دفاع از مسجد‌‌الاقصی در مدارس اردن فرهنگ‌سازی می‌شود
کد خبر: 4148799
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۴۳

دفاع از مسجد‌‌الاقصی در مدارس اردن فرهنگ‌سازی می‌شود

طرح آموزش معلمان اردنی به منظور فرهنگ‌سازی موضوع دفاع از تمامیت مسجدالاقصی برای دانش‌آموزان در مدارس این کشور با شرکت 20 هزار معلم در حال برگزاری است.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، مأمون ابوالرب، معلم اردنی، برای مبحث نسبت‌های مثلثاتی در ریاضیات دانش‌آموزان کلاس نهم، مفهوم تناسب را در خصوص مسجد مبارک‌الاقصی به کار برد.

ابوالرب تلاش داشت با مقایسه مساحت قبةالصخره یا مصلای قبلی و مساحت کل مسجد‌الاقصی که 144 هکتار است، برخی از اشتباهات رایج در مورد مساحت مسجدالاقصی را اصلاح کند.

وی یکی از معلمان اردنی است که در قالب اجرای طرح «مسجدالاقصی با تمام دیوارهای آن» فعالیت می‌کند؛ طرحی که وزارت آموزش و پرورش اردن برای فرهنگ‌سازی دفاع از بیت‌المقدس به اجرا گذاشته است.

ابوالرب که معلم مدرسه‌ای در شمال اردن است، می‌گوید: اینکه مسجدالاقصی را فقط قبة الصخره بدانیم، بی‌توجهی به 98 درصد از مساحت مسجدالاقصی است و این قضیه، بخشی از آموزه‌هایی است که در چارچوب طرح تمام دیوارهای مسجدالاقصی از سوی مجمع فرهنگی قدس با همکاری وزارت آموزش و پرورش اردن اجرایی شده است.

احمد المشوخی، مدیر اجرایی مجمع فرهنگی قدس به الجزیره گفت که این طرح، مدرسه را هدف قرار می‌دهد زیرا مهم‌ترین مرکز رشد آموزشی است و وزارت آموزش و پرورش اردن طی سال گذشته 50 نفر از بین معلمان و مدیران مدارس شهرهای مختلف از 9 استان این کشور را در دوره‌های آموزشی ویژه طرح مذکور شرکت داده است.

وی افزود: به‌تازگی دور دوم این آموزش‌های ضمن خدمت با مشارکت 600 معلم آغاز شده است و هر کدام پس از پایان دوره آموزشی خود می‌توانند در چارچوب فعالیت‌های مدرسه، برنامه‌هایی برای دفاع از مسجد الاقصی راه‌اندازی کنند یا معلمان دیگر را در کارگاه‌هایی که به همین منظور تأسیس شود آموزش دهند.

المشوخی گفت که تاکنون 20 هزار معلم در استان‌های مختلف اردن در کارگاه‌های آموزشی این طرح شرکت کردند و قرار است طی ماه‌های آتی این تعداد به 30 هزار نفر افزایش یابد.

اجرای طرح فرهنگ سازی دفاع از تمامیت مسجد الاقصی برای معلمان اردنی/آماده

احمد ابوعاشور، یکی از مربیان این طرح می‌گوید که طرح مذکور شامل یک بخش تئوری در مورد مفاهیم مربوط به شهر بیت‌المقدس و تاریخچه آن و خطراتی است که مسجدالاقصی و شهر بیت‌المقدس را تهدید می‌کند، علاوه بر آن تحقیقاتی نیز مرتبط با بیت‌المقدس، هنر اسلامی، قیمومیت مسجد، روش‌شناسی علمی و پژوهش علمی انجام می‌شود.

ابوعاشور در مورد بخش دیگر می‌گوید: این بخش شامل مهارت‌های مربیان واجد شرایط برای آموزش یا اجرای ابتکارات مربوط به طرح مذکور است به نحوی که مواد درسی دانش‌آموزان را با موضوعات مربوط به طرح تلاقی می‌دهند.

انتهای پیام
captcha