عید فطر فرصتی برای تجلی انسانیت و بخشش است
کد خبر: 4135990
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
روحانی لبنانی در گفت‌وگو با ایکنا:

عید فطر فرصتی برای تجلی انسانیت و بخشش است

رئیس انجمن توجیه و ارشاد قرآن کریم در منطقه البقاع لبنان فرارسیدن عید فطر در سایه تعاملات ایران و عربستان سعودی را نویددهنده خیر برای جهان اسلام خواند و گفت که در این عید مفاهیم انسانیت و بخشش نمود پیدا می‌کند و ثروتمندان از مال خود به فقرا می‌بخشند.

طلال مسمار، روحانی لبنانیحجت الاسلام والمسلمین طلال مسمار، رئیس انجمن توجیه و ارشاد قرآن کریم در منطقه البقاع لبنان در گفت‌وگو با خبرگزاری ایکنا به مناسبت عید فطر گفت: عید موهبتی است الهی که برای مؤمنان به خاطر آنچه از طاعات انجام داده و رضایت خداوند متعال را به دست آورده‌اند، موجب شادی و نشاط می‌شود.

شیخ مسمار با اشاره به حدیثی از امیر المؤمنین علی(ع) درباره عید فطر گفت: عيد از آن كسى است كه روزه‌اش پذيرفته شده و نمازش را پاداش داده‌اند. هر روزى، كه در آن روز، خدا را معصيت نكنى، روز عيد است.

وی با بیان اینکه در روز عید، ملت مسلمان پیروزی بر شیطان ملعون و هوای نفس و تمایلات آن را جشن می‌گیرند، گفت: شادی در عید، سنت مطهر نبوی است و این عید فرصتی شگفت‌انگیز برای صله رحم و افزایش پیوندهای خانوادگی و خویشاوندی، گرد هم آوردن خانواده‌های بزرگ و کوچک و تحکیم معانی عشق و محبت است.

شیخ المسمار با بیان اینکه در این عید مفاهیم انسانیت و بخشش نمود پیدا می‌کند، گفت: از همین رو در این روز ثروتمندان از مال خود به فقرا می‌بخشند تا شادی در دل‌هایشان جاری شود و احساس رحمت و برادری بر جان‌ها حاکم شود.

المسمار با بیان اینکه در طول ایام عید، هر چیزی که شادی جشن را خراب می‌کند، باید کنار گذاشته شود، گفت: عید فطر فرصتی به بندگان مؤمن خدا برای رفع کدورت‌ها و کینه و اختلاف‌ها با همسایگان، نزدیکان و خویشاوندان است، زیرا عید برای محبت‌کردن است و ثواب شادی روز عید جز با پاکی و خلوص نیت کامل نمی‌شود.

این روحانی لبنانی در بخش دیگری از سخنانش افزود:  خدا را شاکریم که این عید خجسته در آرامش و امنیت فرارسید و در مقطع اخیر شاهد تحولات مهمی در عرصه اسلامی بودیم که در تقریب جمهوری اسلامی و عربستان سعودی متجلی شد و همچنین بسیاری از گره‌هایی که مانع از نزدیک شدن کشورهای عربی و اسلامی شده بود، گشوده شده تا امت اسلامی از جنگ و کشتار و ویرانی خلاصی یافته و به صلح و امنیت برسند.

حجت الاسلام المسمار روز جهانی قدس امسال را نیز برای رژیم صهیونیستی شوکه کننده خواند و گفت: مسلمانان سراسر جهان در روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه رمضان تأکید کردند که فلسطین مسئله اساسی همه مسلمانان و آزادگان جهان باقی خواهد ماند، بخصوص که شاهد پیروزی‌های دلاورمردان مقاومت و ملت فلسطین بر دشمن صهیونیستی بودیم تا گواه این باشد که پیروزی به اذن پروردگار در راه است.

وی با بیان اینکه دشمن صهیونیستی در حال سقوط است، گفت: نابودی رژیم صهیونیستی به دست مؤمنان آزاده نزدیک است و این به لطف و حمایت الهی و تلاش مجاهدین تحت رهبری حکیمانه امام خامنه‌ای، ولی امر مسلمین در آینده‌ای نزدیک محقق خواهد شد.

انتهای پیام
captcha