عملیات تنبیهی جمهوری اسلامی ایران رزمایش عظیم علیه رژیم صهیونیستی بود
کد خبر: 4210610
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۶
سردار محمدجعفر اسدی:

عملیات تنبیهی جمهوری اسلامی ایران رزمایش عظیم علیه رژیم صهیونیستی بود

معاون بازرسی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا با تأکید بر اینکه عملیات «وعده صادق» یک رزمایش بسیار عظیم و ارزشمند علیه رژیم صهیونیستی بود، گفت: با این عملیات توانستیم با شناسایی نقاط قوت خود، نقاط ضعف دشمن را آشکار کنیم.

سردار سرتیپ محمدجعفر اسدی، معاون بازرسی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا و فرمانده اسبق نیروی زمینی سپاه پاسداران

سردار سرتیپ محمدجعفر اسدی، معاون بازرسی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا و فرمانده اسبق نیروی زمینی سپاه پاسداران در گفت‌وگو با ایکنا، درباره ابعاد و زوایای راهبردی عملیات «وعده صادق» گفت: همانطور که می‌دانید یکی از کارهای مهم تمامی نیروهای نظامی، رزمایش است. در رزمایش‌ها نقاط ضعف و قوت خود و دشمن ارزیابی و روشن می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه «وعده صادق» یک رزمایش بسیار عظیم و ارزشمند در مقابل رژی صهیونیستی بود، افزود: با این عملیات توانستیم با شناسایی نقاط قوت خود، نقاط ضعف دشمن را مشاهده و آشکار کنیم و اگر در مواردی احیاناً ضعفی داریم، آنها را تقویت و برطرف کنیم تا برای دفاع از کیان اسلام بیش از پیش آماده باشیم. 


بیشتر بخوانید:


معاون بازرسی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا تصریح کرد: این عملیات صرفا منحصر به جمهوری اسلامی ایران نیست بلکه موفقیت آن در مقابل زورگویانی چون آمریکا، برخی کشورهای اروپایی و غده سرطانی رژیم صهیونیستی، مربوط به تمام مسلمین جهان است. 

سیلی محکم و حساب‌شده ایران

فرمانده اسبق نیروی زمینی سپاه پاسداران با تأکید بر اینکه وعده صادق، رزمایش عظیم و بزرگی بود که دشمنان ما به عظمت آن پی بردند، گفت: دشمنان جمهوری اسلامی ایران متوجه شدند، آنچه که فرمانده‌کل قوا می‌فرمایند عملی می‌شود و اگر قرار است ایران تنبیه و سیلی بزند، این سیلی، محکم، درست و حساب‌شده است. 

وی با اشاره به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر تنبیه قطعی رژیم صهیونیستی گفت: همانطور که رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اظهار کرد، این عملیات از نظر ایران تمام شده است و موشک‌ها به اهداف پیش‌بینی شده، اصابت کرده اما تمام پیکره‌های نیروهای مسلح آماده است. 

اسدی افزود: اگر در این عملیات، ارتش، نیروی زمینی و دریایی و سایر نیروها دخالت می‌کردند، مجموع توانمندی‌های نظامی و اقتدار ایران به نمایش گذاشته می‌شد اما نیروی هوافضا این عملیات را انجام داد و به لطف خدا تمام دنیا و استکبار متوجه شدند، وعده ایران، صادق است.

فرمانده اسبق نیروی زمینی سپاه پاسداران بیان کرد: وعده صادق، عملیات خوبی بود به طوری که تمام انسان‌های آزاده روی زمین؛ اعم از مسلمان و غیر مسلمان، که صاحب غیرت بودند و جنایات وحشیانه اسرائیل را در بیش از 190 روز گذشته مشاهده کردند با این عملیات خوشحال شدند. 

وعده صادق و دگرگونی معادلات منطقه

اسدی در پاسخ به این سؤال که این اقدام چه میزان می‌تواند معادلات منطقه را تغییر دهد؟ تصریح کرد: وضع و اوضاع منطقه درحال دگرگونی است. ما در یک پیچ مهم تاریخی هستیم و بسیاری از قدرت‌هایی که در دنیا روزی ابرقدرت بودند، درحال فروپاشی و افول هستند. 

وی با بیان اینکه روزی دنیا بین دو بلوک قدرت شرق و غرب تقسیم شده بود، افزود: سال‌هاست بلوک شرق از بین رفته و وضعیت غرب نیز در آینده نه چندان دور، وخیم‌تر از شرق می‌شود. 

معاون بازرسی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا درباره واکنش رژیم صهیونیستی به عملیات «وعده صادق»، گفت: همانطور که شاهد هستید، آنها سکوت کرده‌ و تمام رسانه‌ها را نیز بسته‌اند. اینها مدعی هستند که 99 درصد از موشک‌ها را زده‌اند اما اگر راست می‌گویند خبرنگاران و عکاسان را از کشورهای اروپایی و یا همان رژیم صهیونیستی به آن منطقه راه دهند؛ چرا هیچ فردی را راه نمی‌دهند؟ این خود معنادار است. مردم دنیا می‌‌فهمند این همه آتش که به سمت آنها رفته برای آنها جهنمی درست کرده که حتی حاضر نیستند به دوستان خود نشان دهند. 

اسدی در پایان تأکید کرد: اوضاع سه روز پیش با امروز قابل قیاس نیست. تمام تجار دنیا که تجارت می‌کنند، نیازمند امنیت هستند و می‌فهمند و ایران تنها کشوری در این منطقه است که امنیت خلیج فارس، تنگه هرمز و امنیت‌های آبراه‌ها را تأمین کند و نه آن کشورهایی که مدعی هستند و دنیا با این عملیات به خوبی این مسئله را فهمیدند.

گفت‌وگو از سمیرا انصاری

انتهای پیام
captcha