عدم تخصیص بودجه برای فعالیت‌های قرآنی مشکل اصلی فعالان این عرصه است
کد خبر: 4121706
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۶

عدم تخصیص بودجه برای فعالیت‌های قرآنی مشکل اصلی فعالان این عرصه است

مسئول کانون فرهنگی و هنری مسجد عمر فاروق شهر دهگلان به استعدادهای بالقوه جوانان شهرستان دهگلان اشاره و بیان کرد: بودجه و امکاناتی برای فعالیت‌های قرآنی در سطح این شهرستان اختصاص داده نمی‌شود که این امر انگیزه فعالان قرآنی را کاهش داده است.

دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با فعالان قرآنی

به گزارش ایکنا از کردستان، شهرستان دهگلان یکی از شهرستان‌های استان کردستان بوده است که دارای مدرمانی متدین و متعهد به اخلاقیات بوده و هستند و در این راستا کلاس‌ و دوره‌های آموزشی قرآن در این شهرستان از رنگ و بوی خاصی برخوردار بوده است و همین امر موجب شده که از گذشته‌های دور به صورت خودجوش کلاس‌های قرآنی در سطح مساجد و خانه‌های فعالان قرانی این شهرستان برگزار شده است.

شهرستان دهگلان در حال حاضر و با توجه به فعالیت‌های مؤثر قرآنی خود دارای سه مؤسسه و 16 خانه قرآنی فعال داای مجوز بوده که در سطح شهر و روستاهای این شهرستان فعالیت‌های قرآنی این شهرستان را پیگیری می‌کنند. امروز مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در دیدار با فعالان فرهنگی، هنری و قرآنی استان کردستان در جریان فعالیت‌های این مؤسسات قرآنی و خانه‌های قران شهرستان دهگلان قرار گرفت.

ماموستا محمد علی غفوری، مسئول کانون فرهنگی و هنری مسجد عمر فاروق شهر دهگلان در بازدید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با فعالان قرآنی با اشاره به فعالیت‌های قرآنی این شهرستان با اشاره به درخواست صدور مجوز انجمن قرآنی این شهرستان به اداره فرهنگ‌و ارشاد اسلامی استان گفت: تاکنون مجوز انجمن قرآنی شهرستان دهگلان صادر نشده است.

وی با تأکید بر اینکه دف‌نوازی و وجود گروه‌های مولودخوانی به عنوان یکی از برنامه‌های عرفانی و مذهبی در سطح شهرستان دهگلان بوده است، افزود: تاسیس انجمن دف‌نوازان شهرستان دهگلان از نیازهای ضروری این شهرستان بوده است که باید پیگیری شود.

این استاد قرآنی به استعدادهای بالقوه جوانان شهرستان دهگلان اشاره و بیان کرد: بودجه و امکاناتی برای فعالیت‌های قرآنی در سطح این شهرستان اختصاص داده نمی‌شود که این امر انگیزه فعالان قرآنی را کاهش داده است.

صدیق مبارکی، فعال قرآنی و مدیر مسئول مؤسسه قرآنی پویندگان راه قرآن شهرستان دهگلان گفت: برای فعالیت‌های قرآنی در سطح شهرستان مکان مناسب نداریم.

وی با اشاره به اینکه کتاب قرآن برای آموزش قرآن‌آموزان در حد نیاز آنان وجود ندارد، افزود: در گذشته مسابقات قرآنی به صورت سالیانه و فصلی برگزار می‌شد اما در حال حاضر هیچ مسابقه قرآنی برگزار نمی‌شود.

مدیر مسئول مؤسسه قرآنی پویندگان راه قرآن شهرستان دهگلان با انتقاد از عملکرد مدارس شهرستان دهگلان گفت: در مدارس سطح شهرستان در زنگ قرآن، آموزش فیزیک و شیمی داده می‌شود که این امر تأثیر منفی در میزان انس و الفت کودکان و نوجوانان با قرآن کریم خواهد شد.

وی در پایان با تأکید بر اینکه بیمه فعالان قرآنی سطح شهرستان باید پیگیری شود، یادآور شد: در سطح شهرستان دهگلان داور قرآنی بسیار محدود بوده لذا باید تربیت داوران قرآنی مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha