سنگر امروز کشور توسط شهدا ایجاد شده است
کد خبر: 3526608
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸

سنگر امروز کشور توسط شهدا ایجاد شده است

گروه اجتماعی: امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه کسانی که قدر خودشان را ندانند به ارزانی خود را به بیگانگان خواهند فروخت، تأکید کرد: باید قدردان سنگری که در آن هستیم باشیم؛ زیرا این سنگر توسط شهدا ایجاد شده است و باید قدردان آنان باشیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، آیین تشییع شهید مدافع حرم مصطفی رشیدپور صبح امروز 9 شهریورماه در حسینیه ثارالله(ع) اهواز برگزار شد.

حجت‌الاسلام و السلمین میر احمدرضا حاجتی امام جمعه موقت اهواز در این مراسم با اشاره به آیه «وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ»(آل عمران، 169) گفت: باید بیش از پیش قدردان شهدا باشیم.

حاجتی با اشاره به روایت «رحم الله امرء عرف قدره؛ رحمت کند خدای بر آن مرد اندازه خويش را بشناخت» افزود: کسانی که قدر خودشان را ندانند به ارزانی خود را به بیگانگان خواهند فروخت. باید قدردان سنگری که در آن هستیم باشیم؛ زیرا این سنگر توسط شهدا ایجاد شده است و باید قدردان آنان باشیم.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه باید معرفت خود را زمانی که در آیین تشییع شهدا شرکت می‌کنیم، بیفزاییم، گفت: بالابردن معرفت در آیین تشییع شهدا نشان می‌دهد که ما در راه این شهیدان قدم گذاشته و راه حسین بن علی(ع) را ادامه می‌دهیم.

وی با بیان اینکه معلم این معرفت که راه شهیدان ما راه امام حسین(ع) است، رهبر کبیر انقلاب اسلامی؛ امام خمینی(ره) است،‌ افزود: به فرموده امام خمینی(ره) در آیندگان باید آثار این شهدا را یافت زیرا روزی می‌رسد که مزار این شهیدان مکان آزادی‌خواهان جهان خواهد شد و خاک مزار این شهیدان گرانقدر توتیای چشم انسان‌های حقیقت و عدالت‌خواه خواهد شد.

حاجتی ادامه داد: در جنگ تحمیلی عراق به ایران که به صورت غافلگیرانه انجام شد؛ در حالی که کشور درگیر اتفاقات پس از انقلاب بود و ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آمادگی لازم را نداشتند،  امام(ره) در اولین سخنرانی پس از جنگ، ملت ایران را به ایجاد یک کربلای دوباره فراخواند.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به برادر شهید مصطفی رشیدپور که در جنگ تحمیلی به اسارت و سپس به شهادت رسیدند، افزود: شهید احمد رشیدپور در کردستان به دست کومله و دموکرات‌ها به اسارت درآمد و پس از شکنجه‌های زیاد به فیض شهادت نائل آمد.

حاجتی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه راه شهیدان راه امام حسین(ع) است،‌ افزود: وقتی در این مجالس حضور می‌یابیم نام و بوی حسین(ع) را احساس می‌کنیم.

یادآور می‌شود؛ شهید مدافع حرم مصطفی رشیدپور در جبهه مبارزه با تکفیری‌های سوریه زخمی شد و در اثر این جراحت به فیض شهادت نائل آمد.
captcha