مسلمانان با تمام توان از ملت مظلوم فلسطین و غزه دفاع کنند
کد خبر: 4185154
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳

مسلمانان با تمام توان از ملت مظلوم فلسطین و غزه دفاع کنند

امام جمعه سنندج گفت: اتحاد مسلمانان موجب بیداری جهان در برابر ظالم شده و رژیم صهیونیستی را مجبور به پذیرش آتش بش کرد لذا بیش از هر زمانی نیاز است با تمام توان از ملت مظلوم فلسطین و غزه دفاع کرد.

فایق رستمی، امام جمعه سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج امروز، 10 آذر در آیین عبادی - سیاسی نماز جمعه سنندج به موضوع فلسطین اشاره کرد و گفت: اتحاد مسلمانان موجب بیداری جهان در برابر ظالم شده و رژیم صهیونیستی را مجبور به پذیرش آتش بش کرد لذا بیش از هر زمانی نیاز است با تمام توان از ملت مظلوم فلسطین و غزه دفاع کرد.

وی افزود: اتحاد و همبستگی مسلمانان بزرگترین سلاح در برابر هجمه‌های دشمنان است و جهان اسلام امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند اتحاد است.

امام جمعه سنندج بیان کرد: کردستان سرزمین وحدت و برادری است و مردم این استان شیعه و سنی در کنار هم در سنگر دفاع از ارزش‌های دین اسلام ایستاده و شهدای زیادی را تقدیم کرده‌اند..

وی به حضور حماسی مردم کردستان در راهپیمایی ضد صهیونیستی اشاره کرد و گفت: ملت ایران همواره حامی مظلومان جهان بوده و بر این اساس در دفاع از مسلمانان مظلوم فلسطین از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد.

ماموستا رستمی در بخش دیگری از خطبه‌ گفت: قدرت کشورمان در دریاهای آزاد و اقیانوس‌ها نشان از تلاش و خدمات شایسته نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دارد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها بر لزوم توجه مسئولان به اقشار ضعیف جامعه تأکید کرد و یادآور شد: دولت باید تلاش کند که بار مشکلات اقتصادی بر دوش مردم سبک شده و رضایت‌مندی جامعه را بدست آورد.

شیخ نمر زخمود، از علمای فلسطین و غزه هم قبل از خطبه‌های امروز نماز جمع در جمع نمازگران سنندجی اظهار کرد: من از فلسطین آمده‌ام، کشوری که صلاح الدین ایوبی آن را از دست صلیبیون آزاد کرد. شما نیز فرزندان صلاح الدین ایوبی افتخار جهان اسلام هستید.

وی با بیان اینکه امروز ما در فلسطین با قدرت و ایمان در حال جنگ با رژیم صهیونیستی هستیم و به این امر افتخار می‌کنیم، افزود: جوانان فلسطینی با دین و سلاح قوی یعنی ایمان در برابر اسرائیل ایستاده‌اند و به شما اطمینان می‌دهیم که بر دشمنان خدا پیروز می‌شویم، چراکه برادرانی مثل شما در ایران داریم که همیشه ما را یاری کرده‌اند.

شیخ زخمود از نامگذاری روز قدس توسط امام خمینی(ره) و بسیج ملت‌های اسلامی ضد اسراییل تقدیر کرد و یادآور شد: امروز جانشین ایشان، حضرت آیت الله خامنه‌ای، سیره امام راحل را در پیش گرفته و جامعه اسلامی را به خوبی هدایت می‌کند.

امیر دریادار دوم فرامرز نصری معاون تربیت و آموزش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه با اشاره به اینکه امروز باید دریا محور عمل کنیم، گفت:  امروز نیاز است در حوزه دریا کارهای جدی و زیرساختی مهم صورت گیرد.

وی با اشاره به ابلاغ مقام معظم رهبری در مورد سیاست‌های کلی توسعه دریا محور افزود: ایران با داشتن بیش از سه هزار کیلومتر مرز دریایی، ظرفیت بسیار بالایی برای توسعه بر محور دریا و آب‌های آزاد دارد.

معاون تربیت و آموزش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه دولت‌های گذشته بیشتر به خشکی اهمیت می‌دادند اما توجه به دریا و توسعه دریامحور نیاز دنیای امروز است، ادامه داد: مأموریت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران راهبردی شده و از صحنه‌های خلیج فارس و دریای عمان فراتر رفته است.

وی به انجام ۹۰ درصد صادرات و واردات کالا از طریق دریا گفت: امروز رقابت سنگینی بین کشورهای جهان در زمینه صادرات و واردات از طریق دریا و آب‌های آزاد وجود دارد لذا این مهم باید بیشتر مورد توجه همگان قرار گیرد.

امیر نصری با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس با تلاش نیروی دریایی، هیچگونه خللی در زمینه صادرات و واردات در دریا ایجاد نشد، افزود: بعد از جنگ نیز بهینه‌سازی همه کشتی‌ها و تجهیزات و ساخت سامانه‌های جدید انجام شد.

وی یادآور شد: نقش نیروی دریایی را در نمایش دیپلماسی، تکنولوژی و فرهنگ هر کشوری بسیار مهم دانست و یادآور شد: از ظرفیت نخبگان برای توسعه کشور در حوزه دریا به خوبی استفاده نشده است.

انتهای پیام
captcha