مقاومت امروز فلسطین محصول تفکر بسیجی است
کد خبر: 4185124
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸
حجت الاسلام حاج علی اکبری:

مقاومت امروز فلسطین محصول تفکر بسیجی است

خطیب جمعه تهران مقاومت امروز فلسطین را محصول تفکر بسیجی خواند و گفت: تفکر بسیجی حل المسائل کشور است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد علی اکبری

به گزارش ایکنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد علی اکبری، در خطبه اول نماز جمعه این هفته، 10 آذر، تهران که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، در ادامه مباحث خطبه های اول قبلی پیرامون مسئله مسئولیت اجتماعی به موضوع تحیت و ابراز احترام افراد جامعه با کلیدواژه «سلام» اشاره کرد و گفت: سلام از ریشه سلم و سلامت است؛ برکناری از عیب و آفات ظاهری و باطنی. سلام همچنین به معنای موافقت و سازگاری در مقابل ناسازگاری و خصومت است.

وی با بیان اینکه سلام از نامها و صفات خداوند متعال است، گفت: خداوند چنین اراده کرده که مسلمانان در مواجهه با همدیگر نام مبارک پروردگار را بر زبان خود جاری کنند. نعمت ویژه ای که خداوند به بهشتیان می دهد سلامی است که به آنها عطا می کند.

حاج علی اکبری اظهار کرد: فرشتگان به در آغاز سفر آخرت به انسان هایی که در این دنیا با سلم و سلام و عافیت و پاکیزگی  و تقوا زندگی کردند سلام می کنند و خوشامد می گویند و یک زندگی در سلامت و امن و امان را در برزخ و قیامت به آنها بشارت می دهند.

خطیب جمعه تهران بیان کرد: این زندگی بهشتی را پیامبر اکرم(ص) به جامعه مؤمنان آموزش داد و خود او هم مأمور شد وقتی با سایر مؤمنان روبرو می شود از همین بشارت بزرگ استفاده کند و در دیدارهای جمعی و فردی به آنها «سلام علیکم» بگوید و بعد این مسئله از حقوق متقابل مؤمنان و مسلمانان قرار گرفت. بعد از حق مسلمانی بالاترین حق این است که مسلمانان به هم سلام کنند.

وی اظهار کرد: آیا وقتی مؤمنان به هم سلام می کند تنها جمله ای تشریفاتی را به کار می برند یا این دارای معنایی است؟ سلام به برادر و خواهر مسلمان به این معناست که من با تو دوست هستم و رابطه من با تو براساس صلح و سلامتی است و تو از طرف من در امان هستی. 

حاج علی اکبری تصریح کرد: معنای دیگر وجود یک دعا و آرزو برای هم در سلام کردن است. ما با سلام کردن برای طرف های مقابل آرزوی خوشبختی و بهروزی و سلامت در دنیا و آخرت می کنیم. لذا اگر سلام با توجه به معنای والا و ارزشمند آن در جامعه فرهنگ سازی شود و به فرهنگ مسلط تبدیل شود، نتیجه اش آن است که مسلمانان در همین دنیا بهشت را در روابط بین خود تجربه می کنند و دارالسلام و دارالامان به وسیله مؤمنان در همین دنیا رقم می خورد؛ این دورنمایی از همان زندگی بهشتی اخروی در این دنیا است.

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه این قاعده قبل از مقررات اجتماعی و احکام قضایی است، گفت: آحاد مؤمنین مکلف هستند این ارزش و گفتمان را در روابط میان خود رعایت کنند و این همان تقوا است. اگر اینطور زندگی کنیم جامعه ما دارالسلام و دارالامان می شود.

وی در پایان این خطبه اظهار کرد: مفهوم بالاتر سلام هم این است که به مخاطب خود می گوییم خیالت از طرف خیال و اندیشه من راحت باشد و گمان بد نداشته باش و این معجزه تقوای اسلامی است که تقوای فکری و قلبی است.

بنابراین گزارش حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری در خطبه دوم نماز جمعه تهران، با دعوت همگان به رعایت تقوای الهی تذکر به گذر سریع عمر و قدر دانستن فرصتهای کوتاه، گفت: امام علی(ع) می فرمایند تلاشتان را در دنیا برای این بگذارید که توشه برای سرای ابدی بردارید و این توشه جز تقوا، ایمان و عمل صالح نیست.

وی با اشاره به ایام شهادت حضرت فاطمه (س) افزود: امیدواریم این مجالس درس فاطمی؛ درس خداشناسی، دشمن شناسی و مقاومت در جامعه ما برگزار شود که حضرت زهرا(س) مادر مقاومت است. امیدواریم درس خانواده داری، زیست عفیفانه، عفاف و حجاب را از این بانوی مکرم بیش از گذشته بگیریم.

حاج علی اکبری با اشاره به دیدار اخیر بسیجیان با رهبر انقلاب گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار یک دوره جامع تحلیل راهبردی، تاریخی و سیاسی مبتنی بر حکمت، معرفت و بصیرت ارائه فرمودند و آنچه برای شناخت بسیج و فلسفه تأسیس آن توسط امام(ره) از ایشان دریافت کردیم.

وی ادامه داد: از بیان رهبر انقلاب معلوم شد که بسیجی تراز خود امام (ره) است و مکتب بسیجی همان مکتب امام (ره) است و مکتب امام(ره) همان مکتب اسلا ناب محمدی است. در این دیدارها رهبر عالیقدر انقلاب به طور دائم جامعه ما از جمله بسیجیان را به امام راحل مؤسس و شناخت روش و منطق او ارجاع می دهند که همان منطق قویم بسیجی است.

خطیب جمعه تهران اظهار کرد: منطق بسیج بر دو رکن استوار شده است؛ اول تهدیدزدایی حداکثری که همان توان مقابله با انواع و اقسام تهدبدات در اوج خودش است «اشداء علی الکفار» و دوم حداکثرسازی ظرفیت و امکان برای تولید فرصت پیشرفت و زندگی بهتر «رحما بینهم». بسیج بر همین منطق در تاریخ انقلاب اسلامی سیر کرده و تلاش خستگی ناپذیر و مجاهدت مؤمنانه و خالصانه داشته است.

وی افزود: از یکسو در برابر دشمنان و انواع تهدیدات آنها ایستاده و از طرف دیگر در روابط درونی جامعه اسلامی در مواقعی همچون امداد و نجات، سیل و زلزله و کرونا و رزمایشهای مواساتی همه جا بسیج حضور داشته و برای تحقق ایران قوی در عرصه فعالیتهای علمی تلاش کرده است.

حجت الاسلام حاج علی اکبری بیان کرد: بسیج به دور از منت و غرور، خود را خادم همه افراد جامعه می داند و حال خدمت دارد بدون اینکه برای کسی خط و مرزی تعیین کند. از هر دین و مذهب و قوم و صنفی  می توانند بسیجی باشند. لذا منطق بسیج برافراشته است.

خطیب جمعه تهران ابراز کرد: بسیج یک تفکر و فرهنگ است که در یک سازمان جا نمی شود و فرازمان است. امروز سالروز شهادت شهید مدرس است. این شهید یک بسیجی مثال زدنی است که در برابر تطمیع و تهدید ایستاد و مقاومت کرد. فردا هم سالروز شهادت میرزا کوچک خان جنگی است که او هم یک بسیجی دلاور و سرافراز بود و لذا فرهنگ بسیج زمان نمی شناسد.

وی با تبریک روز مجلس به نمایندگان اظهار کرد: امیدواریم مرام شهید مدرس در مجلس و مجلسیان جریان داشته باشد.

حاج علی اکبری دیگر ویژگی تفکر بسیج را فراتر از مرزها و ملیتها خواند و گفت: اگرچه ایران محور تفکر بسیجی است اما اندیشه بسیج در ایران محصور نیست. امام راحل عظیم الشان بیش از سه دهه قبل از تشکیل هسته های مقاومت در جهان اسلام سخن گفت و امروز این آرزوی بزرگ براورده شده است و بحمدلله این تفکر بسیج در حال بالیدن است.

وی تصریح کرد: تفکر بسیجی به منزله شبکه مقاومت خودش را در جنگ اخیر 48 روزه در برابر صهیونیستهای تبهکار نشان داد و مقاومت امروز فلسطین محصول این تفکر بسیجی سربلند و پیش برنده است. لذا تفکر بسیج فراتر از زمان و فراتر از مرزها و فراتر از سازمان ها است. گرچه سازمان بسیج در ایران و بسیجیان سلحشور ایرانی در این عرصه پرچمدار هستند اما هر دستگاه و نهادی که رایحه دل انگیز بسیج در آن جریان داشته باشد. با این نگاه ارتش ما هم یک نیروی بی نظیر و مقتدر بسیجی است؛ هم فرماندهان شهیدی همانند صیاد شیرازی، فلاحی، فکوری، آبشناسان، بابایی و ستاری و دیگران و هم فرماندهان کنونی. به ویژه نیروی دریایی راهبردی ارتش که در دیدار اخیر با فرمانده کل قوا مورد تمجید قرار گرفتند. 

وی ادامه داد: این نیرو بعد از حماسه سفر 360 درجه به دور زمین که افتخار آفریدند و پرم اقتدار جهوری اسلامی ایران را برافراشته کردند، اخیرا ناوشکن دیلمان را در دریای مازندران قرار دادند و به آنها هم تبریک می گوییم.

حاج علی اکبری اضافه کرد: با این نگاه شهدایی مانند فخری زاده، آشتیانی و شهدای هسته ای که عاشقانه برای تحقق ایران قوی تلا می کنند و اکنون در مراکز علمی و دانشگاهی هستند همگی بسیجی هستند.

خطیب جمعه تهران اظهار کرد: دولت جمهوری اسلامی و رئیس جمهور عزیز ما مرام بسیجی دارند و حال خدمت دارند. در سفرهای استانی این هفته متروی پرند را تکمیل کردند و به خدمت سرعت داده اند و این رفتار بسیجی است و خدمات بزرگ را برای مردم فراهم می کنند و این کارها صمیمی، بی ادعا، بی منت و بدون ابتلا به حاشیه ها در حال انجام است و امیدواریم با قوت ادامه پیدا کند.

وی تأکید کرد: از دولت بسیجی انتظار داریم شما که نشان دادید می توانید گرههای بزرگ را باز کنید و با نظارت بهتر و طراحی دفقیق بازار ارز و طلا را تا حد زیادی کنترل کنید، برای کنتل بیشتر بازار کالاها و مهار گرانی به ویژه مسکن بیش از گذشته تلاش کنند تا روزهای بهتری برای معیشت مردم فراهم شود. امیدوایم مجلس هم بتواند با تصویب طرحها و لوایح مناسب تر در فرصت باقی مانده از خدمتش، کمکهای بزرگتری انجام دهد. همچنین امیدوایم دستگاه قضایی با روحیه بسیجی ریاست این قوه و قضات بسیجی کارگشایی بیشتر در همه عرصه ها داشته باشند       

حاج علی اکبری حل المسائل کشور را تفکر بسیجی خواند و گفت: رسیدن به آرزوهای بزرگ نیازمند اندیشه و تفکر بسیجی است. 

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب به طوفان الاقصی و ماجرای غزه در این دیدار گفت: ایشان مجددا تأکید فرمودند کارگردان اصلی آنچه اتفاق می افتد، آمریکای تبهکتار و جنایتکار است و مهمترین اتفاق در این عملیات، آمریکازدایی است.

خطیب جمعه تهران تصریح کرد: مهمترین دستاورد طوفان الاقصی و مقاومت غزه، نه فقط خدمت بزرگ به فلسطین و محور مقاومت و مسلمانان بلکه خدمت بزرگ به همه بشریت و آن وارد کردن یک سیلی محکم به روی سیاه شیطان بزرگ، آمریکا، است. 

وی ابراز کرد: در ماجرای مقاومت مردم مظلوم و مقتدر فلسطین و در جریان طوفان الاقصی حیثیت استکبار جهانی به مخاطره افتاد. اینها اتفاقات ساده ای نیست و نصاب ها و رکوردها ارتقا پیدا کرد. از یک طرف خود این عملیات معجزه گون و از طرف دیگر سبوعیت رژیم صهیونیستی قرار دارد که تمام مرزها را شکسته و از همه خط قرمزها عبور کرده است. 

حاج علی اکبری اظهار کرد:مردم مظلوم غزه نصاب مقاومت را ارتقا دادند و درود بر این مردمان مؤمن. همچنین وحدت و هماهنگی جبهه مقاومت و حضور هماهنگ شبکه مقاومت ارتقا پیدا کرد از مقاومت یمن و حزب الله لبنان و حشدالشعبی در عراق. ایران اسلامی نیز در این میان از مردم و دولت و رهبری یکپارچه پشت مقاومت مانند کوه ایستادند. اینها نصاب های جدید است.

خطیب جمعه تهران یادآور شد: بیداری جهانی و سازماندهی آزادیخواهان جهان یک نصاب جدید و بی سابقه است که همه را به شگفتی انداخته است. در مقابل نصاب بی شرمی، بی حیایی و رسوایی درباره دولت پلید و صهیونیست و تروریست آمریکا و برخی دولتهای اروپایی ارتقا پیدا کرد که از این سبوعیت بی چون و چرا حمایت کردند.

وی ابراز کرد: همچنین نصاب بی غیرتی هم ارتقا پیدا کرد؛ جماعتی که خود را مسلمان و مسئول کشورهای اسلامی می دانند به تماشای صحنه پرداختند و به زحمت در اجلاس ها شرکت کردند و حتی حاضر نشدند روابط خود را با رژیم صهیونیستی قطع کنند.

حاج علی اکبری تأکید کرد: نصاب بی خاصیتی سازمان ملل و دستگاه های حقوق بشری نیز ارتقا پیدا کرد و نشان داد منردس و کهنه شده اند. همچنین نصاب پوشالی بودن، ضعف درونی و گسیختگی فکری و ارزشی و داخلی رژیم منحط صهیونیستی هم ارتقا پیدا کرد.

وی با اشاره به اخبار مبنی بر از سرگیری جنگ توسط صهیونیست ها پس از آتش بس موقت گفت: صهیونیست ها چون هیچ دستاوردی نداشتند. مسئولان جنایتکار این رژیم ابتدا اعلام کرده بودند اسرا را با جنگ و نه با مذاکره بر می گردانیم و حماس را نابود کرده و مردم غزه را هم کوچ می دهیم. بعد دیدید آتش بس را بدون رسیدن به هیچ یک از این اهداف قبول کردند. یک رسوایی و افتضاح بزرگتر کسب کردند و در جریان تبادل اسرا هم باز نصاب شرف و ایمان در گروه های مقاومت در موضوع رفتار با اسرا ارتقا پیدا کرد.

خطیب جمعه تهران در پایان بیان کرد: اکنون صهیونیست ها می خواهند تلاش مذبوحانه ای برای جلوگیری از رسوایی بیشتر انجام دهند اما این باخت بزرگ و سنگین به تعبیر رهبر انقلاب با این بمباران ها دیگر جبران نخواهد شد و قطعا به لطف خداوند و مقاومت جدی تر مردم فلسطین و غزه و هماهنگی بیشتر شبکه جهانی مقاومت، روز سیاه صهیونیست ها از شب تاریک هم تاریک تر خواهد شد.            

                            

انتهای پیام
captcha