«نورا»؛ به دنبال انس نوجوان با قرآن
کد خبر: 4159453
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲
مسئول مرکز نوجوانه تبلیغات خراسان رضوی خبر داد

«نورا»؛ به دنبال انس نوجوان با قرآن

مسئول مرکز نوجوانه اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: «نورا» کتابی برای پیوند نوجوان با قرآن کریم و تأثیر آن در زندگی افراد است.

به گزارش ایکنا، مهر نوشت: علیرضا یوسفی‌دهنوی با اشاره به اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در روزهای اخیر از سوی مستکبران اظهار کرد: همانطور که می‌دانیم، نوجوانان ما نیازمند فضای گرم و خلاقانه قرآنی هستند که جذب و شیفته آن شوند، جایی که نیازهای آنها تأمین به رشد و کمال سوق داده، پشتیبانی و تحسین شوند و در آنچه می‌آموزند به پیشرفت برسند.

وی اضافه کرد: قطعاً محافل انس با قرآن کریم، برای نوجوانان باید سرشار از تنوع و خلاقیت باشد تا آنها جذب و خودشان نخواهند که فاصله‌ای ایجاد شود.

وی افزود: این کتاب از تأثیر قرآن بر زندگی ما و تأثیر بر زندگی به ویژه نوجوانان می‌گوید و درباره محافل قرآنی موضوعاتی را مطرح می‌کند و نحوه جذب نوجوانان به این محافل را مورد بررسی قرار می‌دهد و با ذکر پیشنهاداتی، قصد در راهگشایی و هر چه بهتر انجام شدن این مراسم را دارد.

مسئول مرکز نوجوانه اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: این کتاب برای مدیران تشکل‌هایی که با نوجوانان در ارتباط هستند نوشته شده است و موضوعات مطرح در این کتاب ارتباط بین نوجوان با قرآن، تأثیر قرآن بر زندگی نوجوانان، محافل قرآنی و نحوه جذب نوجوانان با گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال و ارائه پیشنهادات به مدیران تشکل‌های قرآنی است.

وی در مورد کتاب نورا گفت: این کتاب در گام اول اهمیت قرآن در زندگی را بیان و در گام بعد تأثیرات حیرت‌انگیز و نقش قرآن در زندگی انسان‌ها را روایت می‌کند، همچنین این کتاب به مباحث همچون قرآن داروی آرامش‌بخش روح و روان، دعا و ذکر رفتاری جهانی و معقول، مباحث تربیتی قرآن، پاسخ به نیازهای زندگی با یک کتاب (قرآن)، تأثیرات تلاوت کردن در زندگی اشاره دارد.

یوسفی‌دهنوی خاطرنشان کرد: در ماه رمضان سال گذشته مسابقه‌ای برای سنین نوجوان برگزار شد که موجب تنظیم اولیه این کتاب شد، در همین راستا با تقاضای خود مدیران و مسئولانی که مستقیم با نوجوانان در ارتباط هستند و به جهت کمک به مدیران تشکل‌ها برای ایجاد انس هر چه بیشتر نوجوانان به قرآن کریم کتاب نورا به رشته تحریر درآمد و در دو مدل فیزیکی و به صورت pdf در سایت اداره کل تبلیغات خراسان رضوی به صورت رایگان بارگذاری شده است.

انتهای پیام
captcha