زیباسازی شهری منطبق بر الگوی معماری اسلامی طراحی شود
کد خبر: 1431820
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۹

زیباسازی شهری منطبق بر الگوی معماری اسلامی طراحی شود

گروه اجتماعی: رئیس کمیسیون فنی ـ عمرانی شورای اسلامی شهر همدان گفت: بهینه‌سازی جداره‌ها، سیما و منظر و مبلمان و طراحی پارک‌ها و باغ‌های شهری منطبق بر الگوی معماری اسلامی ـ ایرانی طراحی شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، حمید‌رضا طبی‌مسرور، رئیس کمیسیون فنی_عمرانی شورای اسلامی شهر همدان دوشنبه، 30 تیر در بازدید اعضای این کمیسیون از پروژه‌های شهرداری همدان گفت: با توجه به وجود منابع سرشار از الگوهای مصالح سنتی و معماری اسلامی، نیاز است بهینه‌سازی جداره‌ها، سیما و منظر و مبلمان و طراحی پارک‌ها و باغ‌های شهری با الگوی معماری اسلامی_ایرانی انجام شود.

وی با بیان اینکه پروژه‌های شهری باید بر اساس اولویت  بندی در مناطق چهارگانه تعیین و اجرا شود، افزود: با توجه به کوتاه بودن فصل کاری در همدان شهرداری باید نسبت به شروع اجرای پروژه‌های مورد نظر هر چه سریعتر اقدام کند.

محمد تبریزی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز با تأکید بر تسریع طرح بازگشایی برخی خیابان‌ها اظهار کرد: با توجه به طولانی شدن امر تملک املاک و تعریض معبر طالقانی انتظار می‌رود بازگشایی قسمت عمده این نقطه از شهر در نیمه نخست امسال به اتمام برسد.

وی مشکلات ترافیکی را از معضلات مهم اجتماعی و فرهنگی شهر دانست و عنوان کرد: اجرای طرح‌های ترافیکی مناسب در نقاط مختلف شهر در کاهش معضلات اجتماعی بسیار تأثیر گذار است.

captcha