دارالقرآن خاتم‌الانبياء(ص) دزفول نمونه كشوری شد
کد خبر: 3501735
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱

دارالقرآن خاتم‌الانبياء(ص) دزفول نمونه كشوری شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: دارالقرآن خاتم‌الانبیاء دزفول در گردهمایی مدیران دارالقرآن‌های سراسر کشور به عنوان دارالقرآن نمونه کشوری معرفی و عليرضا اسفنده مدير اين دارالقران مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، دارالقرآن خاتم‌الانبیاء دزفول در گردهمایی مدیران دارالقرآن‌های سراسر کشور به عنوان دارالقرآن نمونه کشوری معرفی و از سوی وزیر آموزش و پرورش مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفت.

علیرضا اسفنده، مدیر دارالقرآن خاتم‌الانبیاء دزفول در گفت‌وگو با ایکنای خوزستان اظهار کرد: دارالقرآن خاتم‌الانبیاء دزفول برای دومین بار به عنوان نمونه کشوری انتخاب شد.

وی بیان کرد: فعالیت‌های قرآنی گسترده این دارالقرآن و ارسال گزارش‌های به موقع از عملکرد فعالیت‌ها به اداره‌کل و وزارت آموزش و پرورش، بازدید چندباره مربیان و مدیران دارالقرآن‌های سراسر استان خوزستان به همراهی مسئولان اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان از جمله مواردی بود که در برتری این دارالقرآن تأثیر داشت.

اسفنده گفت: این دارالقرآن با کمک‌های مردمی توانست ساختمانی را 5 طبقه به 23 کلاس راه‌اندازی کند. دارالقرآن از سال 77 تأسیس شد. زمین ساختمان این مرکز قرآنی با مساحت 400 مترمربع از سوی مرحوم حاج محمد موزون و خانواده خیلا وقف شد. در صحبت‌هایی که با این خانواده انجام گرفت آنها خانه خود را در راه ترویج فرهنگ قرآنی وقف کردند و این دارالقرآن در سال 92 به صورت کنونی بازسازی شد.

مدیر دارالقرآن خاتم‌الانبیاء دزفول ادامه داد: در سال 90 مبلغ دو میلیارد و پانصد میلیون ریال کمک دولتی به این دارالقرآن اختصاص داده شد و مردم دزفول نیز با مبلغ 630 میلیون ریال دارالقرآن را با وسایل رفاهی و سرمایشی و خدماتی تجهیز کردند.

وی با اشاره به اینکه این مرکز قرآنی سطوح مختلف آموزشی قرآن کریم را دربر دارد، گفت: از سال 77 تاکنون بیش از 37 مرکز گواهی پایان دوره آموزشی از سوی این دارالقرآن صادر شده است. همچنین این مکان مجهز به سالن اجرای مراسم، کتابخانه، مراسم محافل انس با قرآن و تجلیل از نخبگان قرآنی است.

captcha