پرونده نهمین دوره مسابقات مدهامتان بسته شد
کد خبر: 2881421
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳
پس از ۲ روز رقابت؛

پرونده نهمین دوره مسابقات مدهامتان بسته شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: اختتامیه نهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان با حضور شرکت‌کنندگان، علاقه‌مندان ساحت قرآن کریم و مسئولان کشوری و استانی امروز، سوم اسفند در تالار مهتاب اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، پس از 2 روز برگزاری مرحله کشوری نهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان امروز، 3 اسفند با معرفی برگزیدگان رشته‌های قرائت، تفسیر، ترتیل، اذان و حفظ در تالار مهتاب کتابخانه مرکزی خوزستان به کار خود پایان داد.

برخی از مهمانان این مسابقات گمان نمی‌کردند شرایط آب و هوایی استان خوزستان امکان برگزاری مدهامتان را فراهم آورد اما شرایط جوی خوزستان نیز مهمان‌نوازی را از مردمانش وام گرفته و از ابتدای برگزاری مسابقات رحمت الهی در خوزستان باریدن گرفت تا بار دیگر خاطره‌ای خوب در ذهن مهمانان این مردم و نقطه جغرافیایی سرد و گرم چشیده روزگار نقش بندد.

آغازین بخش این مراسم تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید بود که مسئولیت این مهم را حامد علیزاده نفر اول این مسابقات قرآن در رشته قرائت برعهده داشت.

پس از آن همه حضار به احترام سرود جمهوری اسلامی ایران به پا ایستادند. سپس مجری برنامه با قرار گرفتن در جایگاه هوای بارانی اهواز را به انزلی تشبیه کرد.

متن پیام مرجع تقلید شیعیان جهان

درادامه مراسم پیام حضرت آیت‌الله العظمی سیدمحمد علی علوی گرگانی(مدظله العالی) از مراجع عظام تقلید به نهمین جشنواره قرآنی سراسری مدهامتان توسط حجت‌الاسلام فدیعمی از فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اهواز قرائت شد؛ متن پیام به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

قال الامام الکاظم علیه السلام: «انّ درجات الجنه علی القدر آیات القرآن یقال له اقرأو ارقَ فیقرأثم یرقی»

در دنیای امروزی که زیورهای دنیایی، عموم مردم را به خود مشغول ساخته و مظاهر فریب شیطانی همگانی شده است، توجه شما عزیزان به قرآن و فهم معانی بلند آن نویدبخش ایمان و اعتقاد راسخ شما است.

اینجانب برگزاری اینگونه همایش‌ها و یافتن استعدادهای خوب و نابغه در زمینه قرآنی و قدردانی از آنها را امری خوب و شایسته می‌دانم. جوانان و قرآن‌جویان عزیز بدانید که انسان هر چقدر با قرآن انس بیشتری داشته باشد وساوس شیطانی از او دور شده و نورانیت دل او بیشتر خواهد شد لکن بدانید که انس با قرآن بدون انس با مفاهیم بلند آن که از طریق مکتب نورانی امامان معصوم(ع) و توسل به آنها به دست می‌آید میسر نخواهد بود، پس قرآن که ثقل اعظم الهی است را در کنار ثقل اصغر پروردگار که ریسمان حقیقی خدا در زمین یعنی اهل بیت(ع) هستند، داشته باشید و تعمق در مفاهیم قرآن را فراموش نکنید و بدانید که درجات بهشت بر اساس قرائت و فهم و عمل به قرآن به دست خواهد آمد. افرادی در قیامت مقام بالاتری دارند که در عمل به قرآن و انس با آن کوشاتر و ثابت قدم تر باشند.

امید است خداوند، به حق قرآن و آیات الهی آن صاحب اصلی، امام زمان علیه‌السلام را برساند تا وعده الهی در زمینه حاکمیت الله در زمین محقق شود.

همچنین همایون قنواتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این مراسم اظهار کرد: به قاریان، مفسران و افرادی که در این چند روز مهمان ما بودند و فضای شهر اهواز را با تلاوت آیات الهی قرآن نشاط هدیه آوردند خیرمقدم می‌گویم. امیدواریم در این ایام توانسته باشیم خادمان صادقی برای حوزه قرآن و شرکت‌کنندگان باشیم.

وی اظهار کرد: استان خوزستان یکی از پایگاه‌ها و مراکز بسیار علاقه‌مند و مطرح حوزه فعالیت‌های قرآنی و دینی است و حضور قاریان برجسته از استان خوزستان در حوزه‌های مختلف قرائت، حفظ  و تفسیر در جایگاه‌های ملی نشان‌دهنده این مدعاست که مردمان ولایت‌مدار و عاشق اهل‌بیت(ع) در همه صحنه‌ها و رویدادهایی که در زندگی، در کار و در فضاهای مختلف انجام می‌دهند همواره به آیات و روایات تمسک پیدا می‌کنند؛ این فضای معنوی که در روحیه مردمان وجود دارد یکی از عوامل پیوند دهنده مردم خوزستان است.

قنواتی ادامه داد: با توجه به تنوع اقلیمی، زبانی و دیگر تنوع‌های استان خوزستان درخواهیم یافت که عامل اصلی پیوند مردم تشیع و علاقه‌مندی به اهل‌بیت(ع) است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با تقدیر از حضور شرکت‌کنندگان در این مراسم گفت: از صدای ملکوتی آنها با جان و دل استفاده کردیم، سپاسگزارم و امیدوارم در سالهای دیگر نیز مهمان مردم خوب، قهرمان و ولایت‌مدار خوزستان باشند.

افسوس برای عدم استفاده مطلوب از سوره رحمن

این مراسم حضور معاون قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را شاهد بود و در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی با اشاره به آیات سوره الرحمن آن را از زیباترین آیات قرآن کریم دانست و گفت: به همین دلیل این سوره عروس قرآن نام گرفته است ولی متأسفانه از این سوره خوب استفاده نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه بر اساس آیات نخست سوره الرحمن خداوند پس از خلقت بیان را به انسان آموخت، گفت: در این آیات صحبت از وجود نظم در نظام هستی بدون هیچ‌گونه اختلاف و تناقض، سجده موجودات دیگر غیر از انسان و میزان سخن آمده است. میزان خداوند نیز عدالت است و بر اساس این آیه انسان نباید در عدالت طغیان کند.

حشمتی با اشاره به اینکه از زمان آغاز ترتیل‌خوانی در مساجد تعداد اندکی مرتل وجود داشته است، گفت: به برکت خون شهدا و راهنمایی‌های بزرگان و علما اکنون در مساجد مرتلان بسیاری فعال هستند که به درستی قرآن تلاوت می‌کنند و وظیفه «یَتلو عَلَیهِم آیاتِهِ وَیُزَکّیهِم وَیُعَلِّمُهُمُ الکِتابَ وَالحِکمَةَ؛ آیه 164 سوره آل عمران» را انجام می‌دهند و این امر از سنگر مساجد شروع شد و ادامه خواهد یافت.

معاون قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه جایگاه اصلی قرآن در مساجد است، گفت: تعلیم و تعلم باید در مسجد صورت گیرد. شاید پس از نماز که بخش عمده‌ای از آن نیز قرآن کریم است، واجب تر از تعلیم، تلاوت و تفسیر قرآن کریم نباشد. اما متأسفانه در بسیاری از مساجد استان‌های کشور نه تنها تعلیم قرآن کریم اندک بوده است بلکه جوانانی که می‌خواهند برنامه‌های قرآنی نیز داشته باشند با موانع مواجه می‌شوند.

وی با تصریح بر اینکه مساجد بنا شده‌اند و واقفان آنها را وقف کرده‌اند تا محل تعلیم قرآن کریم باشند، گفت: از حدود 60 هزار مسجد کشور که باید محفل قرآنی داشته باشند متأسفانه برخی از آنها حتی کلاس‌های آموزشی قرآن نیز ندارند سخن می‌گویم. برخی از این مساجد اقامه نماز جماعت نیز ندارند.

معاون قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: میلیاردها تومان سرمایه‌گذاری در مساجد کشور شده است اما به جز در وقت نماز بهره‌برداری از آن نمی‌کنیم؛ «لَتُسْأَلُنَّ یَوْمَئِذٍ عَنِ النَّعِیمِ؛ در همان روز است که از نعمت [روى زمین] پرسیده خواهید شد؛ آیه هشت سوره تکاثر». در روز قیامت علاوه بر نعمات شخصی از نعمات اجتماعی نیز سؤال می‌شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه استان خوزستان یادآور شهدای گرانقدری است، گفت: جای جای اهواز و دیگر شهرهای این استان خاطرات روزهای سخت هشت سال دفاع مقدس را برای ما تازه می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌ابوالحسن حسن‌زاده نیز با حضور در این مراسم سلام آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان را به همگان ابلاغ کرد و با تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت زینب(س) گفت: در آغاز سخنان خود باید انتخاب شهر اهواز به‌عنوان پایتخت کتاب ایران و همچنین میزبانی نهمین دوره مسابقات سراسری مدهامتان که اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برای ما فراهم کردند تبریک بگویم؛ اینها همه ارزش‌های معنوی والایی است که باید قدر بدانیم.

اشاره قرآن به اصول و کلیات رفتار انسان در همه حوزه‌ها

وی در ادامه با بیان اینکه در ارتباط با قرآن سه وظیفه داریم، گفت: وظیفه اول ما تلاوت قرآن است؛ «فَاقْرَؤُوا مَا تَیَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ؛ هر چه از قرآن میسر مى‏‌شود بخوانید». وظیفه دوم نیز تدبر در آیات قرآن است؛ ارزش تلاوت و قرائت آیات قرآن به تدبر در آنها است. وظیفه سوم نیز عمل به قرآن است. در این مرحله باید آنچه را تلاوت کردیم و فرا‌گرفتیم به کار بندیم. اصول و کلیات رفتار در حوزه‌های فردی، اجتماعی، فرهنگی، خانواده، روابط بین انسان‌، روابط بین اهل ایمان و غیر‌مؤمنان و... همه در قرآن‌ آمده است.

حسن‌زاده با تأکید بر اینکه عمل به قرآن سعادت دنیا و آخرت را برای ما به ارمغان می‌آورد، خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تحول معجزه‌آسایی در این حوزه‌ها در کشور به وجود آمد. پیش از انقلاب اسلامی فعالیت‌های قرآنی محدود به برخی کشورها بود که با پیروزی انقلاب در هر سه عرصه تلاوت، تدبر و عمل به قرآن تحول عظیمی رخ داد که قابل مقایسه با پیش از انقلاب نیست.

وی برگزاری این دوره از مسابقات قرآنی مدهامتان را یکی از جلوه‌های بسیار ارزشمند ارتباط با قرآن دانست و گفت: در زمینه عمل به قرآن توفیق زیادی داشتیم اما باید در حوزه‌های مختلف سیاست، اخلاق و عرصه‌های دیگر بیشتر کار کنیم.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه اظهار کرد: در اهواز به برکت حوزه‌های علمیه هیچ مسجد بدون امام جماعت نیست و در بسیاری از مساجد نماز ظهر و عصر اقامه می‌شود و تلاوت یک صفحه از قرآن پس از نماز نیز از افتخارات دیگری است که در اهواز داریم.

وی در ادامه با اشاره به فرموده امام راحل مبنی بر آنکه «خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد»، گفت: یکی از افتخارات ما در خوزستان شهدای قرآنی است. یکی از شهدای استثنایی استان شهید علم‌الهدی است که سالروز شهادت وی در تاریخ 16 آذر به نام روز شهدای دانشجو نام‌گذاری شد. پیکر شهید علم‌الهدی مدت‌ها پس از شهادتش از روی قرآنی که همواره همراه داشت شناسایی شد. همه شهدا عمل به قرآن را داشتند اما شاخصه این بزرگوار این است که پیکر پاکش از روی قرآن شناسایی شد.

حسن‌زاده در پایان با بیان اینکه حوزه فعالیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار گسترده است، گفت: محوری‌ترین برنامه این وزارت معاونت قرآن و عترت آن است که اگر اعتبارات لازم برای مساجد و کانون‌های فرهنگی ـ هنری در نظر بگیرند این اقدام بسیار پرنتیجه خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا ارباب‌سلیمانی، دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور ضمن شکرگذاری به درگاه خداوند به منظور بارش باران در استان خوزستان و شادمانی این مردم، با بیان اینکه امروز همه ما بر خوان نعمت قرآن کریم نشسته‌ایم، گفت: میان نعمت‌های الهی بالاترین آن قرآن و ولایت بیان شده است که در مقایسه میان آنها قرآن از جایگاه خاصی برخوردار بوده و آن را ثقل اکبر نامیده‌اند.

ارباب‌سلیمانی در ادامه با بیان ایکه ائمه هدی(ع) فرموده‌اند: «اگر سخنی از ما به شما رسید این سخن را بر قرآن عرضه کنید اگر تطابق داشت بپذیرید و در غیر این صورت آن را رها کنید»، اظهار کرد: جایگاه قرآن کریم تا بدان جا مهم است که حضرت پیامبر(ص) در جنگ‌ها پرچم اسلام را به دست فردی می‌سپردند که انس و آ‌شنایی او با قرآن بیشتر بود.

وی با بیان اینکه همه ما با قرآن مأنوس هستیم اما نه آنچنان که شایسته کلام وحی است، گفت: خداوند در سوره الرحمن نعمت‌های الهی را شمارش فرموده که در رأس آن قرآن کریم قرار دارد که اگر خواهان حرکت در مسیر اسلام ناب محمدی هستیم باید انسان با قرآن بیشتر شود و توجه به قرآن کریم محدود به فصول خاصی نباشد.

مدهامتان نمادی از اظهار ارادت مساجد به قرآن کریم است

ارباب‌سلیمانی با اشاره به اینکه جشنواره قرآنی مدهامتان نمادی از اظهار ارادت مساجد به قرآن کریم است، عنوان کرد: این جشنواره فعالیت خود را از سال 81  آغاز کرد و امروز به این وسعت رسیده است و هر ساله شاهد حضور شاداب‌تر علاقمندان قرآنی هستیم. در نهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان بالغ بر 30 هزار چهره شاخص قرآنی مساجد حضور داشتند که از بین آنها 200 نفر در استان خوزستان با یکدیگر رقابت کردند و امروز 21 برگزیده در رشته‌های اذان، حفظ، ترتیل و قرائت تقدیر می‌شوند.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با تأکید بر اینکه این حرکت باید استمرار یابد، تصریح کرد: آنچه برای قرآن در جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با پیش از انقلاب رخ داده بالنده بوده است اما در مقایسه با شأن قرآن کریم قله‌های بلندتری باید فتح شود. در این راستا برنامه‌های قرآنی در معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد و ستاد کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور تدوین شده است.

وی با بیان اینکه امروز و با پشتیبانی 21 هزار مسجد طرح تلاوت نور در حال اجرا است، گفت: در کنار آن هفت‌هزار مسجد به صورت روزانه یک آیه از قرآن را تفسیر می‌کنند که پرچم‌دارآن روحانیت است. اگرچه این اقدامات قابل تقدیر بوده اما این آمارها دلخوش‌کننده نیست و باید گام‌های بلندتری برداشته شود.

ارباب‌سلیمانی با اشاره به اینکه بزرگان و علمای ما همواره نسبت به قرآن احساس بدهکاری داشته‌اند، ادامه داد: این احساس نیز باید در ما شکل گیرد. همه این گام‌ها، نخستین است و تا رسیدن به مقصد فاصله داریم.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور با بیان اینکه در قرآن کریم از جهاد با دشمن، جهاد اکبر یاد شده است، گفت: جهاد دیگری با نام جهاد کبیر نیز در قرآن وجود دارد که همان مقابله با جنگ نرم است.

وی با بیان اینکه عاقبت دوری از قرآن کریم در آیه «و من اعرض عن ذکری معیشتاً ضنکا» بیان شده گفت: جانمایه اسلام و راه پیامبر(ص) قرآن است. باید در این مسیر با استحکام گام برداشته و برای حراست و صدور انقلاب اسلامی و ادامه راه امام و شهدا راهی جز قرآن و عترت وجود ندارد.

همچنین پس از آن فرج‌الله خبیر معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان که به عنوان خادم قرآنی استان خوزستان نیز تجلیل شد، در آغاز سخنان خود از برگزارکنندگان این جشنواره قرآنی، مهمانان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شرکت‌کنندگان‌ در رشته‌های مختلف این مسابقات تقدیر کرد.

وی با بیان اینکه برگزاری این مراسم و مسابقات در خوزستان می‌تواند برکات الهی را نصیب مردم استان کند، گفت: ما خوشوقتیم که امسال در استان خوزستان از ابتدای سال تاکنون میزبان برگزاری چند مناسبت مهم بودیم که از میان مناسبت‌های دینی و مذهبی می‌توان به اجلاس پیرغلامان حسینی و اجلاس سراسری نماز اشاره کرد.

خبیر افزود: روز گذشته نیز اهواز به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب شد. در انتخاب شهر اهواز به عنوان پایتخت کتاب، هدف افرادی که تلاش کردند این توفیق نصیب مردم استان شود، این بود که اتفاق فرهنگی مهمی در استان ایجاد شود و فرهنگ کتابخوانی میان اقشار مختلف مردم نفوذ پیدا کند. هدف اصلی همین اتفاق است لذا کسب این عنوان شروع کار است و پایان کار نیست.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان ادامه داد: باید بتوانیم برنامه‌هایی را که پیشنهاد داده شد و به وسیله آنها این عنوان نصیب استان شد به مرحله اجرا بگذاریم. البته پس از آن رقابت دیگری در سطح بین‌المللی با شهرهای دیگری که به دنبال کسب عنوان پایتخت کتاب جهان هستند خواهیم داشت. امیدواریم با همت دست‌اندرکاران، وزارت ارشاد، اندیشمندان و فرهیختگان خوزستان و سازمان‌های مردم‌نهاد که در این امر بسیار کمک کردند این عنوان جهانی نیز نصیب استان شود.

عمل به گونه‌ای باشد که کتاب آسمانی از طاقچه‌ها به متن زندگی وارد شود

وی در ادامه سخنان خود با یبان اینکه همه ما مدیون قرآن هستیم، تأکید کرد: باید به گونه‌ای عمل کنیم که این کتاب آسمانی از طاقچه‌ها به متن زندگی بیاید و همه توجه کافی به آن داشته باشیم و در زندگی دستورات آن را عملی کنیم.

خبیر در پایان در پایان بروز بسیاری از مشکلات در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی را ناشی از توجه کم به قرآن دانست و گفت: توجه به معارف قرآن کریم باعث می‌شود اخلاق و رفتار ما به گونه‌ای شکل گیرد که کمترین مشکل و کمترین اختلاف را در این حوزه‌ها داشته باشیم.

در بخش دیگر این مراسم برگزیدگان نهمین دوره مسابقات سراسری قرآنی «مدهامتان» معرفی شدند.

بر اساس این گزارش، در رشته اذان بابک اشرافی از آذربایجان غربی رتبه نخست، علی‌اصغر شم‌آبادی از خراسان رضوی رتبه دوم و محمدرضا کرم‌نژاد از فارس رتبه سوم را به دست آوردند.

در رشته ترتیل مجتبی پرویزی از تهران، علی امیری یاراحمدی از لرستان و محمدمهدی انگالیان از بوشهر به ترتیب اول تا سوم شدند.

در رشته قرائت نیز حامد علیزاده از خراسان رضوی رتبه نخست،‌ سید جاسم موسوی از خوزستان رتبه دوم و سعید پرویزی از تهران رتبه سوم را کسب کردند.

در رشته تفسیر به ترتیب حجت‌الاسلام مجید رفیعی از یزد، حجت‌الاسلام علیرضا شیرزاد از مازندران و حجت‌الاسلام علیرضا مرادی از لرستان حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند.

در رشته حفظ 10 جزء قرآن سید حامد مهدی‌زاده از قم، حمید جهان‌شاه‌لو از کرمان و محمد لائینی از مازندران به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را از آن خود کردند.

در رشته حفظ 20 جزء قرآن نیز امیررضا قیامی از آذربایجان شرقی، سجاد قره‌باغی از همدان و حمید رحمتی از خراسان شمالی رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.

در رشته حفظ کل قرآن علیرضا سامری از خوزستان رتبه نخست، احمد معتمدی از قم رتبه دوم و محمدرضا جاهدی‌نیا از خراسان رضوی رتبه سوم را به دست آوردند.

در مراسم  اختتامیه نهمین دوره مسابقات سراسری قرآنی مدهامتان، از جلیل بیت‌مشعل، معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان به‌عنوان خادم قرآن استان خوزستان تقدیر شد.

همچنین فرج‌الله خبیر، معاون سیاسی ـ اجتماعی استاندار خوزستان، عالی‌پور، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، حسن مدنیان، مدیر موقوفه فرهنگی مذهبی مدنیان اهواز، شجاع زویدات استاد و حافظ کل قرآن کریم، سید‌حسن موسوی داور و پیشکسوت قرآن، مریم کوکبی مدیر مؤسسه قرآنی حضرت مریم(س)، حجت‌الاسلام والمسلمین پیمان علی‌نژاد، مدیر عامل شبکه جهانی الاهواز و خبرگزاری رسای خوزستان و علی بلاسم مدیر قرآن و عترت اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان به‌عنوان خادمان قرآنی استان خوزستان معرفی و تقدیر شدند.

یکی دیگر از برنامه‌های آئین اختتامیه مرحله کشوری نهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان، معرفی استان‌های برتر برگزارکننده مرحله استانی مسابقات مدهامتان بود که در ان راستا چهار استان یزد، اصفهان، خوزستان و خراسان رضوی به‌عنوان استان‌های موفق در برگزاری مرحله استانی نهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان سال 93 در کشور شناخته شدند.

در این میان سید کریم موسوی که داوری رشته قرائت این دوره از مسابقات را نیز بر عهده داشت و در روز نخست برگزاری مسابقات از شرکت‌کنندگان برای رفع گرفتگی صدای خود التماس دعا داشت در این مراسم به ابتهال‌خوانی پرداخت.

در ادامه محسن رستگاری مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان یزد، تابش به نمایندگی از دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان اصفهان،‌ حسین براتی مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد خوزستان و شیرازیان به نمایندگی از دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان خراسان رضوی در این مراسم تقدیر شدند.

یادآور می‌شود، مرحله کشوری نهمین دوره مسابقات سراسری قرآنی مدهامتان از 30 بهمن تا 3 اسفند به میزبانی خوزستان برگزار شد.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فوادی
|
-
|
۱۳۹۳/۱۲/۰۷ - ۱۲:۱۷
0
0
همه ش تقلب بودمتاسفم که باقران هم این کارارومیکنید
captcha