دانشگاه اميرالمؤمنين(ع) به پايگاه انديشمندان علوی تبديل شود
کد خبر: 2558542
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۱

دانشگاه اميرالمؤمنين(ع) به پايگاه انديشمندان علوی تبديل شود

گروه انديشه: در پيام بنياد بين‌المللی غدير به مراسم ارتقای مؤسسه آموزش عالی به دانشگاه اميرالمؤمنين(ع) آمده است:‌ دانشگاه اميرالمؤمنين(ع) می‌تواند به پايگاه انديشمندان علوی تبديل شده و با هدايت اساتيد حوزه و دانشگاه در صحنه علمی جهان به ايفای نقش بپردازد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه خوزستان، پيام بنياد بين‌المللی غدير در مراسم ارتقای مؤسسه آموزش عالی به دانشگاه اميرالمؤمنين(ع) كه شامگاه گذشته دوشنبه، 17 تيرماه در سالن اجتماعات امام خامنه‌ای مجتمع فجر اهواز برگزار شد، توسط حجت‌الاسلام والمسلمين پيمان علی‌نژاد، قائم مقام دانشگاه اميرالمؤمنين(ع) قرائت شد.
متن اين پيام به شرح زير است:
خدا را شاكريم كه ما را با نعمت ولايت و صراط مستقيم هدايت رهنمون كرده است، خدا را شاكريم كه با ابلاغ حضرت ختمی مرتبت ما را به قدر غدير واقف گردانيد، خدای بزرگ را شاكريم كه عشق علی(ع) را در سرشت ما و نام علی(ع) را بر زبان ما و مرام علی(ع) را مكتب ما و تبيين بيان و سيره علی(ع) را وظيفه ما قرار داد.
در زمانی كه جهان بيش از هميشه به نام امام علی(ع) و آموزه‌های او محتاج است، در شرايطی كه انقلاب اسلامی همچون خورشيدی درخشان با در اهتزاز در آوردن پرچم علوی نويدبخش آينده‌ای روشن برای جهانيان شده است و در زمانی كه كفر و شرك و نفاق در مقابله با مكتب تشيع و انقلاب اسلامی مبتنی بر آن، جبهه‌ای وسيع را گشوده و با بهره‌گيری از پژوهشگران و با تكيه بر شبكه جهانی رسانه‌ای خود مذبوحانه می‌كوشد تا از گسترش معرفت نسبت به اسلام ناب محمدی و پرچم‌دار آن امام علی(ع) جلوگيری كند، روشن است كه هر گونه انديشه‌ورزی و تلاش علمی و پژوهشی و هر گامی كه در جهت تربيت دانشجو و ترويج و تبليغ حقيقت اسلام برداشته شود در حكم جهاد فی سبيل الله است.
جنگ نرم طراحی شده از سوی دشمن و ايجاد دانشگاه اميرالمؤمنين(ع) از سوی جمعی گرامی و فرهيخته از شيعيان امام علی(ع) نشان‌گر آن است كه دشمن از ابزار دروغ، ابهام و تحريف بهره می‌برد اما پيروان اميرالمؤمنين(ع) با بهره‌گيری از سلاح منطق و ابزار پژوهش و و با ايجاد حوزه و دانشگاه درصدد اطلاق پيام اسلام هستند.
بنياد بين‌المللی غدير راه‌اندازی دانشگاه اميرالمؤمنين(ع) را به همه غديريان و عاشقان امام علی(ع) و به‌ويژه نماينده ولی فقيه استان خوزستان، آيت‌الله موسوی حزايری كه منشأ اين خدمت علمی كم‌نظير شده است تبريك عرض می‌كند.
اين دانشگاه می‌تواند و بايد به‌عنوان دانشگاهی معيار و الگويی شايسته برای تربيت و پژوهش در سطح عالی كشور مطرح شود و به پايگاه انديشمندان علوی و صاحبان كرسی‌های علمی تبديل شده و با هدايت اساتيد برجسته حوزه و دانشگاه در صحنه علمی جهان به ايفای نقش بپردازد.
captcha