صبوری بر بالین بیماران همراه با چاشنی تلاوت قرآن
کد خبر: 3475533
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴
به مناسبت روز پرستار؛

صبوری بر بالین بیماران همراه با چاشنی تلاوت قرآن

گروه چهره‌ها: به مناسبت روز پرستار به سراغ بانویی از جامعه قرآنیان رفته‌ایم که علاوه بر حفظ قرآن لباس سپید بر تن دارد و به شغل پرستاری مشغول است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، امروز، 25 بهمن‌ماه مصادف است با میلاد الگوی صبر و استقامت، محرم اسرار برادر و بانویی از دیار عشق و عاشقی.... آری امروز آسمان به یمن قدوم با برکت دخت امیرالمؤمنین(ع) ستاره‌باران شده است.
زینب(س) یادآور روز‌های سخت دشت کربلاست، روزهایی که شاید جهان هستی کمتر به خود دیده باشد، روزهایی که این بانوی صبور چاره‌ای جز صبر و سکوت نداشت، غم از دست دادن برادر و از همه مهمتر پرستاری از زخمیان دشت کربلا، آری این است رسالت زینب(س)...پرستاری..
ایکنا همچون فواصل قبل و بنا بر رسالتش در معرفی و یادآوری چنین روزهایی همزمان با روز میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار به سراغ یکی از سپیدجامگان رفته که علاوه بر شغل شریف پرستاری حافظ کل قرآن هم هست.
مریم دهقان متولد سال 1357 در استان یزد دارای مدرک کارشناس‌ارشد رشته پرستاری است و در کنار شغل پرستاری، از قرآن نیز غافل نشده و در این راه نیز موفق عمل کرده است.
وی در خانواده مذهبی در کنار 5 خواهر و یک برادر بزرگ شد و از همان سال‌های ابتدایی زندگی‌اش، علاقه وافری به حفظ قرآن کریم داشت و در سن 17 سالگی در منزل آغاز به خواندن روزی یک صفحه از قرآن کریم کرد و انگیزه حفظ قرآن کریم در او، به‌وسیله حجت‌الاسلام و‌المسلمین طباطبایی شکل گرفت  و در سن 25 سالگی در کلاس‌های جامعة‌القرآن حضور پیدا کرد.
دهقان در ادامه این گفت‌وگو اظهار کرد: در سال 1389 در کلاس‌های حفظ جامعة‌القرآن یزد شرکت کردم و  تا سال 1389 موفق به حفظ 7 جزء قرآن کریم شدم اما متأسفانه چون تعداد شرکت‌کنندگان محدود بود این کلاس‌ها منحل شد، اما با توجه به علاقه‌ای که داشتم با یکی از دوستان در منزل به کار حفظ قران کریم ادامه دادم.
این پرستار در ادامه با تأکید بر اینکه در سال 1389 در مقطع ارشد دانشگاه علوم پزشکی تهران در کنکور پذیرفته شد، بیان کرد: به‌دلیل مسافت بسیاری که بین محل تحصیل و زندگی وجود داشت، متأسفانه فرصتی برای حفظ ادامه آیات قرآن کریم وجود نداشت و این دوران به دور از قرآن گذشت.
 وی با اشاره به اینکه پس از فراغت از تحصیل حفظ قرآن کریم را در سال 1394 ادامه داد، اظهار کرد: پس از فراغت از تحصیل کششی که به سمت قرآن کریم در من بود، باردیگر در کلاس‌های جامعة‌القرآن شرکت کردم و موفق به حفظ کل قرآن شدم.

این حافظ کل قرآن که هم اکنون نیز در کلاس‌های حفظ حضور دارد و بار‌دیگر آغاز به حفظ کرده است، افزود: به منظور پیش زمینه‌ای که که از حفظ قرآن داشتم بار‌دیگر از ابتدای قرآن کریم آغاز به حفظ کردم تا بتوانم همیشه آیات کلام الهی را در ذهن و جان خود داشته باشم.
آیه شریفه‌ای که موجب تقویت روحیه می‌شود
وی در ارتباط با شغل پرستاری و آیات قرآن گفت: آیات قرآن همگی نور است و هدایت‌گر انسان.  بنده در شغلم به آیه  32 سوره مبارکه مائده «مِنْ أَجْلِ ذَلِكَ كَتَبْنَا عَلَى بَنِي إِسْرَائِيلَ أَنَّهُ مَن قَتَلَ نَفْسًا بِغَيْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِي الأَرْضِ فَكَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِيعًا وَمَنْ أَحْيَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعًا وَلَقَدْ جَاءتْهُمْ رُسُلُنَا بِالبَيِّنَاتِ ثُمَّ إِنَّ كَثِيرًا مِّنْهُم بَعْدَ ذَلِكَ فِي الأَرْضِ لَمُسْرِفُونَ، از اين روى بر فرزندان اسرائيل مقرر داشتيم كه هر كس كسى را جز به قصاص قتل يا [به كيفر] فسادى در زمين بكشد چنان است كه گويى همه مردم را كشته باشد و هر كس كسى را زنده بدارد چنان است كه گويى تمام مردم را زنده داشته است و قطعا پيامبران ما دلايل آشكار براى آنان آوردند [با اين همه] پس از آن بسيارى از ايشان در زمين زياده‏روى مى‌‏كنند» بسیار تکیه می‌کنم چون این آیه همواره در خدمت‌رسانی به بیماران من را تقویت کرده است و پشتیبان روحی برای بیماران که در کما هستند، است.
حفظ قرآن در فضای آرام و امن خانواده 
دهقانی با توجه به اینکه در خانواده او مادر همواره محیطی امن و آرام را برای قدم گذاشتن وی در این راه فراهم کرده است، تصریح کرد: به همت مادر خانواده، موفق شدم در فضایی آرام و بدون استرس قرآن را حفظ کنم و در این میان، خواهر کوچکتر و خواهر‌زاده‌ام نیز در مسیر حفظ قرآن کریم گام برداشتند که در حال حاضر موفق به حفظ  دو جزء قرآن کریم هستند.

وی با بیان اینکه همواره برای تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) ذکر صلوات بر زبان دارد، اظهار کرد: به برکت قرآن کریم موفق به تحصیل در مقطع ارشد شدم و همواره در کارم موفق هستم که این از برکات قرآن کریم است.
این پرستار در ادامه افزود: زمانیکه در محیط کارم خانواده‌ای به علت وضعیت جسمی بیمارشان حالش خوشی ندارند و ممکن است برخورد ناشایستی را انجام دهند، بنده با توسل بر آیه 34 سوره فصلت که خداوند در آن می‌فرمایند: «صبوری» خود را آرام می‌کنم.
وی با توجه به نگاه قرآن به شغل پرستاری خاطرنشان کرد: آیه 9 سوره مبارکه الإسراء «إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ يِهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ وَيُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِينَ الَّذِينَ يَعْمَلُونَ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْرًا كَبِيرًا»، قرآن هدایت‌گر در تمام عرصه‌های زندگی بشر است و در هر شغلی می‌تواند به عنوان راهنما باشد.
این حافظ قرآن با اشاره به رتبه‌هایی که تا به حال کسب کرده است، اظهار کرد: چند دوره، در مسابقات قرآن کریم تأمین اجتماعی رتبه دوم و سوم را کسب کرده‌ام و همچنین در مسابقات اوقاف و امور خیریه نمره بالایی را کسب کرده است.
وی  خاطرنشان کرد: به تمام پرستاران توصیه می‌کنم که اگر فرصت حفظ قرآن کریم را ندارند، حداقل روزی 50 آیه قرآن را بخوانند و در کنار قرآن است که می‌توان اوج گرفت و زندگی بابرکتی داشت و در کنار انس با قران می‌توان خدمات خداپسندانه‌ای برای بیماران  ارائه کرد.
دهقانی در پایان از مسئولان درخواست کرد که به مؤسسات قرآنی مانند جامعة‌القرآن و فضاهای قرآنی که در راستای تربیت جوانان و نیروهای قرآنی هستند، توجه وافری داشته باشند تا جوانان بتوانند در سطح کشور با امکانات و فضای مناسب به حفظ قرآن کریم بپردازند.
captcha