مشکلات نقاط حادثه خیز محورهای برخی یادمان‌های خوزستان برطرف شود
کد خبر: 3583040
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۴

مشکلات نقاط حادثه خیز محورهای برخی یادمان‌های خوزستان برطرف شود

گروه فرهنگی: معاون یادمان‌ها و امور زیربنایی ستاد مرکزی راهیان نور کشور با اشاره به مشکلات محورهای یادمان‌های استان گفت:‌ اکنون حدود 30 نقطه در جاده یادمان فکه نیازمند لکه گیری فوری هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان،اکبر صباغیان معاون یادمان‌ها و امور زیربنایی ستاد مرکزی راهیان نور کشور در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان که امروز 21 اسفندماه با موضوع برنامه ریزی جهت حضور کاروان‌های راهیان نور در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: جاده های یادمان فکه از دو محور فتح المبین به سمت یادمان شهدا و جاده چذابه به سمت فکه در حدود 30 نقطه نیازمند لکه گیری فوری هستند. همچنین در خصوص یادمان شهدای کارون که در جاده اهواز ـ آبادان قرار دارد با توجه به اینکه کاروان‌های راهیان نور وارد اردوگاه این یادمان می شوند، امکان وقوع حادثه در محور خاکی این یادمان وجود دارد و بنابراین بهتر است که آسفالت شود.

وی تصریح کرد:‌ ششم فروردین ماه سه سال قبل یک حادثه تصادف در 13 کیلومتری شمال یادمان طلاییه داشتیم که موجب کشته شدن چند نفر از راهیان نور کرمانی شد. متاسفانه همین محور اکنون همچنان فاقد علائم است و بنابراین از اداره کل راهداری خواهشمندیم نسبت به نصب علائم راهنمایی و رانندگی این محور به صورت بسیار فورری اقدام کند تا در این محور شاهد حادثه دیگری نباشیم.

معاون یادمان‌ها و امور زیربنایی ستاد مرکزی راهیان نور کشور با بیان اینکه یادمان‌های فکه، طلاییه، کربلای 4 و بیت المقدس فاقد پارکینگ هستند، عنوان کرد: ‌این مساله موجب شده تا در جریان بارش‌هایی که به ویژه در ایام نوروز داریم، وضعیت در اطراف این یادمان‌ها به اندازه‌ای ناپایدار شود که گاه لازم است حتی در این مناطق جرثقیل مستقر شود. خواهشمندیم برای 20 روز آینده تا حل مشکل بودجه ای این مساله، ماشین آلات لازم مانند لودر و آبپاش در محل این چهار یادمان مستقر شوند که در صورت بارش، پایداری موقتی را داشته باشیم تا حداقل در این زمینه مشکلی ایجاد شود.

صباغیان در خصوص مسائل زیرساختی یادمان‌ها بیان کرد: بحث مزار شهدای بومی هویزه، سرویس بهداشتی یادمان اروند و زیرساخت اردوگاه‌ها شامل حل مساله آب و برق بیمارستان صحرایی امام علی(ع)، فاضلاب اردوگاه شهید باکری و تقویت چاه آب و فاضلاب اردوگاه شهید حبیب الهی از مسائلی است که در بحث زیرساختی باید دنبال و حل شوند. با توجه به ظرفیت ایجاد شده، حل مساله آب و برق بیمارستان صحرایی امام علی(ع) حائز اهمیت بسیار زیادی است.

وی از احداث حسینیه یک هزار مترمربعی در فکه تا پایان شهریورماه سال آینده خبر داد و گفت: در مصوبه وزارت کشور برای یادمان‌های مناطق جنگی، استان معین نیز انتخاب شده که بتوانیم از ظرفیت استان های معین در این زمینه استفاده کنیم تا مشکلات زیرساختی یادمان با سرعت بیشتری پیگیری شوند.

captcha