اجرای طرح معراج با شرکت 550 مبلغ در اهواز
کد خبر: 3536382
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۴

اجرای طرح معراج با شرکت 550 مبلغ در اهواز

گروه اجتماعی: 550 مبلغ آقا و خانم در اجرای طرح معراج با هدف پرسش و پاسخ مسائل دینی، احکام و اعتقادی به مدارس شهرستان اهواز اعزام شدند.

حجت‌الاسلام حمید رعیتی، معاون ستاد معراج اهواز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، با بیان اینکه ستاد معراج از سال 1388 فعالیت خود را آغاز کرد و در سال 1389 به صورت رسمی این فعالیت‌ها آغاز شد، افزود: این ستاد در کل استان در حال فعالیت است.

وی با بیان اینکه در اهواز یک هزار و 300 مدرسه در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم وجود دارد، افزود: ستاد معراج با هدف پرسش و پاسخ به مسائل دینی، احکامی و اعتقادی در حال فعالیت است و 550 مبلغ آقا و خانم در این طرح مشغول به فعالیت هستند.


معاون ستاد معراج با اشاره به اینکه شیوه کاری این ستاد به این شکل است که مبلغ ابتدا میان دانش‌آموزان برگه‌های ارائه سؤال تقسیم می‌کند و سپس بقیه وقت کلاس به بحث پرسش و پاسخ اختصاص داده می‌شود، افزود: صحبت‌های اولیه روحانی مبلغ در رابطه با منش و شیوه زندگی امام حسین(ع) است.

وی ادامه داد: مبلغان اعزامی به مدارس از طلاب مدارس شهرستان اهواز و حداقل شرط شرکت در این طرح گذراندن پایه 4 سطح 1 دروس حوزوی است.


رعیتی با بیان اینکه فعالیت این ستاد از آغاز سال تحصیلی آغاز می‌شود، افزود: در ماه محرم برنامه‌های این ستاد به صورت ویژه برگزار می‌شود.

معاون ستاد معراج اهواز با اشاره به اینکه پس از دهه محرم ویژه برنامه‌هایی برای خانواده ها و دانش‌آموزان و معلمان تدوین شده است، افزود: برگزاری همایش‌هایی با موضوعات تربیتی و دینی از این نوع برنامه‌ها خواهد بود.

یادآور می‌شود، ستاد معراج به همراه اداره آموزش و پرورش استان اقدام به برگزاری این مباحث کرده است.

captcha