دفاع مقدس حادثه‌ای تاریخ‌ساز است
کد خبر: 3531973
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱

دفاع مقدس حادثه‌ای تاریخ‌ساز است

گروه اجتماعی: حجت‌الاسلام عادلی‌نژاد با بیان این‌که دفاع مقدس پیش از آن‌که یک حادثه تاریخی باشد، حادثه‌ای تاریخ‌ساز است، اظهار کرد: فرهنگی که در هشت سال دفاع مقدس شکل گرفت، مبدأ یک حیات و تاریخ جدید برای ملت ایران شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین آیت عادلی‌نژاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز در مراسم افتتاحیه برنامه‌های هفته دفاع مقدس و عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز که امروز، 31 شهریورماه در یادمان شهدای گمنام این دانشگاه برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت یاد شهدای دفاع مقدس و تبریک عید غدیر اظهار کرد: خداوند در قرآن فرموده است «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ؛ هرگز كسانى را كه در راه خدا كشته شده‏ اند مرده مپندار بلكه زنده‏ اند كه نزد پروردگارشان روزى داده مى ‏شوند»، این‌که سال‌ها پس از شهادت این افراد، ملت در مناسبت‌های مختلف دل در گرو شهدا دارند و سرآغاز برنامه‌های خود را یاد شهیدان قرار می‌دهند، مصداق این آیه است.

وی تصریح کرد: همچنین در قرآن آمده است «کلّ شیء هالک إلا وجهه» (قصص،88) یعنی هر آنچه در این عالم است به هلاکت می‌رسد مگر آن‌که ذوب در وجه‌الله شود؛ شهیدان ما مصداق بارز این افراد هستند. امروز پس از 1400 سال از واقعه کربلا، هر انسان آزاده‌ای به شهدای اباعبدالله سلام می‌دهد. ‌هر کس به در خانه‌ی خدا آمد و رنگ و بوی خدایی گرفت، ماندگار شد.

عادلی‌نژاد با بیان این‌که دفاع مقدس پیش از آن‌که یک حادثه تاریخی باشد، حادثه‌ای تاریخ‌ساز است، اظهار کرد: فرهنگی که در هشت سال دفاع مقدس شکل گرفت، مبداء یک حیات و تاریخ جدید برای ملت ایران شد و افرادی که این فرهنگ را لمس کردند،‌ گواهی می‌دهند که همین فرهنگ توانست در مقابل استکبار جهانی ایستادگی کند و با دستان خالی نشان دهد که ایمان بر هر قدرتی پیروز خواهد بود.

وی افزود: فرهنگ دفاع مقدس اگر دوباره در جامعه بازخوانی نشود، دچار مشکلات جدی خواهیم شد؛ این فرهنگ که مبدأ شکل‌گیری تاریخ بود و امروز به خارج از مرزهای ایران رفته، همه‌جا تأثیرگذار بوده است؛ امروز در عراق، سوریه، بحرین و یمن همین فرهنگ که موجب شد تا دشمنان از ایران بترسند، وجود دارد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز تصریح کرد: حکومت پادشاهی ایران نیز توسط همین فرهنگ سرنگون شد و اکنون پس از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، در زادگاه خود محصور نشده بلکه به بیرون از مرزهای ایران منتقل شده و قدرت‌های بزرگ را به چالش کشیده است.

عادلی‌نژاد گفت: اگر روحیه جمع‌گرایی را که در دفاع مقدس تجربه کردیم، کنار گذاشته‌ایم و به سوی فرهنگ زندگی فردگرایی رفته‌ایم، راهی جز بازگشت به گذشته نداریم؛ پیروزی دفاع مقدس با مرکزیت قدرت رهبری محقق شد و امروز نیز راه همان است و یگانه راهی که می‌تواند ملت ایران را به توفیقات بیشتر نائل کند، وحدت جامعه حول محور ولایت است.

وی با بیان این‌که نامهربانی در جامعه زیاد شده است، عنوان کرد: اگر دل‌ها به هم نزدیک شود و روح جمعی و همگرایی زنده شود و در فرهنگ ما مجدد شکل بگیرد، ایران اسلامی پیروزی‌های بیشتری را تجربه خواهد کرد. فرهنگ دفاع مقدس یک فرهنگ متعالی است و امیدوارم هر کدام از ما در هر جایگاهی که هستیم، قدر آن را بدانیم. امیدوارم خدا همه‌ی ما را به وظایف تاریخی خود آگاه کند و عامل به تکالیف خود باشیم.

برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی اهواز در هفته دفاع مقدس از امروز 31 شهریورماه، با عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدای گمنام این دانشگاه آغاز شد.

captcha