از تأکید اپوزیسیون رژیم صهیونیستی بر آزادی اسیران تا اعتراف به شکست‌ناپذیری حماس
کد خبر: 4212885
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۲
مروری بر تحولات فلسطین

از تأکید اپوزیسیون رژیم صهیونیستی بر آزادی اسیران تا اعتراف به شکست‌ناپذیری حماس

رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی به موضع‌گیری درباره توافق مبادله اسیران با حماس پرداخته و بر ضرورت آزادی آن‌ها و زنده برگشتنشان تأکید کرد. این درحالی است که یک تحلیلگر اسرائیلی تأکید کرد که امکان شکست حماس وجود ندارد و جنگ در غزه باید متوقف شود.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری شهاب، یائیر لاپید، رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی گفت: کابینه باید میان بازگشت زنده اسیران یا بن گویر و اسموتریچ انتخاب کند.

وی افزود: کابینه باید میان روابط با آمریکایی‌ها یا بن گویر و اسموتریچ انتخاب کند. معاهده با عربستانی‌ها یا بن گویر و اسموتریچ، امنیت یا بن گویر واسموتریچ؛ یکی باید انتخاب شود.

این در حالی است که ساعاتی قبل، بتسییل اسموتریچ، وزیر تندرو دارایی رژیم صهیونیستی در سخنانی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم را به سرنگونی تهدید کرد.

اسموتریچ خطاب به نتانیاهو و با تهدید شدید وی بیان کرد: اگر حمله به رفح برای نابودی حماس لغو شود، کابینه‌ات شایستگی تداوم را نخواهد داشت.

وزیر تندرو دارایی رژیم صهیونیستی ضمن ابراز مخالفت با پیشنهاد مصر اعلام کرد: موافقت با پیشنهاد مصر به منزله تسلیم محض است و حکم مرگ اسیران را دارد.

اسموتریچ در ادامه ابراز مخالفت خود با پیشنهادهای آتش‌بس میانجیگران گفت: پیشنهادهای کنونی میانجیگران، به حماس اجازه می‌دهد که تداوم بیابد و قدرتش را دو چندان کند.

وزیر تندرو دارایی رژیم صهیونیستی در ادامه این اظهارات بیان کرد: دستورالعمل من برای اسراییلی‌ها آن است که فورا با تمامی قوا به سمت رفح حرکت کنند.

 از تأکید اپوزیسیون رژیم صهیونیستی بر آزادی اسیران تا اعتراف به شکست ناپذیری حماس

نتانیاهو؛ مانع اصلی توافق آتش‌بس در غزه

روزنامه عبری‌زبان یدیعوت آحارونوت به نقل از یک مسئول بلندپایه آگاه به جزئیات مذاکرات گفت: این نتانیاهو است که توافق مبادله اسرا را به سبب فشارهای سیاسی به تأخیر می‌اندازد.

این مقام اسرائیلی تأکید کرد که نتانیاهو در جلسات کابینه جنگ با شروط توافق موافقت می‌کند اما در جلسات کابینه دولت به خاطر اسموتریچ و بن گویر چیز دیگری می‌گوید.

وی افزود که نتانیاهو اکنون نماینده یک اقلیت در کابینه جنگ و همچنین در برابر رؤسای سرویس‌های امنیتی در خصوص توافق مبادله اسرا است.

 از تأکید اپوزیسیون رژیم صهیونیستی بر آزادی اسیران تا اعتراف به شکست ناپذیری حماس

بیانیه قسام درباره دلیل عدم آزادی اسیر آمریکایی

یک منبع در گردان‌های قسام اعلام کرد: کیت سیگال، اسیر سالخورده که روز گذشته در یک فایل ویدئویی دیده شد، دارای تابعیت آمریکایی است.

منبع مذکور اشاره کرد که سیگال قرار بود در جریان مبادله اسرا در ماه نوامبر گذشته آزاد شود اما سرسختی و تعلل رژیم صهیونیستی مانع از آن شد.

این منبع قسامی بیان کرد که این اسیر آمریکایی به چندین بیماری مبتلا است و تحت مراقبت پزشکی قرار دارد.

 از تأکید اپوزیسیون رژیم صهیونیستی بر آزادی اسیران تا اعتراف به شکست ناپذیری حماس

سفر یک هیئت حماس به مصر

وبگاه العربی الجدید به نقل از یک منبع آگاه بیان کرد که هیئتی از جنبش حماس به ریاست  خلیل الحیه، نایب رئیس دفتر سیاسی این جنبش در نوار غزه فردا دوشنبه راهی قاهره شده و با سرلشکر عباس کامل، وزیر اطلاعات مصر و شماری دیگر از مسئولان مصری ناظر بر پرونده میانجی‌گری مصر بین مقاومت و رژیم صهیونیستی دیدار خواهد کرد.

زاهر جبارین، عضو دفتر سیاسی حماس و مسئول بخش اسرا و شهدا در این جنبش نیز در این هیئت حضور دارد.

منبع مذکور اشاره کرد که هیئت حماس قرار است در رابطه با برخی نکات ذکر شده در پاسخ رژیم صهیونیستی به موضع این جنبش در مورد توافق آتش‌بس و مبادله اسرا با مسئولان مصری گفتگو و تبادل نظر کند و بعد از آن پاسخ نهایی خود را به مواضع اخیر طرف صهیونیستی ارائه دهد.

این منبع تأکید کرد که هیئت حماس خواهان توضیح برخی عبارات موجود در پاسخ رژیم صهیونیستی است که بیانگر نیت یا آمادگی این رژیم برای پذیرش برخی شروط از قبل تعیین شده مقاومت همچون عقب‌نشینی نیروهای اسرائیلی از محور نتساریم، خروج کامل از نوار غزه و آتش‌بس دائم است.

منبع مذکور تصریح کرد که در پاسخ رژیم صهیونیستی به این شروط با عباراتی همچون آمادگی یا داشتن نیت اشاره شده است بدون اینکه تعهد واضحی در مورد آن داده شده باشد، برای همین حماس می‌خواهد قبل از ارائه پاسخ خود بر این مسئله واقف شود.

 از تأکید اپوزیسیون رژیم صهیونیستی بر آزادی اسیران تا اعتراف به شکست ناپذیری حماس

حزب‌الله لبنان موضع «السماقه» را هدف قرار داد

حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای از حمله جدید خود به یک مرکز نظامی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان در این بیانیه تأکید کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در جنگ غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۱۵:۱۰ عصر امروز یکشنبه بیست‌وهشتم آوریل ۲۰۲۴ موضع السماقه واقع در تپه‌های اشغالی کفرشوبا را با تسلیحات مناسب هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

همچنین رسانه‌های رژیم صهیونیستی از به گوش‌رسیدن صدای چندین انفجار در منطقه‌های اشغالی «عکا» و «نهاریا» خبر دادند. هنوز جزئیات بیشتری درباره ماهیت این انفجارها و تلفات مالی و جانی احتمالی صهیونیست‌ها منتشر نشده است.

پیش از این نیز حزب‌الله لبنان در بیانیه دیگری اعلام کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۱۱:۴۵ ظهر امروز یکشنبه بیست‌وهشتم آوریل ۲۰۲۴ موضع البغدادی را با گلوله‌های توپخانه هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

 از تأکید اپوزیسیون رژیم صهیونیستی بر آزادی اسیران تا اعتراف به شکست ناپذیری حماس

سرپیچی نظامیان صهیونیست از دستور آمادگی برای حمله به رفح

گروهی از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کردند که دیگر نمی‌توانند بجنگند و از دستورهای آمادگی برای حمله به رفح سرپیچی خواهند کرد.

بر اساس گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی ۳۰ نظامی ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی به فرماندهان خود اعلام کرده‌اند که از دستورهای آمادگی برای حمله به رفح اطاعت نمی‌کنند.

این گروه از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی دلیل این اقدام و سرپیچی خود از دستورات فرماندهان صهیونیست را ناتوانی خود برای جنگ بیش‌تر عنوان کرده‌اند.

بنی گانتز، عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی نیز در سخنانی تأکید کرد: بازگرداندن اسیرانی که کابینه در هفتم اکتبر در حقشان کوتاهی کرد با وجود اهمیت موضوع جنگ ما علیه حماس، از ورود به رفح مهم‌تر است.

گانتز همچنین بیان کرد: این کابینه اگر توافقی را که اسیران را بازگردانَد و از حمایت سرویس‌های امنیتی برخوردار باشد رد کند مستحق تداوم نخواهد بود.

این در حالی است که بتسییل اسموتریچ، وزیر تندرو دارایی رژیم صهیونیستی در سخنانی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم را به سرنگونی تهدید کرد.

 از تأکید اپوزیسیون رژیم صهیونیستی بر آزادی اسیران تا اعتراف به شکست ناپذیری حماس

تحلیلگر صهیونیست: حماس شکست نمی‌خورد

شیمی شیفر، تحلیلگر صهیونیست در روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت تأکید کرد که هیچ دلیل منطقی برای ادامه جنگ در غزه وجود ندارد و زمان آن رسیده تا این جنگ متوقف شود.

شیفر تصریح کرد که پس از گذشت بیش از ۲۰۰ روز از جنگ، نتانیاهو و گانتز به ما وعده می‌دهند که نبرد در رفح به شکست حماس منجر خواهد شد، اما چنین چیزی ممکن نیست و خلاصه بگوییم ما اکنون برای پایان جنگی که از تأسیس این رژیم بی‌سابقه بوده و موجب آوارگی صد هزار اسرائیلی شده، باید بهای مطلوب را بپردازیم و اسرا را به هر بهایی شده، از غزه بازگردانیم.

وی گفت: به همین خاطر می‌گویم: بس است ما باید کابینه شرور نتانیاهو را که با نپذیرفتن مسئولیت فاجعه هفتم اکتبر ما را به سمت پرتگاه نابودی پیش می‌برد، کنار بگذاریم.

در روزهای اخیر بسیاری از محافل صهیونیستی خواهان پایان جنگ علیه غزه شده‌اند اما به نظر می‌رسد نتانیاهو با توجه به عدم تحقق هیچ دستاوردی در این جنگ و همچنین شکست در عملیات طوفان الاقصی و وعده صادق، پایان جنگ را به معنای پایان حیات سیاسی خود می‌داند.

انتهای پیام
captcha