مصوبات شورای برنامه‌ريزی غدير خوزستان در دهه ولايت اعلام شد
کد خبر: 2600549
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۵

مصوبات شورای برنامه‌ريزی غدير خوزستان در دهه ولايت اعلام شد

گروه اجتماعی: برگزاری دومين همايش بين‌المللی ولايت، حركت كاروان سفير آفتاب در مناطق گوناگون استان، راه‌اندازی پایگاه اینترنتی عربی «النجاح» و اعزام مبلغ به 200 روستا به‌عنوان مهم‌ترين برنامه‌های دهه ولايت در نشست شورای برنامه‌ريزی غدير استان به تصويب رسيدند.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه خوزستان نشست شورای برنامه‌ريزی غدير، شامگاه 14 مهرماه، با حضور آيت‌الله محسن حيدری، نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و مسئولان نهادهای استان در دانشگاه اميرالمؤمنين(ع) اهواز برگزار شد.
در اين نشست، حجت‌الاسلام والمسلمين پيمان علی‌نژاد، مسئول بخش فرهنگی دفتر نماينده ولی‌فقيه در خوزستان با بيان اينكه در سال‌های اخير كارهای بسيار بزرگ و اثرگذاری در در دهه ولايت انجام شده است و خوزستان در مسئله غدير نسبت ‌به ساير استان‌ها پيشتاز است، از حركت كاروان سفير آفتاب در مناطق و شهرستان‌های گوناگون استان خوزستان خبر داد و گفت: اين كاروان با حضور در مناطق گوناگون استان خوزستان به اجرای برنامه‌های‌ متنوع و جذاب برای مردم می‌پردازد.
وی ادامه داد: از جمله اين برنامه‌ها برگزاري مسابقه ويژه غدير است كه از شبكه استانی خوزستان پخش می‌شود. اين مسابقه برگرفته از سخنان آيت‌الله موسوی‌جزايری درباره غدير است كه در دهه ولايت از شبكه خوزستان پخش می‌شود.
علی‌نژاد با اشاره به برگزاری دومين همايش بين‌المللی ولايت از سوی دانشگاه اميرالمؤمنين(ع) اظهار كرد: به‌منظور حضور در اين همايش از 25 كشور جهان ميهمانان ويژه دعوت شده است. اين همايش المللی به مدت دو روز در شهرهای اهواز و خرمشهر برگزار می‌شود و بازتاب وسيعی در كشورهای منطقه خواهد داشت.
مسئول بخش فرهنگی دفتر نماينده ولی‌فقيه در خوزستان در ادامه با تأكيد بر ضرورت تجليل از خادمان غدير در دهه ولايت آن را مشوقی جهت خدمت در عرصه غدير دانست و پيشنهاد كرد: يك روز به‌عنوان اجتماع بزرگ غديريون در استان خوزستان در نظر گرفته شود و در اين روز هيئت‌های گوناگون با حضور در مكانی خاص به برگزاری برنامه ويژه‌ای برای عيد غدير بپردازند.
حجت‌الاسلام محمد دبيری‌فرد، رئيس دفتر تبليغات اسلامی حوزه علميه قم نمايندگی خوزستان از اعزام مبلغ همزمان با دهه ولايت خبر داد و افزود: در اين طرح مبلغان به روستاهايی اعزام خواهند شد كه روحانی مستقر در آن جا حضور ندارد. در اين راستا 200 روستا به‌عنوان مناطق هدف به‌منظور اجرای طرح تبليغی در نظر گرفته شده‌اند كه در اين برنامه مبلغان به مدت 2 تا 4 روز در هر روستا به تبليغ ولايت اميرمؤمنان علی(ع) و مسئله غدير می‌پردازند.
وی با اشاره به طرح بشيران جوان گفت: در اين طرح بيش از 100 نفر از طلاب پايه 5 و 6 با هدف نشر و ترويج معارف اسلامی به روستاها اعزام می‌شوند.
دبيری‌فرد در ادامه با اشاره به اهميت ورود مبلغان به فضای مجازی، از افزايش فعاليت مبلغان در اين فضا به‌منظور دفاع از مذهب تشيع خبر داد و گفت: در اين راستا سايت عربی «النجاح» با هدف نقد فرقه ضاله وهابيت همزمان با دهه ولايت آغاز به كار می‌كند.
رئيس دفتر تبليغات اسلامی حوزه علميه قم نمايندگی خوزستان در ادامه به برگزاری دوره‌های بلندمدت تحكيم مبانی اعتقادی و دوره‌های عقيدتی ويژه نخبگان كانون‌های فرهنگی توسط دفتر تبليغات حوزه علميه قم نمايندگی خوزستان اشاره كرد و افزود: مبلغان و روحانيان طرح‌های تلبيغی با توجه به نياز منطقه و ضرورت‌های موجود و با هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان‌های گوناگون اعزام می‌شوند.
در اين نشست سيدموسی بلاديان، دبير بنياد بين‌المللی غدير خوزستان، سيدكريم حسينی، معاون استاندار خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمين محمدحسين بلك، مديركل تبليغات اسلامی خوزستان، حسن حائری، مديركل امور اجتماعی استانداری خوزستان، حجت‌الاسلام كاظم سواری، نماينده مردم در شورای شهر اهواز، حجت‌الاسلام سيدمحمود موسوی، مسئول نمايندگی ولی‌ فقيه در سپاه خوزستان، لفته منصوری، مديركل كتابخانه‌های استان، حجت‌الاسلام سعيد جعفری، مسئول شورای هماهنگی تبليغات اسلامی خوزستان،‌ حسين براتی، مسئول كانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد خوزستان، حسين نوری معاون صدا و سيمای خوزستان و اميد حلالی، فعال عرصه مطبوعات به بيان نظرات و برنامه‌های پيشنهادی خود در دهه ولايت پرداختند.
captcha