هیئت اندیشه‌ورز کاربردی و مسئله‌محور در استان‌ها تشکیل شود
کد خبر: 4157470
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳
حجت‌الاسلام خسروپناه:

هیئت اندیشه‌ورز کاربردی و مسئله‌محور در استان‌ها تشکیل شود

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور خواستار تشکیل هیئت اندیشه‌ورز با محوریت دانشگاه مادر هر استان با رویکرد مسئله‌محوری شد و گفت: برنامه‌ریزی مدنظر ما این است که در همه استان‌ها با رویکرد اختیاری بودن شکل‌گیری این هیئت‌ها، هیئت اندیشه‌ورز کاربردی و مسئله‌محور تشکیل شود.

نشست حجت‌الاسلام خسروپناه با دانشگاهیان لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه لرستان، نشست هم‌اندیشی و گفت‌وگومحور حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور با رؤسا و جمعی از محققان، پژوهشگران و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان، به‌ میزبانی دانشگاه لرستان برگزار شد.

در این نشست که یکشنبه، یکم مردادماه در سالن شهیدمیربهرسی دانشگاه لرستان برگزار شد، عبدالحسین خسروپناه گفت: برنامه‌های وزارت علوم و دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور باید در راستای تحقق اهداف دو سند مهم دانشگاه اسلامی و نقشه جامع علمی کشور باشند.

وی با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی، نقش سیاست‌گذاری دارد و کارکرد تصدی‌گری ندارد، اضافه کرد: پیشنهاد ما این است در هر استان از جمله استان لرستان، با محوریت دانشگاه مادر آن استان، یک هیئت اندیشه‌ورز تشکیل شود که با رویکرد مسئله‌محوری، به راهکارشناسی و ارائه راه‌حل‌ها برای رفع چالش‌ها، مسائل و مشکلات جامعه بپردازد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: برنامه‌ریزی مدنظر ما این است که در همه استان‌ها با رویکرد اختیاری بودن شکل‌گیری این هیئت‌ها، هیئت اندیشه‌ورز کاربردی و مسئله‌محور تشکیل شود.

خسروپناه با بیان اینکه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان ظرفیت‌های ارزشمندی برای تشکیل‌ هیئت اندیشه‌ورز مسئله‌محور استانی دارند، اظهار کرد: این نکته اهمیت دارد و سازنده است که نظام‌های دانشگاهی استان‌ها در قالب هیئت‌‌های اندیشه‌ورز استانی، نقش و مشارکت در برنامه‌ریزی‌ها و طرح‌های کلان ذیل شورای عالی انقلاب فرهنگی داشته باشند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: کوشش رؤسا و مدیران دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان‌ها باید این باشد که محتوا و اهداف سند اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها، به‌صورت کامل محقق شود.

خسروپناه با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی در این دوره با رویکرد قرارگاهی، دارای چهار ستاد علم و فناوری، فرهنگی اجتماعی، تعلیم و تربیت و خانواده و زنان است، اضافه کرد: تلاش می‌کنیم از نخبگان کشور و جبهه‌های مردمی نیز در این ستادها استفاده شود.

در این نشست گفت‌وگومحور، علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان و سایر رؤسا و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های استان، هر کدام دیدگاه‌ها، پیشنهادها، توصیه‌ها و انتقادات خود را درباره موضوعات گوناگون مرتبط با اختیارات شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کردند.

در نشست مذکور، فرماندار شهرستان خرم‌آباد و مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان نیز حضور داشتند و قبل از آغاز نشست، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور در محل مزار سه شهید گمنام دانشگاه لرستان با قرائت فاتحه به مقام شهیدان والامقام ادای احترام کرد.

انتهای پیام
captcha