تجمع مردمی یوم الله ۱۳ آبان در گیلان برگزار می‌شود
کد خبر: 4178283
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳

تجمع مردمی یوم الله ۱۳ آبان در گیلان برگزار می‌شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان از برپایی مراسم بزرگداشت یوم الله سیزدهم آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در 54 شهر و برخی از دهستان‌های دارای ظرفیت استان گیلان در صبح روز شنبه، 13 آبان خبر داد.

حجت الاسلام اشجری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان امروز، 6 آبان‌ماه در نشست ستاد بزرگداشت یوم الله 13 آبان(روز ملی مبارزه با استکبار جهانی) که با حضور آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌ فقیه در استان و اسدالله عباسی، استاندار گیلان و اعضای این ستاد در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، اظهار کرد: یوم الله 13 آبان، تجلی خشم و نفرت ملت مسلمان ایران از جنایات استکبار جهانی است.

وی افزود: استکبارستیزی به عنوان بارزترین شاخصه انقلاب اسلامی ایران، نقشه‌ها و دسیسه‌های استکبار جهانی برای چپاول و استثمار کشورهای منطقه و مستضعفان دنیا را نقش بر آب کرده است.

اشجری با تأکید بر ضرورت تبیین سه رخداد مهم یوم الله سیزدهم آبان برای نسل جوان، گفت: تبعید معمار کبیر انقلاب اسلامی به ترکیه در 13 آبان 1343، شهادت جمعی از دانش‌آموزان در 13 آبان 1357 و تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان 1358 سبب شد تا این روز بزرگ با تصویب مجلس سوم شورای اسلامی به عنوان «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» نامگذاری شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان ضمن محکومیت حملات ددمنشانه رژیم جانی و غاصب صهیونیستی علیه مردم مظلوم و بی‌پناه غزه، تصریح کرد: مردم مسلمان و انقلابی ایران اسلامی با حضور گسترده و پرشور خود در راهپیمایی یوم الله سیزدهم آبان پاسخی دشمن‌شکن به جنایات ضدبشری اسرائیل خواهند داد.

وی شعار محوری یوم الله سیزدهم آبان سال‌جاری را «نظم نوین جهانی با نسل آرمانی» اعلام کرد و گفت: ستاد بزرگداشت یوم الله سیزدهم آبان در استان و همه شهرستان‌ها و بخش‌های گیلان تشکیل شده و آماده برگزاری باشکوه مراسم بزرگداشت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی به شکل راهپیمایی و یا تجمع است و برنامه‌ریزی‌های لازم به منظور اجرای ویژه برنامه‌های متعدد برای همه اقشار مردم جامعه به ویژه دانشجویان و دانش‌آموزان انجام شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان با بیان اینکه مراسم بزرگداشت یوم الله، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در 54 شهر و برخی از دهستان‌های دارای ظرفیت استان گیلان در صبح روز شنبه، 13 آبان برگزار می‌شود، گفت: زمینه‌سازی حضور گسترده و پرشور مردم انقلابی و ولایت‌مدار گیلان در این مراسم اهتمام جدی همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی و نهادهای فرهنگی را می‌طلبد.

اشجری به برگزاری همایش‌ها، نشست‌های تخصصی، کارگاه‌های بصیرت‌افزایی، ميزگردهای تبیینی و جلسات پرسش و پاسخ به منظور تبیین جنایات استکبار جهانی اشاره کرد و افزود: نواختن زنگ استکبارستیزی، برگزاری يادواره‌های شهدای دانشجو و دانش‌آموز، فعاليت‌های قرآنی، اکران فیلم‌های حماسی، نمایش خیابانی و اجرای گروه‌های سرود برخی از برنامه‌های ستاد بزرگداشت یوم الله سیزدهم آبان استان گیلان است.

وی از راه‌اندازی كمپين‌های مجازی با هشتگ‌های ضداستکباری، توليد فیلم کوتاه، کلیپ، نماهنگ، پوستر، عكس‌نوشته، موشن گرافی، پادکست و تولید و پخش برنامه‌های جذاب تلویزیونی و رادیویی با موضوع استکبارستیزی خبر داد و گفت: برگزاری جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و مسابقات فرهنگی و هنری، مراسم عصری با شعر، ‌برنامه‌های ويژه كودكان و نوجوانان در قالب مسابقه نقاشی، قصه‌گویی و نقالی، اجرای نقاشی ديواری، فضاآرايی شهری و تبلیغات محیطی از دیگر برنامه‌های ستاد بزرگداشت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی استان گیلان است.

انتهای پیام
captcha