رونمایی از دو اثر قرآنی در اختتامیه بخش بین الملل نمایشگاه قرآن
کد خبر: 4207401
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۲

رونمایی از دو اثر قرآنی در اختتامیه بخش بین الملل نمایشگاه قرآن

در مراسم اختتامیه بخش بین الملل سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از دو اثر قرآنی رونمایی شد.

رونمایی از دو اثر قرآنی در اختتامیه بخش بین الملل نمایشگاه قرآنبه گزارش ایکنا، بخش بین الملل سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، امشب چهارشنبه هشتم فروردین به کار خود پایان داد. 

در اختتامیه این بخش، مراسم رونمایی از دو اثر قرآنی با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. 

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام و المسلمین حسینی نیشابوری مدیر بخش بین الملل نمایشگاه در سخنانی با قدردانی از مهمانان خارجی این بخش گفت: امسال 28 کشور در حوزه اندیشه‌ها و هنرهای قرآنی در نمایشگاه قرآن حضور داشتند.

وی افزود امشب دو اثر قرآنی که یکی ترجمه و تفسیر قرآن با رویکرد سبک زندگی اسلامی است که به همت مرکز طبع و نشر منتشر شده و دیگری یک پیام حمایتی از مردم مظلوم و مجاهد غزه است که کار جمعی از هنرمندان نه کشور حاضر در نمایشگاه است. 

وی افزود: این هنرمندان آیات مقاومت در قرآن کریم را با خط زیبای خود بر روی پرچم فلسطین نگارش کردند تا پیام حمایت از رشادت و عظمت مردم غزه را با زبان رسای هنر به گوش همگان برسانند. 

حمایت از غزه، پیام مهم نمایشگاه قرآن

سپس محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در سخنانی گفت: امسال بخش بین الملل نمایشگاه قرآن با شکوهی مثال زدنی برگزار شد. وی افزود: یکی از اهداف مهم نمایشگاه امسال، توجه ویژه به موضوع غزه و فلسطین بود. یکی از دستاوردهای طوفان الاقصی در کنار آثار و برکاتی که داشت، موضوع احیای توجه به قرآن کریم بود.

اسماعیلی ادامه داد: همه کسانی که در عملیات طوفان الاقصی حضور داشتند یا حافظ کل قرآن یا حافظ بخش‌های زیادی از آن بودند. حماسه طوفان الاقصی رژیم صهیونیستی را مورد وهن و تمسخر قرار داد و هیمنه پوشالی این رژیم را در هم شکست و نشان داد حصاری که آنها گرد سرزمین‌های اشغالی کشیده بودند و آن را نفوذناپذیر جلوه داده بودند به راحتی به دست مقاومت فلسطین که حافظان قرآن بودند شکسته شد. 

وی افزود: صحنه‌هایی از مقاومت مردم غزه و کودکان مادر از دست داده یا مادران داغدار فرزندان خود را شاهد بودیم که با قدرت و اقتدار آیات قرآن همچون حسبنا الله و نعم الوکیل یا انا لله و انا الیه راجعون را می‌خواندند. ما دست و بازوی همه نیروهای مقاومت در عراق، لبنان، یمن، سوریه و فلسطین را می‌بوسیم.

روز قدس امسال، باشکوه تر از همیشه

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: ابتکار هنرمندان 9 کشور در نگارش آیات مقاومت امر بسیار جالب و اثرگذار0 بود. ما در آستانه روز جهانی قدس هستیم و با حرکتی که در همه جهان اسلام در حمایت از مردم مظلوم فلسطین شاهد هستیم امسال روز قدس بسیار باشکوهی خواهیم داشت. ان شاء الله به زودی نصر بزرگ الهی را تجربه خواهیم کرد و در قدس نماز خواهیم خواند. 

در پایان این مراسم اثر قرآنی یوسف شونچون، هنرمند خطاط چینی به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اهدا شد. 

 

رونمایی از دو اثر قرآنی در اختتامیه بخش بین الملل نمایشگاه قرآن

رونمایی از دو اثر قرآنی در اختتامیه بخش بین الملل نمایشگاه قرآن

رونمایی از دو اثر قرآنی در اختتامیه بخش بین الملل نمایشگاه قرآن

 

انتهای پیام
captcha