حضور ۲۰۰ مبلغ در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه
کد خبر: 4165526
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳

حضور ۲۰۰ مبلغ در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان از حضور ۲۰۰ مبلغ همزمان با ایام اربعین حسینی به منظور اقامه نماز جماعت، پاسخگویی به سؤالات دینی زائران و برگزاری برخی مراسم دینی و مذهبی در دو پایانه شلمچه و چذابه خبر داد.

احسان فرد آقاییحجت‌الاسلام احسان فردآقایی، معاون فرهنگی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان درباره برنامه‌های این اداره‌ کل در ایام اربعین حسینی با اشاره به برپایی مواکب در دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه گفت: در پایانه چذابه حدود 250 موکب و در پایانه شلمچه 350 موکب مشغول خدمت‌رسانی به زائران حضرت اباعبدالله(ع) هستند. در این میان حدود 20 تا 30 درصد این مواکب محوری هستند یعنی قابلیت اجرای برنامه‌های فرهنگی اعم از اقامه نماز جماعت تا مراسم قرائت دعا و زیارت را دارند.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های تبلیغات اسلامی استان، اعزام مبلغ به این مواکب در ایام منتهی به اربعین است. مبلغان ما در 8 بازه زمانی از 2 صفر تا 22 صفر فراخوان شده و با ارائه آموزش‌‎های مختصر به دو پایانه اعزام می‌شوند.

فردآقایی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌کنیم حدود 200 مبلغ در 1000 نفر روز تا 22 صفر در دو پایانه مرزی استان حضور خواهند داشت. مبلغان ما در کنار مسئولان مواکب به زوار خدمت‌رسانی می‌کنند. اقامه نماز جماعت، پاسخگویی به سؤالات دینی زائران و برگزاری برخی مراسم از دیگر وظایف این مبلغان است.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان درباره دیگر برنامه‌های این اداره‌ کل در این ایام گفت: برگزاری دومین سوگواره ملی «پایتخت موکب‌ها»، برنامه‌ریزی برنامه جاماندگان اربعین و طرح محله اربعینی نیز از دیگر برنامه‌ها در ایام منتهی به اربعین است.

انتهای پیام
captcha