راه‌اندازی طرح «فصل قدس» در استانبول + عکس
کد خبر: 4212654
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۰
در حاشیه برگزاری اجلاس بین المجالس قدس انجام شد؛

راه‌اندازی طرح «فصل قدس» در استانبول + عکس

رئیس پارلمان ترکیه در جریان برکزاری اجلاس بین المجالس قدس در استانبول، طرح «فصل قدس» را راه‌اندازی کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، نعمان کورتولموش، رئیس پارلمان ترکیه و حمید بن عبدالله الاحمر، رئیس انجمن «پارلمان‌ها برای قدس»، طرح موسوم به «فصل قدس» را در حاشیه پنجمین کنفرانس این انجمن در استانبول افتتاح کردند. 

رجب طیب ارودغان، رئیس جمهور ترکیه در این کنفرانس شرکت کرد.

طرح «فصل قدس» که از دیروز جمعه به مدت سه روز ادامه دارد، بخش‌های زیادی را شامل می‌شود که مهم‌ترین آن «مسیر غزه» است که منطقه‌ای مینیاتوری است و در آن خیابان‌ها، ساختمان‌ها، بناهای دیدنی و بازارهای شهر غزه ترسیم شده است و شامل چهار غرفه بوده که هر غرفه شامل مجموعه‌ای از مغازه‌ها، شهربازی‌ها، رستوران‌ها و کافه‌ها  می‌شود.

این طرح همچنین شامل بخش «نابودی بی‌رحمانه» بود که نمایشگاهی برای به تصویر کشیدن آثار ویرانی‌های ناشی از تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه است و همچنین بخشی از رنج زنان و کودکان فلسطینی و واقعیت رویدادهای غزه را به نمایش می‌گذارد. 

این طرح همچنین شامل بخش ابتکارات حقوق بشری است که هدف آن افزایش آگاهی و انگیزه برای حمایت از آرمان فلسطین و شکایت در دادگاهها علیه تخلفات رژیم صهیونیستی است.

در بخش دیگری از این طرح تلاش می‌شود تا برای تأمین تجهیزات مورد نیاز برای بازسازی غزه و به طور خاص ماشین‌آلات سنگین اقدام شود.

کنفرانس بین المجالس قدس با حضور بیش از 500 نماینده پارلمان از بیش از 70 کشور جهان به مدت سه روز برگزار می‌شود.

راه‌اندزی طرح «فصل قدس» در استانبول

راه‌اندزی طرح «فصل قدس» در استانبول

انتهای پیام
captcha