ارسال 115 اثر به نهمین همایش شعر انتظار استان مرکزی
کد خبر: 3498609
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹
جوانمرد خبر داد:

ارسال 115 اثر به نهمین همایش شعر انتظار استان مرکزی

گروه هنر: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه گفت: نهمین همایش شعر انتظار استان مرکزی، چهارشنبه، 29 اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود که با پایان یافتن مهلت ارسال آثار 115 اثر به دبیرخانه همایش ارسال شده است.

احمد جوانمرد، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با اشاره به برگزاری نهمین همایش شعر انتظار استان مرکزی گفت: مهلت ارسال آثار طی فراخوان از اواسط فروردین‌ماه تا 20 اردیبهشت‌ماه اعلام شد که در این مدت 115 اثر از 54 شاعر استان به دبیرخانه این همایش ارسال شد.
وی ادامه داد: این آثار در موضوعات مهدویت و ولایت‌‌پذیری، دل سروده‌های انتظار، جهان در انتظار موعود و شوق دیدار هستند که پس از ارسال آثار، هیئت داوران متشکل از دکتر عباسعلی وفایی، دکتر سید مهدی طباطبایی و علی اصغر ذاکری سه اثر به عنوان آثار برتر و هشت اثر به عنوان برگزیده انتخاب کردند که در روز برگزاری همایش با اهدای تندیس و هدایا از آنان تقدیر می‌شود.
جوانمرد در ادامه زمان برگزاری همایش را چهارشنبه 29 اردیبهشت‌ماه اعلام کرد و افزود: گسترش فرهنگ انتظار با استفاده از زبان هنر به ویژه شعر آئینی، انتقال معنویت و اندیشه‌های متعالی و حیات‌بخش مهدوی و همچنین جهت دادن به شاعران و شناسایی استعدادهای گمنام از اهداف برگزاری این همایش  است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرندیه در پایان گفت: استقبال شاعران از شهرهای اراک و ساوه نسبت به سال‌های گذشته بیشتر بوده و سخنران این همایش نیز دکتر عباسعلی وفایی داور همایش و رئیس شورای گسترش زبان و ادب فارسی و مهدی حقیقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی خواهد بود.
captcha