشور مطیع اوامر سفارتخانه آمریکا بود، اما به برکت انقلاب نظام جمهوری اسلامی در برابر ابر قدرت‌های شرق و غرب ایستاده است.

بزرگیان در پایان گفت: 22 بهمن پرافتخارترین، باعزت‌ترین و بزرگ‌ترین روز تاریخ ایران است و  امروز مردم ایران با حضور پرشور در مراسم جشن انقلاب ثابت کردند همواره پای آرمان‌های انقلاب و ولایت‌فقیه ایستاده‌اند.

انتهای پیام
captcha