مروری بر حضور كاروان‌های راهيان نور؛ عاشورای حسينی در قتلگاه شهدای منطقه عملياتی فكه
کد خبر: 1728271
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۸۷ - ۱۳:۲۱

مروری بر حضور كاروان‌های راهيان نور؛ عاشورای حسينی در قتلگاه شهدای منطقه عملياتی فكه

عزاداری و نماز ظهر عاشورا روز گذشته در قتلگاه شهدای منطقه عملياتی فكه با حضور كاروان‌های راهيان نور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) در خرمشهر، همزممان با سراسر كشور مراسم عزاداری گسترده در مناطق عملياتی هشت سال دفاع مقدس استان خوزستان برگزار شد.
مراسم رسمی عزاداری مناطق عملياتی هشت سال دفاع مقدس در قتلگاه شهدای اين منطقه با حضور پرشور و متمركز كاروان راهيان نور برگزار شد.
اين مراسم كه با نماز جماعت ظهر عاشورا برگزار شد با عزاداری زائران سرزمسن نور و مراسم تعزيه و آتش زدن خيمه‌های اهل بيت(ع) حضرت سيدالشهدا(ع) همراه شد و سپس كاروان‌های راهيان نور با شعارهای لبيك يا حسين(ع) و لبيك يا غزه، جنايات رژيم صهيونيستی در غزه و سكوت مرگبار مجامع بين‌المللی، سران كشورهای عربی و مدعيان حقوق بش به ويژه آمريكا و كشورهای ارو‌پايی را به شدت مجكوك كرده و آمادگی خود را برای ادامه راه شهيدان حماسه كربلا و حماسه فاع مقدس تا سر حد شهادت اعلام كردند.
اين گزارش می‌افزايد: كاروان‌های راهيان نور از استان تهران و خوزستان بيشترين حجم زائران منطقه عملياتی فكه را در عاشورای حسينی تشكيل می‌داد بسياری از جوانان اين اجتماع بزرگ مسافتی مانده به يادمان فكه را با پای پياده و در حالی كه بر سينه و سر خود در عزای امام حسين(ع) می‌زدند طی كردند.
قرارگاه حفظ ابنيه و آثار سرزمينی دفاع مقدس استان خوزستان با برپايی ايستگاه‌های صلواتی از عزاداران حسينی اين منطقه پذيرايی كردند و در بين زائران سربندهای يا حسين(ع) توزيع كردند.
همچنين در ساير مناطق عملياتی دفاع مقدس استان خوزستان از جمله يادمان‌های اروند، شلمچه و دهلاويه نيز نماز ظهر عاشورا با حضور صفوف به هم فشرده كاروان‌های راهيان نور و زائران سرزمين‌های مقدس نور خوزستان به جماعت برگزار شد.
captcha