تربیت یکصد حافظ و قاری در دزفول
کد خبر: 3447088
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵
طی سه سال صورت گرفت؛

تربیت یکصد حافظ و قاری در دزفول

گروه فعالیت‌های قرآنی: تربیت دانش‌آموزان نخبه قرآنی در رشته‌های قرائت و حفظ قرآن کریم از سه سال گذشته تاکنون در دزفول پیگیری می‌شود.

علیرضا اسفنده، مدیر مؤسسه قرآنی خاتم‌الانبیاء(ص) دزفول در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، اظهار کرد: در حرکتی خودجوش از سه سال گذشته تاکنون شناسایی نخبگان قرآنی و پرورش آنها در رشته‌های قرائت و حفظ قرآن کریم در این مؤسسه آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در ابتدا تعداد شرکت‌کنندگان در این طرح 30 نفر بوده است، گفت: اکنون این تعداد به یکصد نفر رسیده است؛ در حال حاضر حافظان آموزش دیده 2 تا 15 جزء از قرآن کریم را حفظ هستند.

اسفنده گفت: آموزش‌دیدگان قرآنی این مؤسسه توانسته‌اند رتبه‌های برتر مسابقات دانش‌آموزی و اوقاف دزفول و استان را به دست آورند؛ علی زمانی‌راد، محمد اسفنده، امیرحسین صفایی و ... از جمله این رتبه‌آوران هستند.

مدیر مؤسسه قرآنی خاتم‌الانبیاء دزفول اظهار کرد: این جلسه قرآنی به صورت هفتگی سه‌شنبه‌ها پس از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود و مقرر شده که از هفته آینده آموزش تجوید به فراگیران آغاز شود و بنابر مدت زمان آموزش که ممکن است 6 ماه تا یک سال به طول بینجامد، ادامه خواهد یافت. پس از پایان آموزش تجوید نیز، آموزش صوت و لحن آغاز خواهد شد.

captcha