همایش آموزشی مدیران کانون‌های خواهران قزوین برگزار شد
کد خبر: 4185261
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱

همایش آموزشی مدیران کانون‌های خواهران قزوین برگزار شد

همایش آموزشی مدیران کانون‌های تخصصی خواهران استان قزوین در محل سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

همایش مدیران کانون‌های خواهران قزوین

به گزارش ایکنا به نقل از روابط روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی‌جو، از اساتید همایش آموزشی مدیران کانون‌های تخصصی خواهران استان قزوین، گفت: سه نوع نگاه در موضوع زن در جهان مطرح است که یک نگاه جنسیتی و منهای ماهیت آدمی است، یک نگاه، نگاه آدمی منهای شرایط جنسیتی است و یک نگاه هم جمع این‌ها یعنی انسان مؤنث است و اولین موضوع خلقت انسان و اولین ماجرای کنشگری انسان و بازخورد حرکت انسان، موضوع محوری جنسیت و تلاقی جنسیت با آدمیت و انسانیت است.

وی در ادامه با اشاره انواع تربیت اظهار کرد: ماهیت تربیت نسل و تربیت نفس، کنترل حرص است و ۲ مدل تربیت داریم که یک مدل، تربیت جسمی و فکر مادی بوده که عقل معاش است و مدل دیگر تربیت روحی و فکر معنوی بوده که عقل معاد است. برای تربیت کوثری که مبنای آن مدیریت حرص است اسلام واژه «حیا» را مطرح می‌کند که شاکله دین و ملاک داخل بودن در دین، این یک کلمه است به طوری که کسی که برای او حیایی نیست، دینی ندارد.

مهدی‌جو خاطرنشان کرد: جهاد کبیر، جهاد تبیین است و حضرت زهرا(س) شهیده جهاد تبیین هستند و جهاد تبیین تنها سلاح در برابر سوگند شیطان بوده و رسوا کننده چهره شیطان است و حضرت زهرا(س) چون بانو بود و یک بانو عنصر پرورش دهنده و زاینده افکار است، برای جهاد تبیین انتخاب شدند.

استفاده از مشارکت مردم لازمه کار تشکیلاتی است

حجت‌الاسلام والمسلمین قدس، استاد دانشگاه، نیز در ادامه این همایش در جمع مدیران کانون‌های تخصصی خواهران استان قزوین، گفت: در کار تشکیلاتی به مواردی باید توجه جدی شود و اولین موضوع در تشکیلات، هدف سازمانی است که نباید از هدف غفلت کرد. دومین موضوع در کار تشکیلاتی این است که هدف همواره مورد توجه قرار گیرد و مکرر یادآوری شود تا از آن غفلت نشود و سومین موضوع در کار تشکیلاتی این است که کارهای اضافی کنار گذاشته شود زیرا کارهای حاشیه‌ای و اضافی سبب می شود از هدف دور شویم.

وی در ادامه اظهار کرد: استفاده از مشارکت مردم تکنیک مهم دیگر در کار تشکیلاتی است و برای این امر هم باید محیطی را درست کنید که افراد بتوانند کار کنند و برای این امر هم باید هزینه آزمون و خطا دهید. اصل وحدت فرماندهی در کار تشکیلاتی مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد و اگر انتقادی دارید با پیشنهاد مطرح کنید چراکه وحدت فرماندهی، اصل مسلم مدیریتی است.

این استاد دانشگاه در پایان یادآور شد: موضوع دیگر در کار تشکیلاتی، کار تیمی و تیم‌سازی و همچنین مکتوب کردن اقدامات است که بسیار اهمیت دارد و باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha