برنامه‌های اوقاف لرستان به‌مناسبت هفته عفاف و حجاب اعلام شد
کد خبر: 4153920
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۶

برنامه‌های اوقاف لرستان به‌مناسبت هفته عفاف و حجاب اعلام شد

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان با اعلام برنامه‌های این اداره‌کل به‌مناسبت هفته عفاف و حجاب گفت: در راستای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف همایش‌هایی با این موضوع در شهرستان‌های استان برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام محمدجواد عباس‌زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستانحجت‌الاسلام محمدجواد عباس‌زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با گرامیداشت هفته حجاب و عفاف گفت: 21 تیرماه که مصادف است با سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب به‌عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است که در این راستا ادارات و دستگاه‌های اجرایی برنامه‌هایی را اجرا می‎کنند.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ حجاب و عفاف امروز یک وظیفه و رسالت مهم است، افزود: دشمنان اسلام و انقلاب چون از حجاب بانوان ضربه خورده‌اند در تلاش هستند بی‌حجابی و بدحجابی را در جامعه ما ترویج دهند که در این بین دستگاه‌های فرهنگی و قرآنی موظف هستند با اجرای برنامه‌های مختلف در زمینه مقابله با این توطئه دشمن و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف تلاش کنند.

عباس‌زاده با بیان اینکه حجاب و عفاف از اصول اوليه و مورد تأكيد تمام اديان الهی بوده و در طول تاريخ، حفظ و پاسداشت حجاب امری واجب شمرده می‎شده است، اضافه کرد: زن ايرانی در طول تاريخ، حجاب را نه از روی اجبار، بلكه با ميل و رغبت خود انتخاب كرده و با آمدن اسلام و گرايش ايرانی‌ها به اين دين، حجاب نقش پررنگ‌تری به خود گرفت و جزو هويت زن ايرانی شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امرو خیریه لرستان در تشریح برنامه‌های اداره‌کل اوقاف لرستان در هفته حجاب و عفاف بیان کرد: در راستای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف همایش‌هایی با این موضوع را در شهرستان‌های استان خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه همایش‌های حجاب و عفاف با هدف تبیین برکات عفاف و حجاب در جامعه و ترویج این فریضه در بین بانوان برگزار می‎شوند که در شهرستان خرم‎آباد این همایش یکشنبه، 18 تیرماه در سالن اجتماعات اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد، گفت: در بقاع متبرکه شاخص استان نیز برنامه‌هایی به این مناسبت در نظر گرفته شده است که از جمله آنها می‎توان به برپایی نمایشگاه‌های عفاف و حجاب و توزیع البسه ایرانی ـ اسلامی اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha