ضرورت پیروی از دستورات رهبری، از عبرت‌های عاشوراست
کد خبر: 1314862
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۹

ضرورت پیروی از دستورات رهبری، از عبرت‌های عاشوراست

گروه اندیشه: یک کارشناس علوم دینی با اشاره به اینکه عاشورا یک صحنه عبرت است، گفت: ضرورت و توجه به بصیرت دینی و پیروی از دستورات رهبری از عبرت‌های عاشورا در عصر کنونی به‌شمار می‌رود.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، حجت‌الاسلام محمدجعفر محمودی‌تبار، کارشناس علوم دینی و مبلغ اعزامی به هرمزگان در جمع خواهران حوزه علمیه نرجسیه شهرستان رودان اظهار کرد: بصیرت دینی و انتخاب راه درست در زمان فتنه و آزمایش و پیروی از دستورات رهبری از عبرت‌های عاشورا برای عصر ماست.



وی با بیان اینکه مهم‌تر از درس‌های عاشورا، عبرت‌های عاشوراست، گفت: در بخش پیدایش حادثه‌ عاشورا، چرایی رخداد حادثه مهم است که در این مسیر نقش خواصی که امام حسین(ع) را یاری کردند و خواصی که ایشان را تنها گذاشتند هرکدام در نوبه خود جای بررسی دارد.



این کارشناس علوم دینی به سخنان مقام معظم رهبری در اهمیت بصیرت اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری معیار تمایز خواص از عوام را بصیرت می‌دانند و اظهار می‌کنند آنچه سبب می‌شود انسان در این تقسیم‌بندی جزو خواص قرار بگیرد، روشن‌بینی، روشن‌دلی و بصیرت است.



حجت‌الاسلام محمودی‌تبار با اشاره به هدف قیام امام حسین(ع) افزود: حرکت و قیام امام حسین(ع) برخاسته از عقلانیت کامل است و فرهنگ عاشورا باید به‌عنوان الگوی کامل فرهنگی برای ملت‌های آزادی‌خواه جهان مورد توجه قرار گیرد.



وی همچنین به تشریح علل قیام حضرت سیدالشهداء(ع) پرداخت و گفت: توجه به قیام امام حسین(ع) و درس‌های واقعه عاشورا بسیار مهم و تأثیرگذار است و ما باید به شعور حسینی نیز دست یافته و اسلام ناب محمدی را یاری کنیم.

captcha