برگزاری نمایشگاه «سلام یا مهدی» در کربلای معلی
کد خبر: 4128770
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱

برگزاری نمایشگاه «سلام یا مهدی» در کربلای معلی

مدیر مجتمع بین‌المللی مهدیون کرج از برگزاری نمایشگاه سلام یا مهدی در کربلای معلی خبر داد و گفت: این کار فرهنگی، اولین کار مشترک مؤسسات عراقی و ایرانی در ایام نیمه‌ شعبان است.

مهدی موعود

محمود شفیق، مدیر مجتمع بین‌المللی مهدیون کرج در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به برگزاری نمایشگاه فرهنگی هنری «سلام یا مهدی» در کربلای معلی اظهار کرد: در ماه پربرکت شعبان این نمایشگاه با وحدت و همکاری مؤسسات عراقی و ایرانی به‌ویژه مجتمع بین‌المللی مهدیون کرج برپا شد.

وی با اشاره به استقبال گسترده مردم از این نمایشگاه، افزود: این کار فرهنگی، اولین کار مشترک مؤسسات عراقی و ایرانی در ایام نیمه شعبان است، ضمن اینکه مجتمع بین‌المللی مهدیون کرج با تجربه موفق چندین ساله در برگزاری نمایشگاه‌ها در بین‌الحرمین کربلا با همه توان و امکانات، تجهیزات و ماکت‌ها حضور 70 درصدی نمایشگاه نیمه‌ شعبان را به عهده داشته و در قسمت‌های جانبی هم از سایر مؤسسات حضور داشتند.

این مسئول به اجرای سرود سلام فرمانده در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: بر این اساس شعرا و هنرمندانی از کشور ایران و عراق و... به هنرنمایی پرداختند. ضمن اینکه بخش‌های کودکان، تذهیب، خطاطی، نقاشی از جمله بخش‌های جذاب نمایشگاه بود.

شفیق بیان کرد: آیت‌الله سیدمجتبی حسینی، نماینده مقام معظم رهبری در عراق از جمله افرادی بود که در این نمایشگاه حضور یافت و بخش‌های جدید این نمایشگاه بسیار مورد توجه ایشان وی قرار گرفت.

مدیر مجتمع بین‌المللی مهدیون کرج گفت: همچنین مسئولان حرم مطهر حضرت سیدالشهدا(ع) و حضرت عباس(ع) و به‌ویژه دانش‌آموزان کربلا در این مجموعه حضور گسترده و پرشوری داشتند.

شفیق توضیح داد: به‌دلیل استقبال بی‌نظیر از این نمایشگاه و به دعوت تولیت حرم مطهر حضرت امام حسین(ع) نمایشگاه دیگری از امروز تا پایان ماه شعبان در داخل حرم امام حسین(ع) در صحن عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب(س) برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این نمایشگاه در حوزه معرفتی و شناختی امام زمان(عج) است که اطلاعات خوبی را از وجه اشتراکات پیامبران الهی و امام زمان(عج)، نقش مهم عراق در ظهور ارائه می‌دهد، همچنین فرمایشات ائمه معصومین آیات و احادیث قرآنی در رابطه با امام زمان(عج) نیز در این نمایشگاه اجرا شده است.

شفق بیان کرد: ماکت ۳۶ پیامبر و اولیای الهی و کره زمین، قسمت میراث انبیا، ماکت واقعه کربلا، تابلوی نقاشی زندگینامه حضرت ابوالفضل(ع) و حضرت ام‌البنین، خانه حضرت امام حسن عسکری(ع) و محل تولد حضرت صاحب‌الزمان(عج)، راه حق و باطل، درخت شجره طیبه و ملعونه و اطلس ظهور، از جمله بخش‌های جذاب این نمایشگاه است.

مدیر مجتمع مهدیون کرج در پایان گفت: امیدواریم این نمایشگاه در کشور عراق و ایران مستمر و به‌صورت ثابت برگزار شود چون بازتاب و اثرگذاری بسیار خوبی را برای عموم عاشقان اهل بیت(ع) و به‌طور ویژه برای نسل جوان و نوجوان را دارد.

انتهای پیام
captcha