جامعه مدرسین ستون استوار حوزه است
کد خبر: 4210879
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۸
آیت‌الله نوری‌همدانی در دیدار رئیس جامعه مدرسین حوزه:

جامعه مدرسین ستون استوار حوزه است

آیت‌الله نوری همدانی، جامعه مدرسین را ستون استوار حوزه و دارای سابقه درخشان دانست و تصریح کرد: با حفظ استقلال حوزه از نظام که فرزند حوزه است و ولایت فقیه که امام عزیز آن را به عرصه زندگی آورد و رهبری هم با قدرت و حکمت امروز در حال اداره است حمایت می‌کنیم.

به گزارش ایکنا، به نقل از خبرگزاری حوزه، حضرت آیت‌الله العظمی نوری همدانی در دیدار رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که عصر روز 28 فروردین برگزار شد ایشان ضمن تجلیل از شخصیت اخلاقی و انقلابی و عملکرد با تدبیر و درایت و به دور از هیاهوی آیت‌الله حسینی بوشهری، اظهار کرد: جامعه مدرسین حوزه علمیه ستون استوار حوزه و دارای سابقه درخشان حدود ۶۰ ساله است و در انقلاب یک جریان اثرگذار بوده‌ است و شخصیت و هسته نخست این تشکیلات افرادی در سطح بالا بوده که هر کدامشان در حوزه رکنی بودند.
ایشان افزود: باید در کارها مبانی همه ما اسلام و قرآن و اصول انقلاب اسلامی خصوصاً فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت(ع) باشد؛ ارتباط با اساتید و طلاب که شورای عالی انجام می‌دهد و من در جریان چند جلسه آن هستم بسیار موثر است که باید مستمر باشد.
 

نقدها در فضای احترام مطرح شود نه مغرضانه

این مرجع تقلید در ادامه خاطرنشان کرد: عده‌ای متأسفانه مغرضانه قضاوت می‌کنند اما همه این‌جور نیستند، اگر مطلبی هم باشد باید در فضای احترام و حفظ جایگاه مطرح شود، نه اینکه در فضای مجازی دست به تضعیف و تخریب بزنند و اغراض شخصی را نسبت به شخص خاصی دنبال کنند. اگر برای خدا کار شود و هدف برای رضایت خدا باشد نباید کسی را که در حال خدمت در یک مجموعه‌ای هست تخریب کرد، بلکه همه باید کمک کنند و نباید در حوزه اختلاف باشد.
 
وی ادامه داد: ما همه دنبال یک هدف هستیم و آن هم سربازی امام زمان(عج) و خدمت به فرهنگ اهل بیت(ع) و حفظ مبانی انقلاب و اصولی که امام راحل تبیین کردند نه اینکه جناحی و حزبی عمل شود.
 

هر جا انحرافی باشد تذکر می‌دهیم

حضرت آیت‌الله نوری همدانی اظهار کرد: دولت‌ها و افراد می‌آیند و می‌روند ما با حفظ استقلال حوزه از نظام که فرزند حوزه است و ولایت فقیه که امام عزیز آن را به عرصه زندگی آورد و رهبری هم با قدرت و حکمت امروز در حال اداره است حمایت می‌کنیم و هر جا انحرافی باشد تذکر می‌دهیم و در این مسیر که‌ مربوط به امام زمان(عج) است تعارف نمی‌کنیم.
 

تقدیر از شخصیت آیت‌الله حسینی بوشهری

ایشان بیان کرد: من از افراد و طرق مختلف مسائل حوزه را دنبال می‌کنم. امروز البته در حوزه کاستی‌هایی وجود دارد که باید حل شود ولی در مجموع عملکرد جنابعالی در سمت رئیس جامعه مدرسین و عضو شورای عالی حوزه را در مجوعه وظایف تعریف شده موفق می‌دانم و برای شما دعا می‌کنم. ان شاءالله با هم فکری مشکلات حل شود، همانطور که تأکید کردم شما را فردی متدین و انقلابی می‌دانم و تقویت شما را لازم می‌دانم، البته باید توجه داشت جامعه مدرسین، شورای عالی و مدیریت حوزه با توجه به پیوستگی ولی هر یک وظایف دارند که عده‌ای وظایف را با هم مخلوط می‌کنند.
 

غرض ورزی‌های شخصی و حزبی

آیت‌الله نوری همدانی در پایان افزود: امیدوارم همه با هم در یک فضای دینی و دوستانه مشکلات را حل نماییم و از انتقاد سازنده و پیشنهاد قابل اجرا استقبال کنیم و خدای نکرده اختلافی نباشد و حوزه به عنوان یک الگوی اخلاق و اخلاص باشد و احیاناً به غرض‌ورزی‌های شخصی و حزبی و گروهی توجه نشود و طبق همان اصول که عرض شد عمل شود و نوکری سربازان امام زمان(عج) را همه افتخار بدانیم.
انتهای پیام
captcha