موضوع آب شرب مواکب به آبفای هر منطقه ابلاغ و تأمین می‌شود
کد خبر: 3542063
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵
استاندار خوزستان:

موضوع آب شرب مواکب به آبفای هر منطقه ابلاغ و تأمین می‌شود

گروه اجتماعی: غلامرضا شریعتی با بیان اینکه نظر دولت این است که مواکب به صورت مردمی مدیریت شوند و ارائه خدمات نیز با محوریت مردم باشد، افزود: مباحث تأمین آب شرب مواکب به آبفای هر منطقه ابلاغ و تأمین خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، دومین گردهمایی مواکب اربعین حسینی با حضور غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در سالن شهید رجایی استانداری شامگاه روز گذشته یکشنبه 9 آبان برگزار شد.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان با بیان اینکه نظر دولت این است که مواکب به صورت مردمی مدیریت شوند و ارائه خدمات نیز با محوریت مردم باشد، افزود: استانداری وظیفه خود می‌داند به منظور برطرف کردن موانع ارائه خدمات مواکب به زائران تسهیلاتی را به آنها اعطا کند.

وی در پاسخ به  درخواست موکب‌داران مبنی بر تامین آب شرب مواکب، عنوان کرد: مباحث تأمین آب شرب مواکب به آبفای هر منطقه ابلاغ و تأمین خواهد شد.

شریعتی با بیان اینکه خدمت به زائران حضرت ابی‌عبدالله الحسین(ع) باعث رضایت خداوند و ائمه اطهار(ع) می‌شود، افزود: آیین اربعین حسینی نماد قدرت شیعه است و با توجه به عدم حضور حجاج ایرانی در حج امسال و عدم حضور در مراسم برائت از مشرکین شاهد اعلام برائت از مشرکین توسط زائران و تمام شیعیان در مراسم اربعین حسینی خواهیم بود.در این گردهمایی که با حضور تعدادی از مسئولان مواکب اهواز به چذابه برگزار شد، مسئولان مواکب به بیان خواسته‌های خود جهت ارائه خدمات بهتر به زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) پرداختند.

استاندار خوزستان بیان کرد: همه تلاش خود را در چند ماه منتهی به ایام عزاداری امام حسین(ع) به کار گرفته‌ایم تا خدمات متناسب با شان زائران اربعین حسینی(ع) را ارائه داده و روز به روز نیز زیرساخت ها را توسعه دهیم تا زائران وخادمان اهل بیت(ع) رضایتمندی بیشتری داشته باشند.

سیدسعید شرفا به نمایندگی از مسئولان مواکب مسیر اهواز تا چذابه به بیان خواسته‌های خود پرداخت و گفت: در جاده اهواز به چذابه بیش از یکصد موکب از ابتدای محرم اقدام به ارائه خدمات به زائران امام حسین(ع) کرده‌اند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با مدیریت مردمی حرکت اربعین، افزود: این مواکب جهت ارائه خدمات بهتر نیازمند حمایت‌هایی هستند.

شرفا از مهم‌ترین خواسته‌های این مواکب را توزیع کمک‌های مردمی از استان و از سایر استان‌ها به صورت مساوی دانست و ادامه داد: با توجه به نوع ارائه خدمات به زائران بیمه نمودن مواکب در قبال حادثه، تأمین امکانات جهت توسعه موکب‌های کوچک اعم از چادر و داربست، تأمین امنیت مواکب، نصب سرعت‌گیر در نزدیکی مواکب با توجه به شلوغ بودن در کنار آن‌ها و استقرار فوریت‌های پزشکی در کنار مواکب از جمله خواسته‌های موکب‌داران است.

در ادمه این گردهمایی تعدادی از مسئولان مواکب، حمایت از فعالیت‌های فرهنگی را عاملی برای جلوگیری از انحراف جوانان و نوجوانان دانسته و همچنین خواستار استقرار مبلغین در مواکب اربعین حسینی جهت بیان آداب زیارت اربعین شدند.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۸/۱۰ - ۰۹:۴۸
0
0
با این اقدام موجب می‌شود که خدمات بهتری به زائران ارائه شود
captcha