ضرورت دفاع از سلامت دینی، مالی و حیثیتی جامعه
کد خبر: 4171052
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱
آیت‌الله جنتی در افتتاحیه اجلاس خبرگان رهبری تأکید کرد:

ضرورت دفاع از سلامت دینی، مالی و حیثیتی جامعه

آیت‌الله جنتی صبح امروز در افتتاحیه دوازدهمین اجلاس دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: ما باید قدر سلامت جامعه اسلامی را بدانیم و از سلامت دینی، مالی و حیثیتی جامعه اسلامی دفاع کنیم. 

صحن علنی مجلس خبرگان رهبری

به گزارش ایکنا، دوازدهمین اجلاس رسمی دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری، از ساعت 8 صبح امروز، 4 مهرماه، با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید از سوی «محمدرضا پورزرگری» در ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی در تهران آغاز شد.

در ادامه، حجت‌الاسلام و المسلمین سیداحمد خاتمی، سخنگوی هیئت رئیسه، به اعلام دستورکار و برنامه‌های این اجلاس دو روزه پرداخت و پس از آن آیت‌الله احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری، سخنرانی کرد.    

آیت‌الله احمد جنتی در سخنان خود با تبریک  آغاز  امامت امام زمان (عج) و  هفته دفاع مقدس یاد و خاطره  شهدای جنگ  تحمیلی گرامی می داشت. 

وی ضمن تسلیت شهادت حجت‌الاسلام سلیمانی، عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: این شهدا همیشه ادامه دهنده راه شهدای دفاع مقدس هستند و این  خون ها ادامه این راه را تضمین می‌کند. 



آیت‌الله جنتی با اشاره به حدیث پیامبر (ص) مبنی بر اینکه مسلمان کسی است که سایر مسسلمانان از دست و زبان او در امان باشند، اظهار کرد: دین ما اسلام است و هرگاه از نماز هم می‌خواهیم خارج شویم هم سلام می‌دهیم لذا  باید این روح سلامت را حفظ کنیم. 

وی ادامه داد: جامعه اسلامی جامعه امن است و آبرو، اموال و اخلاق و دین مردم  باید حفظ شود و همه چیز آنها باید حفظ شود و  این نشانه جامعه اسلامی است. 

رئیس مجلس خبرگان تأکید کرد: باید تا جایی که می‌توانیم مانع ضربه خوردن به سلامت جامعه اسلامی شویم. 

دبیر شورای نگهبان در پایان تصریح کرد: ما باید قدر سلامت جامعه اسلامی را بدانیم و از سلامت دینی، مالی و حیثیتی جامعه اسلامی دفاع کنیم. 

سخنرانی ناطقان و انتخاب اعضای کمیته 5 نفره تدوین محورهای بیانیه پایانی از دیگر دستورکارهای روز نخست اجلاس دوازدهم دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری است. 

بنابر اعلام سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، یکی از میهمانان ویژه این اجلاسیه، با موضوع انتخابات و مسائل جاری کشور، در جمع اعضا سخنرانی می‌کند.

قرائت بیانیه پایانی نیز محور اصلی برنامه اختتامیه دوازدهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری است.    

 

انتهای پیام
captcha