کاهش نرخ تورم در ذات تعاونی است
کد خبر: 3306637
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵
ابراهیم طلایی:

کاهش نرخ تورم در ذات تعاونی است

گروه اقتصاد: مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مصرف محلی تأکید کرد: به دلیل نقش اجتماعی تعاونی، کاهش نرخ تورم در ذات آن قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق تعاون ایران، ابراهیم طلایی، مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مصرف محلی اظهار کرد: با توجه به رسیدگی‌های سازمان مالیات به حساب‌های تعاونی‌های مصرف محلی، مالیات‌های بسیار زیادی برای این تعاونی‌ها در نظر می‌گیرند.

وی در بیان گزارشی از عملکرد سال گذشته، افزود: در سال 93 این اتحادیه به علت رکود، با کاهش فروش روبرو شد.

طلایی با بیان اینکه در حال حاظر تعداد دست فروش‌ها در کنار خیابان در حال گسترش است، اعلام کرد: شرایط تعاونی‌های مصرف محلی درمقایسه با تعاونی‌های دیگر مناسب نیست.

این مدیر عامل گفت: در سال 70 بخش نامه‌ای تعریف شده بود که بر اساس آن، از هر شرکتی که به نام تعاون و در بخش تعاون فعالیت می‌کند، عوارض شهرداری دریافت نشود ولی اکنون به علت اینکه از سال 70 فاصله گرفته‌ایم، این بخش نامه نادیده گرفته می‌شود.

وی از توانایی و دانش بالقوه موجود در این اتحادیه برای کار مفید خبر داد و گفت: اکنون 600 میلیون جنس در قفسه‌ها موجود است.

طلایی با بیان اینکه حمایت‌های لازم باید از این اتحادیه صورت بگیرد، افزود: 85 فرصت شغلی ایجاد کرده‌ایم.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های مصرف محلی با اشاره به اینکه چون سهامداران تعاونی‌ها خود مردم هستند، انگیزه سود غیر متعارف را ندارند و مدیران از بین ساکنین اداره محل انتخاب می‌شوند.

وی تاکید کرد: به دلیل نقش اجتماعی تعاونی، کاهش نرخ تورم در ذات تعاونی قرار دارد.

طلایی در پاسخ به این سؤال که در فروشگاه‌های این اتحادیه چقدر از کاللاهای خارجی استفاده می‌شود، گفت: با توجه به کیفیت و قیمت مناسب ونیاز مردم، منعی برای استفاده کالاهای خارجی قائل نمی‌شویم و تا جایی که مشابهی برای کالای خارجی در داخل وجود نداشته باشد، از کالای خارجی استفاده می‌کنیم.

captcha