معافیت مؤسسات و مراکز قرآنی از پرداخت هزینه‌های صدور پروانه و عوارض شهرداری
کد خبر: 3338832
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰
نیکی خواستار شد:

معافیت مؤسسات و مراکز قرآنی از پرداخت هزینه‌های صدور پروانه و عوارض شهرداری

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرعامل اتحادیه موسسات و مراکز قرآنی استان قزوین خواستار معافیت مؤسسات و مراکز قرآنی، فرهنگی از پرداخت هزینه‌های صدور پروانه ساختمانی و عوارض شهرداری شد.

محمد نیکی، مدیرعامل اتحادیه موسسات و مراکز قرآنی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، اظهار کرد: در شرایط کنونی  نیاز است تا مؤسسات ومراکز قرآنی، فرهنگی از پرداخت هزینه‌های صدور پروانه ساختمانی، عوارض شهرداری معاف شوند.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و مراکز قرآنی استان قزوین افزود: در آئین نامه ماده ۱۶۱ قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی موضوع ماده ۱۰۵ قانون برنامه چهارم توسعه بمنظور ایجاد انگیزه برای بخش خصوصی جهت ساخت مجتمع‌های فرهنگی پیش‌بینی شده بود که زمین با قیمت منطقه‌ای و با اقساط ده ساله در شهر ها توسط سازمان مسکن و شهرسازی یا شهرداری به اشخاص حقیقی یا حقوقی واگذار شود.

وی در ادامه عنوان کرد: همچنین مقرر بود در جهت تسهیل و حمایت از احداث این مجتمعها معادل زیر بنای آن بدون اخذ هر نوع عوارض و دریافت هزینه مجوز ساخت تجاری و خدماتی صادر شود.

نیکی تأکید کرد: در قانون برنامه پنجم توسعه به این موضوع صراحتاً اشاره نشده و فقط در ماده ۳ قانون مذکور آمده است که دولت مکلف است حمایتهای لازم را از بخش غیر دولتی اعم از حقیقی یا حقوقی بمنظور تعمیق ارزشهای اسلامی با باورهای دینی و اعتلاف معرفت دینی و تقویت هنجارهای فرهنگی اجتماعی بعمل آورد.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات ومرکز قرآنی استان قزوین گفت: مدت اجرای قانون برنامه سوم و چهارم توسعه به اتمام رسیده و دیگر نمی‌توان از مزایای آن استفاده نمود و موضوع حمایت از احداث مجتمع‌های فرهنگی قرآنی آموزشی به صراحت در قانون برنامه پنجم توسعه به آن پرداخت نشده است.

این فعال قرآنی از اعضای شوراهای اسلامی شهرها و شورای توسعه فرهنگ قرآنی خواست تا موضوع موصوف جهت تصویب آئین نامه ای با محوریت تامین زمین مناسب برای احداث این نوع مجتمع‌ها معافیت از پرداخت عوارض ساختمانی در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهرها وشورای توسعه فرهنگ قرآنی مطرح گردد.

نیکی یادآور شد: با تصویب آئین نامه مذکور پیش‌بینی موضوع مورد نظر در برنامه های فرهنگی شورا ها گامی در حمایت قانونی از مؤسسات قرآنی، فرهنگی، آموزشی، هنری برداشته شود.

captcha