ورود بیش از 315 هزار زائر پیاده به مشهد
کد خبر: 4169183
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴

ورود بیش از 315 هزار زائر پیاده به مشهد

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: تا ساعت 24  روز گذشته (24 شهریورماه) بر اساس آمارگیری در مسیرهای ورودی به مشهد، ورود زائران پیاده به مشهد به 315 هزار و  10 نفر رسیده است.

زائر پیادهحسین رضایی، سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی اظهار کرد: بیشترین آمار ورود زائران پیاده از مسیر تربت حیدریه، نیشابور و قوچان است و در حال حاضر زائران بسیاری در جاده سرخس به‌سمت مشهد در حال حرکت هستند و امروز به مشهد می‌رسند.

وی افزود: تا ساعت 24 روز جمعه، 24 شهریورماه بر اساس آمارگیری در مسیرهای ورودی به مشهد، ورود زائران پیاده به مشهد به بیش از 315 هزار نفر رسیده است و بیشترین ورود زائران پیاده به مشهد امروز و روز گذشته بوده است و زائران پیاده‌ای که از شهرهای دورتر به سمت مشهد در مسیرند تا شب گذشته وارد شهر  شده‌اند، همچنین زائران پیاده روستاهای اطراف مشهد امروز خود را به مشهد می‌رسانند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) بیان کرد: در سال‌های گذشته بیش از ۱۵۰ هزار زائر پیاده همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) وارد مشهد می‌شدند که این پیش‌بینی برای امروز هم هست. در خصوص وضعیت اسکان زائران پیاده نیز باید گفت با توجه به ثبت‌نام کاروان‌های پیاده برای اسکان در حال حاضر ظرفیت 150 هزار نفره اسکان در جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده تکمیل است و در خصوص اسکان مشکلی نداریم.

وی گفت: با توجه به افزایش زائران، به تعداد ایستگاه‌های استقبال از زائران پنج ایستگاه دیگر اضافه شد و از 340 به 345 ایستگاه رسیده است که خدماتی از قبیل پذیرایی، ارائه امکانات رفاهی و خدمات درمانی در این ایستگاه‌ها صورت می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha