190 مقاله به دبيرخانه همايش بين‌المللی ولايت ارسال شد
کد خبر: 2604394
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۶

190 مقاله به دبيرخانه همايش بين‌المللی ولايت ارسال شد

گروه انديشه: طی اعلام فراخوان دومين همايش علمی بين‌المللی ولايت، تاكنون 190 مقاله از داخل و خارج كشور در محورهای گوناگون به دبيرخانه كنگره ولايت واصل شده است.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه خوزستان، در نشست خبری دومين همايش علمی ـ پژوهشی ولايت كه امروز، 23 مهرماه در سالن جلسات دانشگاه اميرالمؤمنين(ع) اهواز برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمين پيمان علی‌نژاد، قائم مقام دانشگاه اميرالمؤمنين(ع) اهواز عنوان كرد: به‌دنبال فراخوان اعلام شده تاكنون 190 مقاله در محورهای گوناگون به دبيرخانه كنگره ولايت واصل شد.
وی گفت: اين تعداد عمدتاً از پژوهشگران حوزه، دانشگاه و فرهنگيان استان خوزستان بوده است كه از استان‌های اصفهان، مشهد، ايلام، فارس، قم و شهرهای مختلف خوزستان و همچنين مقالاتی از كشورهای لبنان، افغانستان، پاكستان و عراق به دبيرخانه ارسال شده است.
علی‌نژاد اظهار كرد: سال گذشته اين همايش در مسجد اعظم اهواز با دريافت 174 مقاله برگزار شد؛ از اين تعداد 55 مقاله از خارج استان و 16 مقاله نيز خارج كشور به دبيرخانه همايش ارسال شد. همايش امسال روزهای 11 و 12 آبان‌ماه در اهواز و خرمشهر برگزار می‌شود.
قائم مقام دانشگاه اميرالمؤمنين(ع) اهواز يادآور شد: فراخوان دومين همايش بين‌المللی ولايت در سه محور اهل‌ بيت(ع) و سيره، مهدويت و وهابيت از سوی دانشگاه اميرالمؤمنين(ع) اهواز اعلام شد؛ موضوعات محور اول شامل مرجعيت علمی و دينی اهل‌ بيت(ع) نزد اهل سنت، فضايل اهل‌ بيت(ع) در مهم‌ترين تفاسير اهل سنت، غدير در آيينه ادب و هنر فارسی و عربی، موضع ائمه(ع) در برابر جريان‌های انحرافی شيعه (غلات، زيديه، جاروديه، فطحيه، اسماعيليه، ناووسيه، كيسانيه)، علل و زمينه‌های گرايش ايرانيان به اهل‌ بيت(ع) و تشيع و عزاداری برای اهل‌ بيت(ع) از ديدگاه قرآن، سنت و تاريخ است.
وی در پایان افزود: موضوعات محور دوم شامل نحوه تعامل حضرت مهدی(عج) با اديان و مكاتب در عصر بعد از ظهور، مدرنيسم و انديشه مهدويت، بحران معنويت و انديشه مهدويت، نقش امام غايب(عج) در عرصه تكوين، تحليل و بررسی تجديد دين در عصر ظهور و غرب و مهدويت و موضوعات محور سوم، تحريف شدن ميراث مكتوب توسط وهابيت، نقد مبانی كلامی سلفيون معاصر، اهل‌ بيت(ع) از ديدگاه ابن‌تيميه، ملاك‌های كفر و ارتداد از ديدگاه ابن‌تيميه و وهابيت، نقش بازدارنده وهابيت در بيداری اسلامی و شيوه‌های مقابله با فرقه وهابيت را دربر می‌گيرد.
captcha