واگذاری ده میلیارد ریال اعتبار به باغ موزه دفاع مقدس دزفول تا پایان امسال
کد خبر: 3565670
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱

واگذاری ده میلیارد ریال اعتبار به باغ موزه دفاع مقدس دزفول تا پایان امسال

گروه فرهنگی: مدیر مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول با بیان اینکه ساخت مجموعه باغ موزه دفاع مقدس دزفول نزدیک 78 تا 80 درصد پیشرفت داشته است، از واگذاری ده میلیارد ریال اعتبار به باغ موزه دفاع مقدس این شهرستان تا پایان سال 95 خبر داد.

سرهنگ بهزاد جولایی مدیر مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، درباه آخرین مراحل پیشرفت باغ موزه دفاع مقدس دزفول گفت: مجموعه باغ موزه دفاع مقدس شهرستان دزفول نزدیک 78 تا 80 درصد آماده شده است. پس از 13 ـ 14 سال از آغاز اجرای این طرح به دلیل وقفه اعتبارات از ناحیه دولت، امکان تکمیل باغ موزه دفاع مقدس و موزه مسقف آن فراهم نشد.

وی ادامه داد: با وجود این سایر قسمت‌های باغ موزه مثل کتابخانه تخصصی دفاع مقدس با چهار هزار و 200 عنوان کتاب، پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس (که کارهای پژوهشی را در حوزه صوت، تصویر، نسخ خطی، خاطرات‌نویسی و دست‌نوشته‌های شهدا انجام می‌دهد) و سالن آمفی‌تئاتر هم اکنون دایر است و خدمات خوبی در زمینه تاریخ شفاهی، نقش ادارات در دفاع مقدس و مقاومت دزفول به جامعه ارائه می‌دهند. بخش جمع‌آوری و نگهداری اسناد دفاع مقدس نیز در مرکز فرهنگی فعال است.

سرهنگ جولایی با بیان اینکه ساخت و ساز در بخش سخت‌افزاری باغ موزه به دلیل موانع موجود و قطع اعتبارات از ناحیه دولت به طول انجامید، اعلام کرد: مقرر شد اعتباری از سوی استانداری واگذار و بخش سخت‌افزاری باغ موزه تا نیمه‌های سال آینده کامل شود.

مدیر مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول گفت: اعتبار مصوب استانداری 20 میلیارد ریال است که 10 میلیارد ریال آن در سال 95 واگذار می‌شود و 10 میلیارد ریال دیگر در سه مرحله از طرف شهرداری دزفول واگذار خواهد شد.

وی ادامه داد: به دنبال این هستیم که علاوه بر تکمیل پارک موزه و موزه مسقف،‌ تجهیز محتوایی باغ موزه را هم در نظر داشته باشیم. اگر این اتفاق شکل بگیرد با توجه به تغییرات معماری ساختمان، مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول به شکل خوبی بتواند خدمات خود را به مردم استان و کشور خصوصاً راهیان نور ارائه دهد. در صورت تکمیل ساخت، باغ موزه دفاع مقدس دزفول از مکان‌های مورد بازدید راهیان نور خواهد بود.

سرهنگ جولایی گفت: علاوه بر این به دنبال اعتباری از بنیاد حفظ آثار کشور هستیم تا کار سخت‌افزاری باغ موزه به پایان برسد و موزه آماده تجهیز محتوایی شود. محتوای باغ موزه به کمک گروهی از هنرمندان و کارشناسان آماده شده است و بناست بلافاصله در باغ موزه و موزه مسقف جانمایی شود.

مدیر مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول با اشاره به فعالیت‌های مرکر فرهنگی گفت: یکی از گروه‌های فعال مرکز، گروه روایتگران است که در زمینه سیره‌شناسی شهدای شاخص و معرفی آنان به جامعه فعالیت می‌کنند. آخرین کار این گروه با توجه به مصوبه ثبت تاریخ شفاهی ادارات خصوصاً درباره شهری مثل دزفول که نهادهای دولتی آن به شدت در دوران دفاع مقدس فعال بودند، شرح فعالیت و تاریخ شفاهی ادارات و نهادها است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر علوم پزشکی، آموزش و پرورش،‌ فرمانداری، ستاد نماز جمعه، دفتر نماز جمعه، سازمان آب و برق، آبفا و ادارات دیگر شهرستان دزفول طی عقد توافقنامه‌ای با مرکز، مشغول گردآوری اسناد دفاع مقدس خود هستند.

captcha