تفسیر آیات قرآن در نماز جمعه سنندج گنجانده می‌شود
کد خبر: 3343050
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳

تفسیر آیات قرآن در نماز جمعه سنندج گنجانده می‌شود

گروه هنر: امام‌جمعه سنندج گفت: امیدواریم در دهه کرامت بتوانیم در کنار خطبه‌های نماز جمعه، آیاتی از کلام‌الله مجید را نیز تفسیر کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری، 22 مردادماه در دیدار با اعضای ستاد دهه کرامت دبیرخانه هیئت نظارت با کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان به‌مناسبت گرامیداشت دهه کرامت با نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: امیدواریم خداوند ما را هدایت کند تا بتوانیم وظایف دینی و امر به معروف و نهی از منکر و خدمت به نظام اسلامی را انجام دهیم.
کامل گلباغی، مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان نیز در این دیدار گفت: دهه کرامت، فرصتی برای گرامیداشت و تبیین فرهنگ قرآنی و نشر معارف رضوی با همکاری همه دستگاه ها و مراکز دینی و فرهنگی است.
وی با اشاره به اینکه در دهه کرامت امسال برنامه‌های متنوعی در نقاط مختلف استان برگزار می شود، اظهار امیدواری کرد: امیدواریم با مشارکت حداکثری مردم در ویژه برنامه‌های دهه کرامت این ایام را به بهترین نحو گرامی بداریم.
گلباغی با اشاره به برنامه‌های این دبیرخانه همزمان با دهه کرامت افزود: انتخاب و ایجاد پیام رضوی، دیدار با امامان جمعه و جماعات استان، آذین‌بندی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، تهیه و توزیع بروشور زندگی نامه امام رضا(ع) تجلیل از مداحان اهل بیت(ع)، تجلیل از دختران مروج سیره رضوی عضو کانون های مساجد استان از جمله برنامه‌های گرامیداشت دهه کرامت در استان است.
مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد کردستان بهره‌برداری و افتتاح 10 کانون فرهنگی هنری تازه تأسیس، برگزاری مراسم مولودی‌خوانی در 10 کانون سطح استان، برگزاری کارگاه امام شناسی امام رضا(ع) درج مقاله کرامات امام رضا(ع) به روایت اهل سنت در جراید استانی، همکاری در برگزاری جشنواره کشوری مولودی‌خوانی رضوی، شرکت کارشناسان دبیرخانه در برنامه‌های صدا و سیما مرکز کردستان و دیدار اعضای ستاد با نماینده مقام معظم رهبری در استان را از دیگر برنامه‌های این دبیرخانه در گرامیداشت دهه کرامت برشمرد.
محمود رستم پور، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سنندج نیز در این دیدار با اشاره به نقش تأثیرگذار برنامه‌های دهه کرامت در ترویج و تقویت وحدت در جامعه اذعان کرد: برگزاری برنامه‌ها و جشنواره‌های فرهنگی، هنری در دهه کرامت نقش تأثیرگذاری در تقویت فرهنگ دینی جامعه دارد.
یادآور می‌شود، ستاد گرامیداشت دهه کرامت در دبیرخانه کانون‌های مساجد کردستان تشکیل و با برگزاری جلسات منظم در راستای اجرای برنامه‌های مطلوب و در خور توجه این دهه، تلاش می‌کند.

captcha