آئین اختتامیه جشنواره سراسری تنویر ارتش برگزار شد + فیلم
کد خبر: 4156350
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶
با حضور فرمانده نهاجا

آئین اختتامیه جشنواره سراسری تنویر ارتش برگزار شد + فیلم

فرمانده نیروی هوایی در آیین اختتامیه جشنواره سراسری تنویر (خانه‌های قرآنی) ارتش گفت: در نیروی هوایی ارتش، تلاش‌های مطلوبی در عرصه فعالیت‌های قرآنی شده است اما کافی نیست. معتقدم هر چه در این عرصه هزینه کنیم، نوعی سرمایه گذاری است.

آیین اختتامیه جشنواره سراسری تنویر (خانه‌های قرآنی)

به گزارش خبرنگار ایکنا، آیین اختتامیه جشنواره سراسری تنویر (خانه‌های قرآنی) با محوریت سبک زندگی قرآنی ویژه کارکنان پایور و خانواده‌های پنجگانه نیروی زمینی، نیروی دریایی، نیروی هوایی، پدافند هوایی و ستاد ارتش امروز، 28 تیرماه با حضور امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی‌، فرمانده نهاجا، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی، نماینده ولی‌فقیه در ارتش و رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش و سایر مسئولان و فرماندهان این نیرو به صورت حضوری و دورسخنی در مسجدالنبی(ص) نهاجا برگزار شد.

این مراسم با تلاوت سیدمصطفی حسینی، قاری ارتش دارنده رتبه ملی آغاز شد و سپس سرود جمهوری اسلامی ایران و صلوات خاصه امام رضا(ع) پخش شد و در ادامه امير سرتيپ دوم بازنشسته عباس سليمی به اجرای برنامه پرداخت.


بیشتر ببینید و بخوانید:


در ادامه امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی‌، فرمانده نهاجا ضمن خیر مقدم به حاضران گفت: در نیروی هوایی ارتش، تلاش‌های مطلوبی در عرصه فعالیت‌های قرآنی شده است، اما معتقدم هر چه در این عرصه هزینه کنیم، سرمایه‌گذاری است.

توجه به جهاد تبیین علیه جنگ شناختی

وی با تأکید بر اینکه در عرصه فعالیت‌ها و عملکردهای قرآنی، پیشرفت‌های خوبی داشتیم، اما کافی نیست، افزود: توجه به برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های قرائت، لحن و صوت و خوش‌خوانی قرآن، خوب است اما مهم‌تر از آن، زندگی قرآنی کردن است. ببینید افرادی که زندگیشان مأنوس با قرآن است، چه میزان به موفقیت دست یافته‌اند، آنها را الگوی خود قرار دهید. امیدوارم روزی برسد که زندگی و سبک زندگی قرآنی داشته باشیم.

امیر واحدی ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع)، اضافه کرد: هرچه داریم از سالار شهیدان است. این دهه فرصت مناسبی برای جذب جوانان به عرصه‌های مذهبی، عترت و آموزه‌های قرآنی است. دشمن به دنبال جنگ شناختی با ماست. جوانان را دریابیم و ایام محرم و مجالس عزاداری اباعبدالله الحسین(ع)، فرصت مناسبی برای جذب جوانان به تکیه‌ها و عزاداری‌ها است. همه تلاش کنیم تا همانطور که بارها و بارها فرمانده کل قوا درباره توجه به جهاد تبیین علیه جنگ شناختی تاکید داشتند، به ویژه در عرصه فضای مجازی و جوانان تلاش‌های مثمر ثمر داشته باشیم و گام‌هایی را برداریم .

فرمانده نهاجا تصریح کرد: امیدوارم روز به روز شاهد ارتقای سطح آموزشی و فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی و پژوهشی قرآن در جمع نیروهای مسلح به ویژه نیروی هوایی و عموم مردم باشیم؛ چراکه حل مشکلات جامعه در گرو تمسک به قرآن و آموزه‌های آن و در کنار آن عترت و اهل‌بیت(ع) است.

سپس گزارشی از این دوره از جشنواره سراسری تنویر(خانه‌های قرآنی) پخش شد و در ادامه سرهنگ مهدی میدانی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز ارتش به ارائه گزارش پرداخت و با اشاره به تشکیل جلسات متعدد برای تولید محتوا، تهیه شیوه‌نامه و تولید تیزرهای تبلیغاتی این جشنواره گفت: پس از جلسات کارشناسی و اعلام آمادگی نیروی هوایی، میزبانی این جشنواره به نهاجا داده شد.

چاپ بیش از ۱۳ هزار جلد برای جشنواره خانه‌های قرآنی 

وی با اشاره به مشارکت مرکز فرهنگی درس‌هایی از قرآن در تولید محتوا و جلسات تخصصی برای برگزاری هر چه با کیفیت‌تر این جشنواره افزود: در ادامه روند برگزاری جشنواره تنویر که در سال‌های گذشته با محوریت آموزه‌ها و مفاهیم سوره‌هایی چون حجرات، لقمان، کهف، فتح و احزاب و...ویژه خانواده‌ها (فرزندان بالای ۱۸ سال، بانوان شاغل و همسران) و کارکنان یگان‌های ارتش برگزار می‌شد، امسال به پیشنهاد دوستان در مرکز درس‌هایی از قرآن و کارشناسان حوزه قرآن، عترت و نماز ارتش، وارد مسائل اجتماعی و موضوع ازدواج و همسرداری شدیم.

میدانی بیان کرد: در این راستا جشنواره خانه‌های قرآنی ویژه تمامی اعضای خانواده، بدون محدودیت سنی برگزار شد طی این طرح (که امسال نیز با همکاری مؤسسه درس‌هایی از قرآن اجرا شد) ویژه دو مقطع، تولید محتوا شد تا هر گروه سنی متناسب با نیاز خود از محتواهای آموزشی برخوردار شوند، بنابر این دو کتاب «دلبری دلبران» ویژه کارکنان پایور و همسرانشان با موضوع آداب و آیین همسرداری از منظر قرآن و «دل به دل راه دارد» با موضوع انتخاب همسر ویژه جوانان مجرد دربردارنده فرازهایی از مشاوره‌هایی برگرفته از آموزه‌های قرآنی تألیف، تدوین و چاپ شد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز ارتش اضافه کرد: در کنار تولید محتوا، شیوه‌نامه و تیزر تبلیغاتی طراحی و در شبکه‌های اجتماعی داخلی بارگذاری شد. بنابر این بیش از ۱۳ هزار جلد چاپ شد و بیش از ۱۰ هزار پوستر و بنر در یگان‌های ارتش با همکاری ادارات عقیدتی - سیاسی یگان‌ها و مراکز قرآن، عترت و نماز توزیع و آزمون این جشنواره نیز به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

میدانی با تأکید بر اینکه بیش از هزار نفر در سطح یگان‌ها در این جشنواره حائز رتبه شدند، ادامه داد: بیش از ۷۸ هزار و ۷۸۵ نفر به صورت حضوری و  بیش از ۱۷ هزار نفر به صورت مجازی در این جشنواره شرکت کردند و اکثر شرکت‌کنندگان براساس نظرسنجی انجام شده، محتوا و فرایند برگزاری جشنواره را خوب و مطلوب ارزیابی کردند.

به گزارش ایکنا، در بخش دیگر این برنامه ذاکر اهل‌ بیت(ع) نجات‌علی به مدیحه‌سرایی پرداخت. در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی، نماینده ولی‌فقیه در ارتش و رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش به سخنرانی پرداخت و گفت: اینکه شما توانستید در این برنامه شرکت کنید قطعا کششی از سوی خداوند و قرآن بوده که نشان‌دهنده لطف خدا به افرادی است که در مسیر خدا گام بر می‌دارند.

حسن ختام این برنامه تجلیل از دست‌اندرکاران و تعدادی از برگزیدگان این جشنواره به صورت نمادین بود.

از جمله تجلیل‌شوندگان دست‌اندرکار میزبان جشنواره قرآنی تنویر:

  • امیر سرتیپ دوم علی‌اکبر طالب‌زاده، معاون هماهنگ‌کننده نهاجا
  • حجت‌الاسلام سیداحمد قاضی، رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی نیروی هوایی ارتش
  • امیر سرتیپ دوم بهروز سرچمی
  • سرهنگ سیدمحسن مصطفوی‌زاده، رئیس مرکز قرآن، عترت ونماز نهاجا

تجلیل از جشنواره تنویر(خانه‌های قرآنی)

تجلیل از رؤسای عقیدتی ـ سیاسی ادارات ارتش

  • حجت‌الاسلام شعبان‌علی صالحی‌نصب، رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی نیروی زمینی ارتش
  • احمد دهدار، رئیس اداره عقیدتی سیاس ستاد ارتش
  • حجت‌الاسلام محمدباقر روشندل، رئیس عقیدتی سیاسی نپاجا
  • حجت‌الاسلام حسین صنعت‌پور امیری، رئیس عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش

تجلیل از رؤسای مراکز قرآن، عترت و نماز ادارات پنجگانه

  • حجت‌الاسلام دنیادیده، رئیس مرکز قرآن، عترت و نماز نپاجا
  • حجت‌الاسلام علی نوری، رئیس مرکز قرآن، عترت  نماز نزاجا
  • ناخدایکم رضا اژدر، رئیس مرکز قرآن، عترت نماز نداجا
  • سرهنگ امیر ابراهیمی، رئیس مرکز قرآن، عترت نماز ستاد آجا

تجلیل از تعدادی از کارکنان و اعضای خانواده کارکنان (همسران و فرزندان) برگزیده این دوره از جشنواره تنویر

  • فاطمه ثمالی
  • نرگس طهمورثی
  • فهیمه دهقان
  • سارا تقوی
  • حسین ندروند
  • امید خلیلی
  • مهدی کوهساری
  • علیرضا پرهیزکار
  • علی‌اصغر دره‌قاعدی
  • مهدی سجادی‌مهرتجلیل از جشنواره تنویر(خانه‌های قرآنی)

تجلیل از دو نفر از پرسنل نیروی هوایی که در احداث اماکن مذهبی و بنای مسجد شهدای ارتش جمهوری اسلامی و ساخت و ساز و تجهیز مجمتع قرآن، عترت ونماز در کوی سازمانی شهید میرشجاعی به صورت جهادی همکاری داشتند؛

  • امیر سرتیپ دوم لطفعلی خرسندی، معاون مهندسی پدافند غیرعامل نهاجا
  • سرهنگ طیب علیزاده، ریاست اجرایی پروژه معاونت مهندسی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران
انتهای پیام
captcha