بیش از ۳ هزار اثر به سومین جشنواره «ذوالفقار» ارسال شد
کد خبر: 4180729
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳

بیش از ۳ هزار اثر به سومین جشنواره «ذوالفقار» ارسال شد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای کرمان از ارسال ۳ هزار و ۱۵۰ اثر از ۳۱ استان کشور به دبیرخانه سومین جشنواره ملی فرهنگی هنری «ذوالفقار» خبر داد و گفت: در اختتامیه این دوره از جشنواره ۴۴ نفر به‌عنوان برگزیده معرفی و ۱۴ نفر شایسته تقدیر شناخته می‌شوند.

نشست خبری سومین جشنواره ذوالفقاربه گزارش ایکنا از کرمان، احمد عرب‌نژاد، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای کرمان امروز، ۱۷ آبان‌ماه در نشست خبری پیرامون سومین جشنواره ملی فرهنگی هنری «ذوالفقار» با بیان اینکه پس از شهادت سردار سلیمانی، برگزاری این جشنواره در شورای فرهنگی دانشگاه در راستای ترویج مکتب شهید سلیمانی تصویب شد، گفت: نخستین دوره جشنواره ذوالفقار همزمان با نخستین سالگرد شهید سلیمانی افتتاح شد و ۲۲ آبان‌ماه امسال نیز اختتامیه سومین دوره آن برگزار می‌شود.

وی سیره و سبک زندگی شهید سلیمانی، ولایتمداری، عدالت، دفاع مقدس و راهیان‌نور، صلح، امید، کرامت انسانی، بصیرت‌افزایی، اخلاق، فرهنگ عفاف و حجاب و نماز و... را از جمله محورهای این جشنواره برشمرد و افزود: سومین دوره جشنواره ذوالفقار در هشت بخش برگزار شد.

عرب‌نژاد با بیان اینکه در سومین دوره جشنواره، بخش علمی و همچنین بخش دانش‌آموزی (در دور رشته نقاشی و عکس) اضافه شد، تصریح کرد: در مجموع ۳ هزار و ۱۵۰ اثر از ۳۱ استان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که بیش از ۲۰ استان آثار برگزیده دارند و بیشترین آثار ارسالی به ترتیب متعلق به کرمان، تهران، قم و مشهد است.

وی افزود: از مجموع آثار ارسال شده به جشنواره یک هزار و ۷۵۰ اثر مربوط به بخش دانشجویی و یک هزار و ۴۰۰ اثر در بخش آزاد است که از این تعداد در بخش عکس ۷۵۰ اثر، پوستر ۵۶۰ اثر، خوشنویسی ۳۰۴ اثر، نقاشی ۶۲۸ اثر، شعر ۴۲۵ اثر، داستان کوتاه و خاطره نویسی ۳۲۲ و در بخش مقاله ۵۱ ارسال شده است.

عرب‌نژاد با بیان اینکه برگزاری جشنواره ذوالفقار جزو برنامه‌های ستاد سالگرد شهید سلیمانی قرار گرفته و افتتاحیه جشنواره هر سال در در ایام سالگرد است، اظهار کرد: دبیرخانه دائمی جشنواره نیز به کرمان داده شده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای کرمان افزود: در دو دوره اول برگزاری جشنواره، کتاب‌های ذوالفقار یک و دو در خصوص عملکرد جشنواره منتشر شده است و در جشنواره سوم علاوه بر کتاب جشنواره، مجموعه اشعار برگزیده ارسالی به سه جشنواره و همچنین مجموعه مقالات برگزیده سومین جشنواره منتشر خواهد شد.

دبیر محتوایی جشنواره ذوالفقار در پایان با بیان اینکه آیین اختتامیه جشنواره ۲۲ آبان‌ماه امسال برگزار می‌شود، گفت: از مجموع کل شرکت‌کنندگان ۴۴ نفر به‌عنوان برگزیده معرفی و ۱۴ نفر شایسته تقدیر شناخته می‌شوند.

مصطفی جعفری، رئیس دانشکده فنی‌و‌حرفه‌ای چمران کرمان نیز در این نشست با بیان اینکه جشنواره ملی فرهنگی هنری «ذوالفقار» از جشنواره‌های معتبر در سطح وزارت علوم و در سطح ملی است، اظهار کرد: هنر خلاق، وحدت‌بخش و امیدآفرین از رویکردهای این جشنواره است.

جعفری در بخش دیگری از سخنانش از برگزاری رویداد کنسرسیوم اشتغال در راستای طرح اشتغالزایی دانش‌آموختگان این دانشگاه خبر داد و گفت: دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای براساس نیاز صنایع، تربیت دانشجو دارد و با ۵۰۰ ساعت کار کارشناسی تاکنون ۱۸ تفاهمنامه با صنایع قطعی شده که بحث اصلی آن اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای و هدف آن آینده پژوهی رشته‌های دانشگاهی است.

انتهای پیام
captcha