روايت مصور و مستند دفاع مقدس برای كاروان‌های راهيان نور
کد خبر: 1900541
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۲

روايت مصور و مستند دفاع مقدس برای كاروان‌های راهيان نور

راويان طلبه و روحانی موسسه فرهنگی روايت سيره شهدا اقدام به روايت مصور و مستند جنگ تحميلی و حماسه دفاع مقدس برای كاروان راهيان نور می‌كنند.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) در خوزستان، راويان طلبه و روحانی موسسه فرهنگی روايت سيره شهدا در يك ابتكار جالب اقدام به روايت مصور و مستند جنگ تحميلی و حماسه دفاع مقدس در داخل اتوبوس‌های كاروان راهيان نور می‌كنند.
در اين مجموعه مصور و مستند تصاوير حضور مقام معظم رهبری در جبهه‌ها و گفته‌های معظم‌له در خصوص نشر فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس همچنين مستندات و تصويرهايی با عناوين شهيد فرانسوی جنگ تحمليل شهيد روژان (كمال) كورسل، كمك‌های كودكان به جبهه‌ها و نامه‌های آنان به رزمندگان، شهيد حجت‌الاسلام و المسلمين «مصطفی‌ ردانی‌پور» فرماندده قرار گاه فتح، خاطره‌ای از امام خمينی (ره) با عنوان هديه امام به فرزند شهيد به چشم می‌خورد.
همچنين در اين مجموعه يادی نيز از شهيد خلبان علی‌اكبر قربان شيرودی، شهيد عليرضا موحددانش، داوطلبان ميدان‌مين، شهيد گمنام، عقد اخوت، عهد با خود و خدای خود در خصوص شهيد سيد مجتبی علمدار، شهيد سيد حسين علم‌الهدی، شهيد چمران در ميان كودكان يتيم لبنانی، نقاشی شمع شهيد چمران و فرق بين نور و ظلمت شده است.
در اين مجموعه تصاويری از شهيد حاج ابراهيم همت، پهلوان شهيد سعيد طوقانی، شهيد علی‌اكبر صادقی، شهيد محمدمصطفی پورزائدكربلا، شهيد محمدرضا حقيقی‌شهيدی كه در آخرين لحظه خاك‌سپاری در قبر خنديد، پل بعثت افتخار مهندسی رزمی جنگ، ترورسپهبد ستاد عدنان خيرالله طلفاح، كلاشينكف طلايی به صدام، قرار داد الجزاير و رفتار رزمندگان ايرانی با اسرای عراقی به چشم می‌خورد.
همچنين در اين مجموعه تصاويری از اعلاميه‌های ارتش عراق، شهيد سيد علی‌اكبر ابوترابی، خورشيد اسارت و زخم‌های آشنا برای كاروان‌های راهيان نور براساس اسناد و تصاوير دوران دفاع مقدس روايت می‌شود تا آنان از نزديك به درك مشاهد شهيدان مناطق عملياتی نائل شوند و بيش از پيش با حوادث جنگ تحميلی و حواشی آن آشنا شوند.
بنابر اين گزارش، همراه اين مجموعه روايت مصور اين مستندات در قالب لوح فشرده برای زائران سرزمين‌های نور در اتوبوس‌های راهيان نور پخش می‌شود.
اين مجموعه روايت مصور كه به سينما از جنگ نام‌گذاری شده است جلوه‌هايی از دفاع مقدس، جلوه‌ای از بسيجيان روح‌الله، شهدای خارجی، جلوه‌هايی از سيره امام خمينی (ره)، مجاهدت مقام معظم رهبری در هشت سال دفاع مقدس، جلوهايی از كمك‌های مردمی به رزمندگان اسلام، جلوه‌هايی از جان گذشتگی ياران روح‌الله، جنگ روانی دشمن، رهبران جبهه حق و باطل، برگه‌های زرين تاريخ (دست‌نوشته‌ها) استقامت در جبهه‌های ديگر، ضد زنگ، سوغات آسمانی، يادمان فكه، يادمان شهدای گمنام مقر شهيد محمودوند و يادمان غرب را نشان می‌دهد.
همچنين، در جريان اين روايت برای كاروان‌های راهيان نور مسابقات روايت مصور نيز برگزار می‌شود و از زائران انتقادات و پيشنهادات نيز در خصوص اين مجموعه جمع‌آوری می‌شود. اين مجموعه منحصر به فرد كاری از معاونت پژوهش موسسه روايت سيره شهدا است.
captcha