نعمت برخورداری از حکمت
کد خبر: 4190630
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸
رئیس جامعه المصطفی العالمیه بیان کرد:

نعمت برخورداری از حکمت

حجت‌الاسلام عباسی گفت: علم نعمت بزرگی است، اما نعمت بزرگ‌تر، برخورداری از حکمت است. بر اساس روایات، اگر خداوند اراده کند به شخصی خیر عظیم عنایت فرماید، او را عالم دین و قلب او را لبریز از یقین می‌کند.

علی عباسی، رئیس جامعه المصطفی العالمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعه المصطفی العالمیه شامگاه جمعه هشتم دی ماه در آیین رونمایی از آثار پژوهشی محققان و فضلای پاکستانی مقیم قم ضمن گرامیداشت ایام وفات حضرت ام البنین(س) و مقام شهدای اسلام و مقاومت اسلامی، از خداوند متعالی رهایی ملت مظلوم فلسطین از ظلم رژیم جنایتکار صهیونیستی را خواستار شد.

وی با تاکید بر ضرورت توجه دائمی به نعمت‌های الهی، اظهار کرد: ما هرچند غرق نعمت‌های الهی هستیم؛ اما گاهی دچار غفلت می‌شویم. نخستین نعمت خداوند مهیا ساختن دل‌های ما برای پذیرش ایمان به خود است. اگر انسان از این نعمت محروم باشد، زندگی و وجود او ارزشی ندارد.

حجت الاسلام عباسی در بیان دومین نعمت ارزشمند الهی، خاطرنشان کرد: برای امتداد ایمان در مسیر زندگی، پیامبران الهی مأمور هدایت ما شدند. ایمان به رسالت پیامبر رحمت(ص)، دومین نعمت بی جایگزینی است که باید قدردان آن باشیم.

وی با ذکر برخی روایات در اهمیت نعمت ولایت خاندان عصمت و طهارت(ع)، ابراز کرد: در عالمی که مدعی بیشترین پیشرفت علمی و فناوری‌های نوین است، با فقدان این نعمت‌ها، زندگی اجتماعی و فردی با مشکلات عدیده مواجه و بشر دچار گم‌گشتگی است.

رئیس المصطفی به تبیین نعمت‌های خاص خداوند به علما و فضلا پرداخت و اذعان کرد: علم نعمت بزرگی است، اما نعمت بزرگ تر، برخورداری از حکمت است. بر اساس روایات، اگر خداوند اراده کند به شخصی خیر عظیم عنایت فرماید، او را عالم دین و قلب او را لبریز از یقین می‌کند.

وی ادامه داد: اگر به همراهی دائمی خدا، باور داشته باشیم، همه راه‌ها به روی انسان گشوده خواهد شد. اگر انسان چنین اعتقادی به خدا داشته باشد، از طوفان‌ها و دریا‌های خروشان هراسی به دل راه نخواهد داد. خداوند به شما طلاب علوم دینی این نعمت بزرگ را عنایت فرموده است تا علم را برای خدا بیاموزید و به آن عمل کنید و پیام الهی را به دیگران برسانید. در این صورت طبق وعده الهی در ملکوت عالم از جایگاه بسیار بزرگی برخوردار خواهید بود.

حجت‌الاسلام عباسی حضور در حوزه علمیه قم را توفیقی بزرگ برای همه فراگیران علوم و معارف اهل‌بیت(ع) از سراسر جهان دانست و تصریح کرد: هویت اصلی جامعه المصطفی به طلاب و فضلایی است که با اعتقادی مستحکم در یک جبهه بزرگ معنوی و اخلاقی در جهان نقش آفرینی می‌کنند. نباید از هیاهوی جبهه باطل ترسی به دل راه داد؛ زیرا حقیقت، باطلی پوچ و فاقد درون مایه است و پیروزی نهایی قطعا با جبهه حق خواهد بود.

در ادامه این مراسم از طلاب و پژوهشگران برتر جامعه روحانیت بلتستان پاکستان تجلیل و از مجله علمی المعارف و آثار پژوهشی محققین بلتستانی رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha