ورود بیش از ۴۰۰ هزار زائر پیاده به مشهد در آخر صفر
کد خبر: 4169348
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷

ورود بیش از ۴۰۰ هزار زائر پیاده به مشهد در آخر صفر

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده از ورود بیش از ۴۰۰ هزار زائر پیاده به مشهد همزمان با سه روز پایانی ماه صفر خبر داد.

زائر پیادهبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حسین رضایی، سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خدمت‌رسانی به زائران پیاده امام رضا(ع) از ۱۵ شهریورماه، همزمان با اربعین آغاز شد و تا ۲۶ همین ماه به‌صورت ۲۴ساعته ادامه یافت. در سازمان مردم‌نهاد جمعیت خدمتگزار، ۲۲ واحد عملیاتی کار خدمت‌رسانی به زائران پیاده در محورهای مواصلاتی و اسکان شهری را  انجام می‌دهند که در سال‌جاری نیز فعال بودند.

رضایی افزود: بیش از ۲۰ هزار خادم افتخاری در تمام ایستگاه‌های صلواتی، ستاد مرکزی، امور جاده‌ای، مراکز اسکان شهری، خدمات درمانی، ایمنی و انتظامی، تغذیه، خدمات رفاهی، ثبت‌نام، آمار، مشارکت‌ها، حفظ و نشر آثار، فرهنگی و اعزام مبلغ و مبلغه، انبار و تدارکات، سمعی و بصری و تبلیغات، مالی و پشتیبانی و تأمین نیروی انسانی در بخش آقایان و بانوان فعالیت کردند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده اظهار کرد: تعداد 1376 کاروان با جمعیتی بالغ بر 412 هزار نفر وارد مشهد شدند که مسن‌ترین آنها بانوی 75 ساله از شهرستان قوچان و خردسال‌ترین زائر طفل سه ماهه به اتفاق مادرش از نیشابور بودند. تعداد 440 محل اسکان شهری نیز برای زائران در نظر گرفته شد، همچنین 490 ایستگاه صلواتی کار خدمت‌رسانی به زائران پیاده در طول ایام پایانی ماه صفر را انجام دادند.

رضایی در خصوص برنامه خروج زائران پیاده از پایانه‌های مسافربری گفت: در این راستا برای خروج زائران پیاده با پایانه‌های مسافربری هماهنگی‌های لازم صورت گرفته و زائران از محل اسکان به پایانه منتقل و به مسیرهای مقصد اعزام می‌شوند.

انتهای پیام
captcha