جشنواره ملی ترنم وحی مسیری برای ارتقاء قاریان نوجوان است
کد خبر: 4125534
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸

جشنواره ملی ترنم وحی مسیری برای ارتقاء قاریان نوجوان است

دبیر سومین جشنواره ملی قرآن ترنم وحی گفت: برگزاری این جشنواره مسیر ارتقاء سطح قاریان نوجوان را فراهم می کند.

سیدجواد حسینی، دبیر سومین جشنواره ملی قرآن ترنم وحیسیدجواد حسینی، دبیر سومین جشنواره ملی قرآن ترنم وحی، در حاشیه افتتاحیه این جشنواره، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: مرحله نهایی سومین جشنواره ملی قرآن ترنم وحی قرار بود به صورت حضوری در جنوب کشور برگزار شود که با توجه به درخواست متسابقین جهت بهره‌مندی از زیارت بارگاه منور رضوی برگزاری آن در مشهد کلید خورد.

وی در خصوص اهداف برگزاری این جشنواره، بیان کرد: هدف از برگزاری جشنواره ترنم وحی که در سطح ملی برگزار می‌شود، ترویج فرهنگ قرآنی و ایجاد مسیری برای ارتقاء سطح قاریان نوجوان است و لذا بر تلاوت تقلیدی برای رقابت این قشر تاکید داریم.

حسینی در تشریح این جشنواره، ادامه داد: جشنواره ترنم وحی ویژه نوجوانان پسر زیر ۱۷ سال در دو گروه ویژه ایرانیان و اتباع در دو مرحله مقدماتی که به اختیار استان‌ها به صورت مجازی یا حضوری برگزار شد که تعداد 25 نفر به مرحله نهایی راه یافتند.

دبیر سومین جشنواره ملی قرآن ترنم وحی افزود: این جشنواره در چهار رشته قرائت تقلیدی به صورت دلخواه، قرائت تطبیقی از ۱۰ جزء اول، ترتیل از کل قرآن و قرائت اذان برپا می‌شود که هر کدام از متسابقان در چهار رشته شرکت خواهد کرد و میانگین نمره متسابقان در چهار رشته تعیین کننده برتری است.

وی با اشاره به قضاوت 17 داور برجسته در این دوره از جشنواره بیان کرد: در این جشنواره از اساتید پیشکسوت و جوان برای داوری دعوت شده است و اساتیدی از جمله محسن موسوی بلده، استاد جواد پناهی، استاد مهدی حسنی، رضا عابدین‌زاده،حمید شاکرنژاد و... سومین جشنواره ملی ترنم وحی را قضاوت خواهند کرد.

حسینی افزود: مراسم اختتامیه این دوره از جشنواره شامگاه 11 اسفندماه در هتل مدینه‌الرضا(ع) برگزار و به نفرات برتر اول تا پنجم جشنواره هدایایی اعطا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha