برگزاری بزرگترین مسابقه قرآن قاره آفریقا در تانزانیا
کد خبر: 4207166
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۷

برگزاری بزرگترین مسابقه قرآن قاره آفریقا در تانزانیا

روز یکشنبه پنجم فروردین ماه 1403، بزرگترین مسابقه قرآنی قاره آفریقا در استادیوم ملی فوتبال Benjamin Mkapa دارالسلام برگزار گردید.

به گزارش ایکنا به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در تانزانیا، این مسابقه بیست و چهارمین مسابقه حفظ قرآن کریم بود که توسط موسسه  حفظ قرآن "الحکمه" و با مشارکت خیرین و دولت تانزانیا و مساعدت‌های برخی کشورهای اسلامی از جمله عربستان سعودی برگزار گردید.

این مسابقه که در نوع خودش بی نظیر است، هر ساله در تانزانیا با حضور بیش از یکصد هزار مسلمان قرآن دوست برگزار می‌شود.

در بیست و چهارمین مسابقه نیز در همان ساعت اولیه روز، علیرغم هوای ابری و بارانی استادیوم مملو از جمعیت شد و تعداد زیادی از مردم نتوانستند، وارد استادیوم اصلی مسابقات شوند.

دراین مسابقه علاوه بر سه حافظ کل تانزانیایی، حافظان کل قرآن کریم از کشورهای ساحل عاج، مالی، کنیا، توگو، رواندا، گامبیا، بروندی، سنگال، جیبوتی، غنا، سومالی، الجزایز، نیجریه، اوگاندا و مصر حضور داشتند.

اگر چه به طور سنتی این مسابقه بین حافظین قرآن کریم از کشورهای آفریقایی برگزار می‌شد، لکن امسال حافظین قرآن از دیگر کشورها از جمله دانمارک، پرتغال، یمن و عربستان سعودی نیز در مسابقه شرکت داشتند.

جوانترین مسابقه دهنده 14 سال و مسن ترین آنها 25 ساله داشتند. داوران مسابقه از کشورهای مختلف اسلامی از جمله عربستان سعودی، مصر، تانزانیا و کنیا انتخاب شده بودند.

بعد از انجام داوری برگزیدگان مسابقه به شرح زیر انتخاب شدند:

1. ابراهیم سو از کشور ساحل عاج: نفر اول برنده ده هزار دلار

2. حافظ عبدالکریم کابیتو از کشور اوگاندا؛ نفر دوم برنده شش هزار و چهارصد دلار

3.کامل الامین صالح از کشور تانزانیا؛ نفر سوم برنده چهار هزار و پانصد هزار دلار

4. کامیلو اسماعیل کورا از کشور توگو، نفر چهارم برنده سه هزار دلار

5. ادریس نیشیمووی از کشور بروندی، نفر پنجم برنده یک هزار و هفتصد دلار

حسین موئینی، رئیس جمهور زنگبار، جزو مهمانان رسمی برنامه بود. برنامه با حضور بسیار گسترده شخصیت‌های فرهنگی، دین و سیاسی تانزانیایی و دیگر کشورهای اسلامی برگزار گردید.

انتهای پیام
captcha