وزير اوقاف و امور دينی فلسطين تخريب مسجد ام طوبی را محكوم‌كرد
کد خبر: 1626674
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۲:۵۷

وزير اوقاف و امور دينی فلسطين تخريب مسجد ام طوبی را محكوم‌كرد

گروه بين‌الملل: «جمال بواطنه»، وزير اوقاف و امور دينی فلسطين تصميم اخير اسراييل مبنی بر تخريب مسجد 700 ساله «العمری» منطقه ام‌طوبی در شرق بيت‌المقدس را محكوم‌كرد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی معا، وزير اوقاف و امور دينی فلسطين اعلام‌كرد: اين تصميم با هدف عملی‌كردن سياست‌های اسراييل مبنی بر محو تمامی آثار اسلامی در فلسطين اتخاذ‌ ‌شده‌است.
وی از تمامی مسلمانان، واكنش عملی برای توقف جنايت‌های اسراييل در اين منطقه و تلاش برای جلوگيری از تخريب آثار اسلامی برای حفظ مقدسات تاريخی مسلمانان را خواستار‌شد.
در همين راستا، جبهه مبارزان فلسطين نيز ضمن محكوميت شديد حفاری‌های اسراييل در منطقه ام‌طوبی اظهار‌كرد: اين اقدام اسراييل در راستای يهودی‌سازی فلسطين و حمله به مقدسات اسلامی مسلمانان انجام ‌شده‌است.
جبهه مبارزان فلسطين از تمامی مؤسسه‌های بين‌المللی و حقوق بشر، فشار بر رژيم اشغالگر اسراييل برای توقف عمليات شهرك‌سازی و جلوگيری از تجاوزهای اخير اين رژيم در فلسطين را خواستار‌شد.
يادآوری‌می‌شود طی چند روز اخير سردمداران اسراييل مدعی‌شده‌اند كه مسجد ام‌طوبی بدون مجوز ساخت، بناشده، اين در حالی‌است كه مسجد مذكور دارای سابقه 700 ساله ‌است.
همچنين شيخ «محمد حسين»، مفتی اعظم بيت‌المقدس نيز روز گذشته ضمن هشدار به تخريب مسجد قديمی العمری در منطقه ام‌طوبی از سازمان‌های عربی، بين‌المللی و يونسكو واكنش فوری برای توقف كاوش‌های اسراييل در اين زمينه را خواستار‌شد.
captcha